[OC+WC] RDRAM waterkoelen

Pagina: 1
Acties:

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
ER is al een keer gevraagd om te posten wat iedereen haalt voor fsb. Als je RDRAM hebt post dan ff tot hoever je kunt komen en wat voor merk enzo.

In januari ga ik een Northwood halen op de abit TH7-II. Met RDRAM dus. Nu heb ik heel mooi een zeer brute waterkoeling klaar voor mijn Northwood. Die ik naar 3 wil tillen op -10 graden.

Maar daarvoor is een fsb van 137 nodig ofzo. Dat haalt RDRAM nooit. Helpt het een beetje, of een beetje veel als ik dit waterkoel. voor 3 MHz extra doe ik het al. Het is redelijk makelijk te maken zoals ik nu die koelelementen heb ontworpen.

Verwijderd

Neh man dat zou zonde zijn kwa geld/tijd enzo....
Winst maak je er nouwelijks mee ( 1 mhz ).

• roedie
Bij ddr ram op videokaarten schijnt het geweldig te helpen. En RDRAM word heel heet zo hoor. Zitten niks voor niks heatspreaders op.

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 21:41 schreef roedie het volgende:
Bij ddr ram op videokaarten schijnt het geweldig te helpen. En RDRAM word heel heet zo hoor. Zitten niks voor niks heatspreaders op.
Jah dat is wel zo.....alleen het kan/mag wel warm worden.
Als je het gaat koelen word het mischien een paar graden koeler maar daarmee krijg je er geen 3 mhz meer eruit lieverd ( in a-non Gay way :) ).

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik zou zeggen: nooit geschoten is altijd mis, dus gewoon proberen.

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 22:01 schreef SH007 het volgende:
Ik zou zeggen: nooit geschoten is altijd mis, dus gewoon proberen.
Je kan het ook zo zien : Je moet er zoveel tijd/gedl ( speciaal waterblokkies voor je ram maken, bla bla bla ).

Mischien zelf je ram verneuken omdat je met artic epoxy aan het spelen bent om die waterblokkies erop te zetten.

Je moet je hele setup doorelkaar gooien om ook nog eens dat RAM gekoeld te hebben.

Neh ik zou het echt niet doen,sorry.

TENZIJ !!!! >:)

Je heeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel geld er voorover hebt en je het geen reet kan schelen als je wat sloopt en moet maken ( waterblokkies ).
En dat je het geen reet kan schelen wat ikke alle maal zeg :)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op woensdag 19 december 2001 22:06 schreef stanley een heel verhaal
zo bedoelde ik het ook, je moet het alleen doen als je er geld/zin voo/in hebt.

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 22:11 schreef SH007 het volgende:

[..]

zo bedoelde ik het ook, je moet het alleen doen als je er geld/zin voo/in hebt.
HEHEHE TUUUUUUUURLIJK !! :P
Is al goed. ( is natuurlijk iedereen zijn eigen mening hoor )

Dus als hij dat echt wil moet ie dat gaan doen,ikke hou hem niet tegen.

• roedie
Ik sloop niks. En de opzet van de koelers is heel simpel.

Steld dat de rimm dubbel sided is., dan 2 lagjes koper van 2mm dik en 50 ofzo hoog en de breedte van de rimm. Daarvan gaat de laatste centimeter, -over de lengte- 45 graden buikgen. Een plankje afzagen met dezelfde dikte als het rimmetje enzo. Een koperen buisje van 9 mm ofzo. Je klemt de 2 latjes aan iedere kant van het blokje 1 zodat je het buisje erin kunt leggen, in het gootje gemaakt door de hoekjes aan de bovenkant. Wat zilversoldeer en een gasbrander. Solderen. Er een beetje op duwen zodat ie iets krapper word als het ladje of de rim. Dan over de rim schuiven.

Low budget, veel koelperformance, geen arctic silver epoxy enzo.

-lees maar over de taalfouten van dit stukje heen :)-

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:00

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
het zal altijd wat stabieler zijn als die cool is }:0

Tweakers Discord

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:00

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op donderdag 20 december 2001 19:52 schreef tweakduke het volgende:
het zal altijd wat stabieler zijn als die cool is }:o

Tweakers Discord

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-04 11:46
Op donderdag 20 december 2001 19:47 schreef roedie een lange onduidelijke uitleg
En nu in het Nederlands :? Een plaatje ofzo zou wel handig zijn denk ik..

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 19:47 schreef roedie het volgende:
Ik sloop niks. En de opzet van de koelers is heel simpel.

Steld dat de rimm dubbel sided is., dan 2 lagjes koper van 2mm dik en 50 ofzo hoog en de breedte van de rimm. Daarvan gaat de laatste centimeter, -over de lengte- 45 graden buikgen. Een plankje afzagen met dezelfde dikte als het rimmetje enzo. Een koperen buisje van 9 mm ofzo. Je klemt de 2 latjes aan iedere kant van het blokje 1 zodat je het buisje erin kunt leggen, in het gootje gemaakt door de hoekjes aan de bovenkant. Wat zilversoldeer en een gasbrander. Solderen. Er een beetje op duwen zodat ie iets krapper word als het ladje of de rim. Dan over de rim schuiven.

Low budget, veel koelperformance, geen arctic silver epoxy enzo.

-lees maar over de taalfouten van dit stukje heen :)-
Kan er niet veel van maken..........

Wat je wel kan doen is het volgende :

Op een buisje van koper ( die net zo lang is als je rimm/dimm ) een koperen plaatje maken/solderen, is ook de lengte heeft van je rimm/dimm )
Dan maak je op 1 of andere manier dat koperen plaatje op je rimm/dimm. ( artic epoxy of iets anders ( use you're fantasie !! ! )
En vervolgens laat je door dat buisje het water lopen,

Okay...... het zal altijd iets helpen !!

Verwijderd

Ow en zorg dat je 1 rimm erin doet anders blijf je bezig ;) !

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Waarom ben ik de enige die roedie's verhaal snapt :?
Hij bedoelt volgens mij, dat je aan beide kanten van de RIMM een koperen plaatje bevestigt dat hoger is dan de RIMM. Het stuk dat er boven uit steekt buig je om, zodat er boven op de RIMM een soort V-vorm ontstaat. In deze V-vorm soldeer je dan een buisje...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 22:14 schreef Demoniac het volgende:
Waarom ben ik de enige die roedie's verhaal snapt :?
Hij bedoelt volgens mij, dat je aan beide kanten van de RIMM een koperen plaatje bevestigt dat hoger is dan de RIMM. Het stuk dat er boven uit steekt buig je om, zodat er boven op de RIMM een soort V-vorm ontstaat. In deze V-vorm soldeer je dan een buisje...
SPijt me maar dan is mijn ideeeeee VEEEEEEEL BETUR.....wacht ik maak plaatje !!

Verwijderd

Plaatje :

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.info/pics/EATTRMMMHHE

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

hoe wil je dat in godsnaam doen als er 2 rimms naast elkaar geplaatst moeten worden |:(

Verwijderd

edit:
Zie post eronder !!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op donderdag 20 december 2001 22:26 schreef stanley het volgende:

[..]

DAN DOE JE 1 !!! :( !! |:( !!!

SJeez moet er wel wat voor over hebben hoor,anders sla een slot of 2 over :) als je 4 slotenhebt of 1 als je 3 sloten hebt :)

Of kleine buisjes gebruiken ( mischien meerdere ).
Lees ff wat beter wat epsilon zegt... er moeten 2 RIMMs naast elkaar geplaatst worden, anders doet ie het niet... |:(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 22:30 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Lees ff wat beter wat epsilon zegt... er moeten 2 RIMMs naast elkaar geplaatst worden, anders doet ie het niet... |:(
WOEPS :),sorry ben niet echt thuis in dei mobo's enzo.

Ik neem terug wat ik gezegt heb !

• talin
  • Laatst online: 14-05 10:39

talin

ES-MA

Op donderdag 20 december 2001 22:32 schreef stanley het volgende:

[..]

WOEPS :),sorry ben niet echt thuis in dei mobo's enzo.

Ik neem terug wat ik gezegt heb !
hoeft niet , je tekening klopt !

alleen voor een uitvoering van 2
moet je de ene buis die dus tussen de 2 rimms doorloopt lager plaatsen op het koperen plaatje
en die over de 2de reepje moet lopen hoger !

ik zie er wel wat in .

----> in de ideen bus .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 22:38 schreef talin het volgende:

[..]

hoeft niet , je tekening klopt !

alleen voor een uitvoering van 2
moet je de ene buis die dus tussen de 2 rimms doorloopt lager plaatsen op het koperen plaatje
en die over de 2de reepje moet lopen hoger !

ik zie er wel wat in .

----> in de ideen bus .
Of je moet net een goeie dikte vinden van een buisje dat je precies de andere kant van die andere rimm/dimm ook meepakt.
Zou kunnen maar lijkt me erg onwaarschijnlijk...

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 20:39
Wat mooi zou zijn is als je blokjes koper hebt van het formaat rimm met een dikte van 6mm ofzo. Daar moet je dan met een heel lang boortje een gat van 4mm in boren (in de lengte dus) Dat gaat je natuurlijk nooit zelf lukken (tenzij je een geavanceerde werkplaats hebt) dus stap je naar een professional van het plaatselijke metaalbedrijf toe en vraag je daar wat hulp. Doen ze vast wel :). Dan heb je dus zeer kewle waterblokjes waarmee je dr vast wel een paar extra mhz'en uit trekt.

Andere oplossing, beetje hetzelfde:
Je neemt een blokje koper van het formaat rimm met dikte 5mm en je freest daar een kanaal in, diepte 4mm en vervolgens soldeer je er een plaatje koper bovenop van 1 mm ofzo. Ook dat moet je dan natuurlijk aan een pro vragen.

Derde oplossing:
Je mobo met dimm en al in een bak slaolie leggen. Dat deed iemand hier een keer en het werkte (met oud pctje, dat wel maar dat maakt in principe niet uit).

Verwijderd

Nieuwe pic :

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.info/pics/EDDSTMMMHHE

( moet wel HEEEEEEL precies willen )

En deze is met de tip van ...... talin

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.info/pics/EETHOMMMHHE

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 09:36
Gewoon doen, is het niet voor de extra mhz'jes, dan doe je het maar voor het machogehalte. 8-)
Ach, en anders denk je maar zo: het houdt ze van de straat eh. ;)

Verwijderd

Als m'n phase-change ooit werkt, dan reken maar dat er ook water langs m'n DDR gaat stromen. Met RDRAM zal 't nog meer schelen.

• Sinlath
  • Laatst online: 06-03 18:20
is dit niet wat.

tis ff kloten met T-stukken, dat wel.

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.nl/pics/EETPSRSMHHE

Sinlath | Opinions may contain latency

• roedie
Het is wat demoniac beschrijft. Was het zo moeilijk :).

Er is veel te weinig plaats tussen de rimms om er te gaan kloten met buisjes. En een plaatje van 6 mm ofzo war gaatjes in moeten om dan nog water doorheen te persen. En ik weet niet of RDRAM aan twee kant chippies heeft zitten, volgens mij is dat gewoon bij iedere rimm anders, net zoals bij sdram (en ddr?).

Ik wil wel ff een plaatje maken. Als iemand het ff wil hosten :).

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 14:29 schreef roedie het volgende:
Het is wat demoniac beschrijft. Was het zo moeilijk :).

Er is veel te weinig plaats tussen de rimms om er te gaan kloten met buisjes. En een plaatje van 6 mm ofzo war gaatjes in moeten om dan nog water doorheen te persen. En ik weet niet of RDRAM aan twee kant chippies heeft zitten, volgens mij is dat gewoon bij iedere rimm anders, net zoals bij sdram (en ddr?).

Ik wil wel ff een plaatje maken. Als iemand het ff wil hosten :).
Gewoon hiero doen : http://picserv.mediamonks.net/index.php?action=uploadform

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:40
khoop dat het een beetje duidelijk is, je maakt dus een dun soort hoesje om je rimm heen
Afbeeldingslocatie: http://www.clansg.f2s.com/waterkoeling.jpg
<edit>
rimm staat met water kant uit boven op het moederbord om een constante druk te hebben in het blok

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
kan je niet een goed moederbord met ddr ram kopen.

DDR ram is denk ik beter te overclocken

• roedie
komt mijn plaatje. Als elk plaatje op GoT zo klein was :)

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.com/pics/EPRERTSMHHE

Ik denk dat het plaatje redelijk duidelijk is.

Dat blauwe zijn de heatspreaders, ik weet niet of ik die eraf haal. Dan is wel mijn garantie kwijt enzo.

• roedie
Op vrijdag 21 december 2001 15:02 schreef Black_Adder het volgende:
kan je niet een goed moederbord met ddr ram kopen.

DDR ram is denk ik beter te overclocken
RDRAM is veel beter in prestaties. de i850 bestaat ook al zo lang dat ie nu super stabiel is. Die brookdale(i845D) is gewoon klote. En in een VIA of SIS heb ik geen zin in. Trouwens, ik vind dat er nog geen goede mobo fabrikanten hier een bordje voor bouwen.

• roedie
SCHOP enzo...

Nog iemand die wat verstand heeft van geheugen overklokken of die mijn rimm koeler wil beoordelen :) :s

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Op donderdag 20 december 2001 22:25 schreef epsilon het volgende:
hoe wil je dat in godsnaam doen als er 2 rimms naast elkaar geplaatst moeten worden |:(
Toch niet moeilijk... Je maakt de buisjes zo dik dat ze elkaar raken. >:)

Deze advertentieplaats is te huur!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04-2025
je kan ook proberen kopern plaatjes haaks op een ander koper plaatje te zetten, zodat de rimmm daartussen paseen. het plaatje dan met peltier ofzo >:) .

• roedie
Wat doen jullie allemaal moeilijk, die van mij is toch goed.

Nog mensen die hen OC'd p4 fsb willen opgeven? en welk geheugen je daarvoor hebt gebruikt?
Pagina: 1