rank1/cygnus X > vette strings, hoe te maken?

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Hallo.. ik heb mijn vraag eerder gepost.. maar kwam er nog iet uit.. was niet uitgebreid geantwoord. (wat ik wel een beetje nodig heb)

ik wil dus die supervette strings nabouwen van rank1-airwave / cygnus x-superstrings.

Ik heb al gehoord met 2 oscilatoren en dan unison... maar ik vind et een beetje lastig, want ik kom er niet uit :?

Ik wil dit namaken met REAKTOR 3.0 ik denk wel dat et mogelijk is, want er zitten erg veel mogelijkheden en goeie sounds in..

heeft iemand enig idee hoe ik dit et beste kan maken?

alvast bedankt

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Pff niet in reaktor maar dit is ongeveer de basis:

2 saws, alletwee 10% gedetuned ten opzichte van elkaar met ieder de fase op 180 graden ten opzichte van elkaar.

Phase modulatie aanzetten, maar licht doorvoeren, niet teveel.

Als laatste een notch filter met de resonantie 50% open en de cutoff ook op 50%

Zo heb ik deze strings gemaakt, al gebruik ik ze meer als hits: (New song) The Age (Trance)

Ps, wil wel een paar samples voor je maken maar is minder mooi..

Download my music on SoundCloud

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 11:47

Xtremelead

powered by E-MU

Hoe zit dat dan, fase?

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
HEEEEEEL VET!! :)
met wat voor spullen maak jij dat?
nordlead/jp8000 ofzo??

• dominic

dominic

will code for food

Bij deze heb ik het volgende gebruikt:

Mc-303
Reason
Yamaha cs1x
Dreamstation

Meer niet, had de Nord Lead 2 niet eens nodig :)

• dominic

dominic

will code for food

Op woensdag 19 december 2001 21:21 schreef Xtremelead het volgende:
Hoe zit dat dan, fase?
Fase is het punt binnen de wave waar de oscilator begint. Bij een sinus zou dit dus phase 0 amplitude 0 zijn, maar bij modulatie verschuif je de phase, waardoor de amplitude ineens een andere waarde heeft. Hierdoor krijg je 'vetter' geluid.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ik neem aandat je dat spul toch niet met reason hebt gemaakt (die synth) ik heb dat ook btw :)

• dominic

dominic

will code for food

Op woensdag 19 december 2001 21:32 schreef gitaarwerk het volgende:
ik neem aandat je dat spul toch niet met reason hebt gemaakt (die synth) ik heb dat ook btw :)
Geloof het of niet maar het volgende komt uit reason:

De lead (Dus die vette strings)
De mid-hoge (zaag)synthbasjes die je gedelayed hoort meelopen met de contrabas
De hoge lead

Uit de Mc-303

Alle drums

Uit de Cs1x

De contrabas

Reason ruled! :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
jah..dat heb collega ook gezegd.. ik heb et van hem " geleend" sjees.. ik had dat nog nooit gedacht :P
ik ga dat proggie eens opstarten :P

• dominic

dominic

will code for food

Op woensdag 19 december 2001 21:36 schreef gitaarwerk het volgende:
jah..dat heb collega ook gezegd.. ik heb et van hem " geleend" sjees.. ik had dat nog nooit gedacht :P
ik ga dat proggie eens opstarten :P
Ja ok, maar onthou dat ik wel wat ervaring met synth's heb he. De presets die bij Reason zitten zijn bullshit eigenlijk.

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 11:47

Xtremelead

powered by E-MU

Op woensdag 19 december 2001 21:26 schreef bitprobe het volgende:

[..]

Fase is het punt binnen de wave waar de oscilator begint. Bij een sinus zou dit dus phase 0 amplitude 0 zijn, maar bij modulatie verschuif je de phase, waardoor de amplitude ineens een andere waarde heeft. Hierdoor krijg je 'vetter' geluid.
aha :P

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 21:37 schreef bitprobe het volgende:

[..]

Ja ok, maar onthou dat ik wel wat ervaring met synth's heb he. De presets die bij Reason zitten zijn bullshit eigenlijk.
dat kan je inderdaad wel zeggen ja!!

ik heb et alleen van Native Instruments eigenlijk.. :9
ik had daar eers 10 saw-tooth oscillatoren en daar kwam ik beetje mee in de buurt.. .maar ja.. met zo min mogelijk is beter..want et vreet cpu.. dan heb ik de mogelijk heid om em zometen met cubase te gebruiken :)

• dominic

dominic

will code for food

Op woensdag 19 december 2001 21:41 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

dat kan je inderdaad wel zeggen ja!!

ik heb et alleen van Native Instruments eigenlijk.. :9
ik had daar eers 10 saw-tooth oscillatoren en daar kwam ik beetje mee in de buurt.. .maar ja.. met zo min mogelijk is beter..want et vreet cpu.. dan heb ik de mogelijk heid om em zometen met cubase te gebruiken :)
Met phase-modulatie kun je 1 zaag al laten klinken alsof het er 3 zijn dus probeer daar wat meer mee te rommelen.

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
/Offtopic
Op woensdag 19 december 2001 21:25 schreef bitprobe het volgende:
Bij deze heb ik het volgende gebruikt:

Mc-303
Reason
Yamaha cs1x
Dreamstation

Meer niet, had de Nord Lead 2 niet eens nodig :)
Die Nord bakken zijn echt vet btw, Ik ga vrijdag de Nord Modular halen :9, 2e hands.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ik ben zeer beniuwd..ik moet echt so'n ding nog eens kopen..ik weet niet hoe ze werken, maar daar kom ik nog wel achter.. volgends mij dezelfde princiepen als op pc(reaktor enzo) (ik zag van die vage programma's ervoor :? )

btw.. et is me redelijk gelukt.. maar echt VET word ie niet ..er moet zowieso nog een bas iets in.. die gewoon lekker meeloopt.. ik heb et nu in reason gedaan.. morgen ga ik et proberen in reaktor

• Ali G
Op woensdag 19 december 2001 22:52 schreef gitaarwerk het volgende:
ik ben zeer beniuwd..ik moet echt so'n ding nog eens kopen..ik weet niet hoe ze werken, maar daar kom ik nog wel achter.. volgends mij dezelfde princiepen als op pc(reaktor enzo) (ik zag van die vage programma's ervoor :? )

btw.. et is me redelijk gelukt.. maar echt VET word ie niet ..er moet zowieso nog een bas iets in.. die gewoon lekker meeloopt.. ik heb et nu in reason gedaan.. morgen ga ik et proberen in reaktor
Het werkt via hetzelfde princiepe als Reaktor al is die Nord Modular wel erg krachtig, die geluiden die eruit komen, mjum :9

Maar eh.. ik ga ook eens proberen, ik ben niet op zoek naar die sound, maar vriend van me wel en Reaktor roels :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
zekerste weten.. ik begon met generator als demo..en toen zag ik de moegelijkheden..sjees :) echt heel tof
maar ja.. zou die in de prakijk ook lekekr werken? als je tezamen HD recording doet en midi etc.. (dus terug routen naar mengtafel over 1 spoor en dan weer opnemen)

• Ali G
Op woensdag 19 december 2001 23:05 schreef gitaarwerk het volgende:
zekerste weten.. ik begon met generator als demo..en toen zag ik de moegelijkheden..sjees :) echt heel tof
maar ja.. zou die in de prakijk ook lekekr werken? als je tezamen HD recording doet en midi etc.. (dus terug routen naar mengtafel over 1 spoor en dan weer opnemen)
kun je dit even iets helderder uitleggen, ik begrijp even niet meer wat je precies bedoelt :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
jah..ik krijg morgen .. de maxi studio isis

8 in 4 uit

als ik met cubase zou werken of ander proggie..en ik zou gaan recorden.. en bijvoordbeeld met de plugin van reaktor via cubase uitsturen naar kanaal 2..9dus dat ie terug komt op ander kanaal in mengtafel) die ik vervolgends weer opneem via een subgroep ofzow..
kom erop neer dat ik min of meer een loop leg.. dit zou ook enigsinds onnodig zijn, omdat ik et met midi kan opnemen..maar ja..mijn cpu kracht is niet dermate groot voor dat,..dus vandaar dit.

(duidelijker??)

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 11:12
hmmm, ik denk dat ik weet wat de bedoeling is, maar het lijkt me een beetje onnodig gecompliceerd, en vooral niet OK voor de geluidskwaliteit.
Je hebt die geluidskaart nog niet, maar weet je toevallig of daarmee ook intern kunt routen? Dat je bijvoorbeeld de output van reaktor intern kunt doorlussen naar een virtuele input o.i.d. Het zou het beste zijn om alle signalen binnen je pc te houden, maar dat had je zelf natuurlijk ook al lang bedacht.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
tulak :P ik ben heel vindingrijk *D (grapje man!!)

ik weet niet of dat kan..maar ik denk dat et software matig zou moeten gebeuren.. ik dnek dat de kaart er weinig mee te maken heeft..
ik dacht wel dat er een proggie bij zat om midi > wave om te zetten enzo..

• Ali G
Ik begrijp het nu wel idd :)
Wat is dat voor kaart precies eigenlijk?

/edit
Ik weet het al

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
:D

• djazete
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

beetje offtopic maar ehm,
Noordpark_Terrorist

Squarepusher - Hard Normal Daddy
Aphex Twin - Drukqs
Venetian Snares - Songs About My Cats
Jega - Geometry

leuke stijl van muziek... zoek je nog meer, of heb je nog interresant spul..? maak je zelf ook dit soort dingen ofzo..?
ben benieuwd
:)

• BikkelZ
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Je moet denk ik niet alleen die saws zo breed mogelijk maken, maar ook zorgen dat je een octaaf lager nog eens twee gedetunede saws hebt en eventueel daaronder zelfs nog een triangle of sine wave gooien, zodat het warmer klinkt.

Als je dit unison gebruikt, met chorus en flink wat reverb dan zit je al aardig in de buurt.

Offtopic:

Hij houdt gewoon ook van Venetian Snares, nou dat zijn er dus alvast 2 in Nederland die er van houden :)

Ben nog op zoek naar een CD'tje van ze, maar ik heb onlangs al eens wat van ze kunnen vinden via de onofficiele wegen.

iOS developer

• dominic

dominic

will code for food

Op woensdag 19 december 2001 23:48 schreef Marcel het volgende:
hmmm, ik denk dat ik weet wat de bedoeling is, maar het lijkt me een beetje onnodig gecompliceerd, en vooral niet OK voor de geluidskwaliteit.
Je hebt die geluidskaart nog niet, maar weet je toevallig of daarmee ook intern kunt routen? Dat je bijvoorbeeld de output van reaktor intern kunt doorlussen naar een virtuele input o.i.d. Het zou het beste zijn om alle signalen binnen je pc te houden, maar dat had je zelf natuurlijk ook al lang bedacht.
offtopic:
Koel marcel, treed je live op? Gaaf man. Ga ff wat muziek van je beluisteren!

• dominic

dominic

will code for food

offtopic:
Lekker beats man! Nummers steken goed in elkaar!

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 23:17 schreef gitaarwerk het volgende:
jah..ik krijg morgen .. de maxi studio isis

8 in 4 uit

als ik met cubase zou werken of ander proggie..en ik zou gaan recorden.. en bijvoordbeeld met de plugin van reaktor via cubase uitsturen naar kanaal 2..9dus dat ie terug komt op ander kanaal in mengtafel) die ik vervolgends weer opneem via een subgroep ofzow..
kom erop neer dat ik min of meer een loop leg.. dit zou ook enigsinds onnodig zijn, omdat ik et met midi kan opnemen..maar ja..mijn cpu kracht is niet dermate groot voor dat,..dus vandaar dit.

(duidelijker??)
khoop voor je dat je win98/me hebt, omdat deze niet functioneert in win2000/xp :(

trouwens, weet iemand een definitie/uitleg van 'unison' ?

misschien dat ik dat zelf nog is wil programmeren in een plugin voor psycle (modular tracker met synths/effects)

• BikkelZ
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Met Unison worden alle oscillatoren tegelijk gebruikt voor een toon bij echte analoge synths, dus als je een 5 stemmige SCI Prophet 5 hebt, en je zet Unison aan dan ben je je polyfonie kwijt en hoor je alle 5 de oscillatoren dezelfde toon spelen. Doordat analoge oscillatoren nooit 100% het zelfde klinken klinkt dit breed en vet.

Dit wordt door VA en softsynhts geemuleerd, ik weet alleen niet hoe, omdat ze niet dat driften hebben wat echte analoge bakken doen. Volgens mij kun je ook nog instellen hoe breed je het wilt instellen, dus in hoevere de afzonderlijke oscillatoren verschillen bij VA's.

Kijk maar eens bij de Pro-52 (demo op www.nativeinstruments.de), daar hoor je door aan de knop 'analog' te draaien het geluid breder en minder breed worden.

iOS developer

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 13:45 schreef BikkelZ het volgende:
Met Unison worden alle oscillatoren tegelijk gebruikt voor een toon bij echte analoge synths, dus als je een 5 stemmige SCI Prophet 5 hebt, en je zet Unison aan dan ben je je polyfonie kwijt en hoor je alle 5 de oscillatoren dezelfde toon spelen. Doordat analoge oscillatoren nooit 100% het zelfde klinken klinkt dit breed en vet.

Dit wordt door VA en softsynhts geemuleerd, ik weet alleen niet hoe, omdat ze niet dat driften hebben wat echte analoge bakken doen. Volgens mij kun je ook nog instellen hoe breed je het wilt instellen, dus in hoevere de afzonderlijke oscillatoren verschillen bij VA's.

Kijk maar eens bij de Pro-52 (demo op www.nativeinstruments.de), daar hoor je door aan de knop 'analog' te draaien het geluid breder en minder breed worden.
thx voor de uitleg, dit is best vet :D

ik vraag me nu ook af hoe ze dat emuleren, misschien een soort random waveform aanpassing, maar hoe?

een paar pics van waveforms van bekende synths lijken me wel cewl :)

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 14:54 schreef FreeH2o het volgende:

[..]

thx voor de uitleg, dit is best vet :D

ik vraag me nu ook af hoe ze dat emuleren, misschien een soort random waveform aanpassing, maar hoe?
Als je een paar oscillatoren een klein beetje van elkaar ontstemt (en de frequentie heel licht laat moduleren) krijg je al snel een dergelijk effect...

• Ali G
Op donderdag 20 december 2001 01:13 schreef djazete het volgende:
beetje offtopic maar ehm,
Noordpark_Terrorist

Squarepusher - Hard Normal Daddy
Aphex Twin - Drukqs
Venetian Snares - Songs About My Cats
Jega - Geometry

leuke stijl van muziek... zoek je nog meer, of heb je nog interresant spul..? maak je zelf ook dit soort dingen ofzo..?
ben benieuwd
:)
/Offtopic weer
Ik luister bijna alleen maar naar dit soort spul eigenlijk, gewoon experimentele electronische shit die niet zo simpel is. Het is precies wat ik ook maak ja, alleen qua niveau iets minder (natuurlijk) :P Ik zoek inderdaad alles af naar dit soort muziek ja. Ik heb cd's van labels als Warp Records, Rephlex en vooral veel van Planet-Mu. Als je meer wilt weten moet je me gewoon ff adden op je icq list.

• Marcel
  • Laatst online: 15-08 11:12
Op donderdag 20 december 2001 10:34 schreef bitprobe het volgende:
offtopic:
Koel marcel, treed je live op? Gaaf man. Ga ff wat muziek van je beluisteren!
[verder offtopic]
Thanks, we hebben al een tijdje geen optreden meer gehad, de band is van drie naar twee man teruggebracht. Kost nogal wat tijd om aan te passen, helaas.
Onze site loopt trouwens hopeloos achter, moet maar weer eens wat doen in de kerstvakantie :o
[/verder offtopic]

• dominic

dominic

will code for food

Hopelijk komt er snel weer een man bij want de nummers klonken echt lekker.

Pagina: 1