Administrator worden

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Hallo jongens en meisjes,

1. wat is het verschil tussen een moderator en een admin, qua autoriteit ensow, en
2. hoe wordt ik 1 van beide? Hebben Rick en Tom en de rest het recht om ons in onze vrijheid van meningsuiting onze gang te laten gaan dan wel ons daarin te belemmeren van boven gekregen? Is er een selectieprocedure of is het vriendjespolitiek?

Dat wilde ik even weten...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

door meer dan 1000 postings te doen op GoT ben je automatisch Administrator. dit is een feature van UBB, www.ultimatebb.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Admin gaat over de hele site, back-end tot frontpage.
Het beheer van de servers en wat er allemaal nog meer bij komt kijken (veel ongetwijfeld)

Moderator gaat over het in de gaten houden van het taalgebruik op het forum en tweakers.net.
kijken of er niet teveel gevochten wordt, er geen warez links worden geplaatst en waarschuwen en bannen van mensen die te ver gaan.
Vriendjespolitiek is het waarschijnlijk niet maar er zal denk ik wel gekeken worden naar de kwaliteit van je eigen postings.

Sjeemz, je lult..ik had eerst 1270 posts (tot m'n password het niet meer deed :( ) en admin worden kunnen alleen de andere admins regelen.
(voordat er weer topics geopend worden om zo snel mogelijk 1000 posts te krijgen)
Powered by the Ultimate Bulletin Board - version 5.37SE customized

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Laatst online: 05:27

winnie

de poes...

Goh, ik was al helemaal blij toen ik sjeemz las, en dan komt signe met zijn koude douche. Nou, dan hoeft het voor mij ook niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

hehe :)

Anders had ik al lang admin geweest (1300 postings) >:)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Laatst online: 23-09 11:56
Ik ook, alleen jammer dat mijn username een paar keer is gecrashed :(

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
ik heb ook wel 1000 posts met al mijn inlognamen bij elkaar.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
ik heb eigenlijk gewwon recht op admin worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:06

botoo

💀 too old to die young

admin/mod worden is meer dan alleen privilege's een status, als GoT je een klein beetje na aan het hart ligt kun je je voorstellen dat er ook een hoop verplichtingen en beperkingen bij zo'n status komen, vrij in doen en laten ben je dus helemaal niet, alles wat je doet word gewogen door de rest van de GoT'ers.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Hehehehe....

Captain Pervert is net 1 dag ge-unbanned, en wil nu al Moderator / Admin worden ! >:)

Gezien het feit dat je gebanned was moet je misschien de kwaliteit van je postings verbeteren, voordat je voor Moderator in aanmerking komt ? >:)

Tevens is het niet zo dat Moderator zijn zaligmakend is hoor, er zit ook WERK aan vast, dus misschien leuk voor je status, maar daarmee houdt het niet op....

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Jaja ik ben niet zonder ambities hehe :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Laatst online: 12:46

Daniel

Kapitein NCC-1701
Er zijn admins en mods op zowel het forum als op tweakers.net zelf:

GoT-Administrators: kunnen in elk forum topics sluiten, berichten wijzigen, verplaatsen en verwijderen. Verder kunnen ze users bannen en unbannen en moderators benoemen.

GoT-Moderators: Kunnen alleen in het aan hen toegewezen forum (zie overzicht) berichten en topics sluiten, verwijderen en wijzigen. Geen macht t.o.v. users

Tweakers.net-administrators: hebben toegang tot de database en kunnen dus nieuws en reviews posten. Verder kunnen ze reacties veranderen en verwijderen.
Dit is de feitelijke "crew"

Tweakers.net-moderators: kunnen de reacties beoordelen.

Je wordt niet zomaar admin of moderator: je moet daarin groeien en een beetje geluk hebben :)
Als je goede postings hebt en bekend bent met de gang van zaken kun je je aanmelden als er nieuwe mensen nodig zijn (zoals laatst op T.net)
Als wij denken dat je een goede aanvulling op het team kan zijn dan krijg je een moderator/admin status.

Op GoT zal je eerst moderator worden, en bij bewezen geschiktheid administrator. Als je voor Tweakers.net gaat werken zul je admin worden, omdat je nu eenmaal wat op de site moet kunnen zetten. Denk overigens niet dat je het gratis krijgt: als je weinig tot niets doet of beroerde kwaliteit levert is de status weer net zo snel weer ingetrokken... :)

Godzijdank is die 1000 posts = admin functie eruit gesloopt...als ik zie hoeveel mensen hun best doen om aan de 100 te komen (member-status)

Je moet ook geen admin worden omdat je hier nu al zo lang rondhangt maar omdat je bereid bent een bijdrage te leveren en daar ook tijd in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
maar van de andere kant:

als je hier toch minstens 4 uur per dag rond surft....
waarom dan niet iets nuttigs doen.
ik zou het persoonlijk superstrak vinden om GoT admin/mod te worden, en juist die verantwoordelijkheid die je krijgt is gaaf.
niet de status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joah!

/me denk dat het ook wel kewl zou zijn om got modje te worden! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:22
Van mij mag je Razor :) Ik vind je wel iets voor de Trashcan :) (no offence)
Hmm, hoewel....biobak <--> Trashcan hebben ook overeenkomsten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:12

GaMeOvEr

Is een hork.

GaMeOvEr wil nog ff geen GoT Moderator worden, die heeft het veeeel te druk met T.net ! :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook een beetje een vage standaard UBB 'feature' dat je bij 1000 postings admin status krijgt. Want wie zegt dat degene die veel posten ook geschikt zijn admin te worden... (gelukkig is ie er in GoT uitgesloopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Dat is er helemaal niet uitgesloopt, het heeft er nl. nooit ingezeten.

Euhmm kan aan mij liggen, maar volgens mij heb ik dat hier wel eens voor de gein geroepen (dat je na 1000 posts admin bent), en hebben mensen dat per ongeluk iets te serieus opgevat.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dat zijn ook van die "features" die een programmeur met goed verstand er ook nooit in zal bouwen, anders gaat het onherroepelijk fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjeemz, je lult..ik had eerst 1270 posts.....
DuHH! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 22:33

ALH

anders maak je er toch 10.000 van?

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Je word niet administrator/moderator omdat je het gaaf vind, ook niet omdat je vind dat je de community een handje wil helpen. Ik persoonlijk vind dat je zoiets moet verdienen. Je moet zowieso goed in de groep liggen, en actief zijn in bepaalde fora's.

Iemand kan 1000 of meer posts hebben, alleen dat kunnen ook 800 nutteloze posts zijn, waardoor de waarde niet zal stijgen voor GoT.

Je moet het ook zo zien; Elke nieuwe moderator heeft een soort van begeleiding nodig, waardoor er weer andere mensen aan het werk moeten, puur om jouw te ondersteunen.

Ik zelf ben jarenlang moderator geweest bij verscheiden fora's, en was dan ook zeer actief. Echter als je ziet hoeveel mensen doen alsof ze heel boeiend etc zijn, en dan gewoon puur de status willen hebben, omdat ze dan denken dat ze anders benaderd zullen worden, vind ik gewoon weg lomp.

Misschien zou het wel een optie zijn, om een bepaald team op te richten, +-5 mensen per forum groep, die elke dag problemen van andere oplossen.

Deze zou je dan later, naarmate van de problemen kunnen uitbreiden. Dit is natuurlijk een persoonlijke mening.

Moderator zijn is een status, dat is waar. Echter je moet het meer zien als een bijbaantje. Je bent baas boven baas, en daar word snel misbruik van gemaakt. Er komen vele taken bij, niet alleen het forum leeg houden, maar ook denken aan hoe je het beste het forum kunt verbeteren.

Iedereen draagt zijn steentje bij om zo toch het forum netjes, snel, en zeker ook gezellig te houden.

Adjes/Modjes en alle andere personen die dit werkelijk maken en houden, _/-\o_

Keep up the good work. ( Want persoonlijk ben ik ook een addicted spammer hier op got. )

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dude, dit topic is 6 jaar oud! :D

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Topic uit 2000 :')

Was dit om te slijmen of wou je gewoon even complimenten geven? :P

The devil is in the details.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

en daarom kick je een topic van 6 jaar terug 8)7

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:55

Haan

dotnetter

Ik denk dat de situatie 6 jaar geleden net wat anders was dan het nu is ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Back down under.

Ouwe koeien uit de sloot halen wordt niemand beter van.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.