Toon posts:

[Linux] Configuratie logcheck

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb logcheck geinstalleerd en dat werkt prima. Nou wil ik alleen de regels iets aanpassen, zodat :
code:
1
2
Dec 19 21:08:01 voyager PAM_unix[5669]: (cron) session opened for user mail by (uid=0)
Dec 19 21:08:02 voyager PAM_unix[5669]: (cron) session closed for user mail

niet meer gemeld worden als zijnde "unusual operation".
Maar de vraag is hoe ? Er is geen manpage voor logcheck, op de website (http://www.psionic.com) is geen manual, en ook google geeft geen soulaas. Is er hier iemand die me op weg kan helpen ? Een link naar een handleiding is al prima, want ik kan 'm niet vinden.

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik ga er even van uit dat je echt woody draait:

Ga naar /etc/logcheck

Daar zie je een aantal files, kijk in 'logcheck.conf' welke 'ignore' file er gebruikt wordt. In die ignore file zie je een heleboel regular expressions staan, neem er een als voorbeeld en pas hem aan zodat hij de mail-berichten wegfiltert.

Het is trouwens aan te raden om niet op de default-configuratie van logcheck te vertrouwen, maar om zelf handmatig (met een regexp-manual er bij :-) de hele ignore file op te bouwen. Dan weet je precies wat je wegfiltert.

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 21:22 schreef Wizard_of_OS het volgende:
Ik ga er even van uit dat je echt woody draait:

Ga naar /etc/logcheck

Daar zie je een aantal files, kijk in 'logcheck.conf' welke 'ignore' file er gebruikt wordt. In die ignore file zie je een heleboel regular expressions staan, neem er een als voorbeeld en pas hem aan zodat hij de mail-berichten wegfiltert.

Het is trouwens aan te raden om niet op de default-configuratie van logcheck te vertrouwen, maar om zelf handmatig (met een regexp-manual er bij :-) de hele ignore file op te bouwen. Dan weet je precies wat je wegfiltert.
Ik draai inderdaad Woody. Ik heb gekozen voor paranoid en dat gaat op zich prima, hij meldt alles wat ik wil zien, behalve ... (zie boven) :)
Ik heb weinig tot geen ervaring met regular expressions. Waar kan ik een goede start maken ? (Wat zijn het trouwens ?) Ik geloof niet dat ik die ooit eerder gebruikt heb....

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:06
THNX :) Die vraag had ik ook nog liggen :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 21:28 schreef DiedX het volgende:
THNX :) Die vraag had ik ook nog liggen :)
Welke van de twee ?