Toon posts:

beste volgorde van pci kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ondervind grote problemen met mijn WinXP, zo groot dat deze compleet niet wil werken. |:(
Daarom ga ik al mijn pci kaarten verwijderen en in een andere volgorde plaatsen.
Wat zou de beste volgorde zijn? Welke volgorde heb je zelf?

Ik heb een Asus A7V266 moederbord deze heeft 5 PCI sloten, 1 AGP slot en ACR slot. De huidige volgorde is:

AGP slot - AGP GF2 Asus V7700 Pro
slot 1 - PCI Realtek netwerkkaart
slot 2 - PCI SCSI controller voor de writer
slot 3 - PCI 3com netwerkkaart
slot 4 - PCI SoundBlaster Live 5.1
slot 5 leeg

Thanx.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
je kan beter eerst installeren ZONDER al die pci kaarten, kijken of winxp wel WIL installeren...

en daarna pas bijprikken,

wat gaat er overigens mis bij de installatie?

A wise man's life is based around fuck you

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:16

Phydomir

Dennis

Sinds waarneer maakt de volgorde van je kaarten iets uit in een besturings programma?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ja , zou ik ook wel willebn weten, hoe het je het best je pci-sloten kan plaatsen.. gelijk een schoppie gekregen ;)

4015Wp west (Dordrecht)

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 15:37

DDan

Team Leader of Team Gäöl

aantal sloten maken gebruik van dezelfde IRQ (kan duz conflict veroorzaken), ff in je mobo handleiding opzoeken welke dat zijn en proberen zo weinig mogelijk kaarten opdelfde IRQ te krijgen, of in BIOS ff proberen de IRQs handmatig te wijzigen

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

• Zwelgje
volgorde maakt geen drol uit, windows XP regelt zelf de irq's (middels acpi),

ik bedoel ik kan in de bios met kaartjes fijn een irq toewijzen, maar zodra als win2k/xp erop staat, staat toch alles weer anders..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 20:30 schreef zwelgje2 het volgende:
je kan beter eerst installeren ZONDER al die pci kaarten, kijken of winxp wel WIL installeren...

en daarna pas bijprikken,

wat gaat er overigens mis bij de installatie?
Precies, dat was ook mijn gedachte, alleen doe ik het graag dan direct in een goede volgorde.

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 20:31 schreef Tutti-frutti het volgende:
ja , zou ik ook wel willebn weten, hoe het je het best je pci-sloten kan plaatsen.. gelijk een schoppie gekregen ;)
Hangt een beetje af van hoe de controller omgaat met welk slot welk irq heeft toegewezen gekregen. Kan je soms ook nog in het bios locken. Als je dat niet kan doen of je wilt graag weten hoe dat zit dan moet je zorgen dat je van de fabrikant van je systemboard een technical reference label of iets dergelijks krijgt. Een soort blauwprintje van je systemboard (vaak staat dit ook in de manual). Daaraan kun je zien welk slot welk irq heeft. Maar zoals gezegd, bij veel biossen kun je dit ook locken.

Verwijderd

slot 1 - PCI SCSI controller voor de writer
slot 2 - (leeg)
slot 3 - PCI SoundBlaster Live 5.1
slot 4 - PCI 3com netwerkkaart
slot 5 - PCI Realtek netwerkkaart

suc6

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-04 12:39

TheProphet

unifi-forum.nl

Op woensdag 19 december 2001 20:29 schreef avanti het volgende:

Thanx.
[off topic]
But i need help
Werkt jou tv-out wel en zoja hoe heb je dit voor elkaar gekregen want bij mij onder XP doet ie het niet met de nieuwste nvidia drivers of van de install cd.

Ps de search geeft geen voldoende output hierover.. van daar.

[/off-topic]

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 15:37

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Op woensdag 19 december 2001 20:33 schreef zwelgje2 het volgende:
volgorde maakt geen drol uit, windows XP regelt zelf de irq's (middels acpi),

ik bedoel ik kan in de bios met kaartjes fijn een irq toewijzen, maar zodra als win2k/xp erop staat, staat toch alles weer anders..
je ziet wel weer hoe fijn XP dit afhandeld met zun IRQs he?

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

• Zwelgje
Op woensdag 19 december 2001 20:35 schreef DDan het volgende:

[..]

je ziet wel weer hoe fijn XP dit afhandeld met zun IRQs he?
niet fijn, alles staat op 9! (maakt op zich niet uit, daar mijn aparatuur wel irq sharing ondersteund, maar goed het oog wil ook wat :)

niet dat ik zo vaak in device manager zit te kijken maar toch...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 20:30 schreef Phydomir het volgende:
Sinds waarneer maakt de volgorde van je kaarten iets uit in een besturings programma?
Nou, het zit zo dat bij een Asus moederbord bepaalde sloten met elkaar geshared worden, dat geeft soms problemen. Tevens heb je het problemen met dezelfde irq's toewijzigen.

Wat is jouw volgorde trouwens?

• Zwelgje
Op woensdag 19 december 2001 20:38 schreef avanti het volgende:

[..]

Nou, het zit zo dat bij een Asus moederbord bepaalde sloten met elkaar geshared worden, dat geeft soms problemen. Tevens heb je het problemen met dezelfde irq's toewijzigen.

Wat is jouw volgorde trouwens?
dezelfde irq is niet een probleem hoor, vroeger nog wel, maar moderne pci kaarten (en hun drivers, want daar gaat het om!) kunnen irq sharing aan, is gewoon een kwestie van proberen,

Verwijderd

Plaats ten eerste je netwerkkaarten in pci slot 2 en 3. Je eerste pci slot moet je eigenlijk alleen gebruiken als je een Av master of iets dergelijks heb. Plaats je geluidskaart in slot 4 en je Scsi kaart in 5. Ik hoop alleen dat je geen highpoint controller aan boord heb.

Greetz Amd No 1

Verwijderd

Topicstarter
Gunfire thanx, ik ga het proberen.

Verwijderd

Topicstarter
[off topic]
Sorry, TheProphet moet eerst mijn WinXP stabiel krijgen dan kan ik zien hoe het met de tv-out zit.
[/off-topic]

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-04 12:39

TheProphet

unifi-forum.nl

Op woensdag 19 december 2001 20:44 schreef avanti het volgende:
[off topic]
Sorry, TheProphet moet eerst mijn WinXP stabiel krijgen dan kan ik zien hoe het met de tv-out zit.
[/off-topic]
arch....damned fuuck hell en david (urbanus quote)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 20:40 schreef Amdno1 het volgende:
Plaats ten eerste je netwerkkaarten in pci slot 2 en 3. Je eerste pci slot moet je eigenlijk alleen gebruiken als je een Av master of iets dergelijks heb. Plaats je geluidskaart in slot 4 en je Scsi kaart in 5. Ik hoop alleen dat je geen highpoint controller aan boord heb.

Greetz Amd No 1
Ik heb geen highpoint controller aan boord. Maar ga zeker je suggestie eens proberen. Alles helpt, want WinXP is echt kl*te zo.

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
slot 1 - (leeg)
slot 2 - PCI SCSI controller voor de writer
slot 3 - PCI 3com netwerkkaart
slot 4 - PCI SoundBlaster Live 5.1
slot 5 - PCI Realtek netwerkkaart

Eerste slot leeg deze (is gesharde met AGP) veroorzaakte bij
jou dat alles op 9 kwam.
2e SCSI heeft als eerste aandacht nodig en dan Irq11
3e 3com werkt overal goed maar zou ik dan op IRQ 4 van com1 gooien.
4e SB live zet je natuurlijk op Irq5
5e De echteTEK zou dan nog op Irq10 kunnen.

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Topicstarter
James_Watt bedankt je uitleg, ik hoop dat dit mijn WinXP problemen oplost.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand met een Asus A7V266 moederbord. En hij/zij draait WinXP zonder problemen wil die graag aangeven welke pci kaarten in wel slot heeft zitten.
Slot 1 ligt het dichtste bij de AGP.

Bedankt.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Het maakt eigelijk geen flikker uit behalve, je begint helemaal vanonder met de grootste kaart en dan ga je naar boven en je sorteerd groot->klein. Dat is het beste voor de airflow van de videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
XTerm89D het volgende:
Het maakt eigelijk geen flikker uit behalve, je begint helemaal vanonder met de grootste kaart en dan ga je naar boven en je sorteerd groot->klein. Dat is het beste voor de airflow van de videokaart.
Is dat zo? Veel mensen hebben problemen met hun OS opgelost d.m.v. het wisselen van hun PCI kaarten. Het maakt wel degelijk uit. Dat het allemaal werkt is mij belangrijker dan de winst die je pakt met de beste airflow.

• SliderTPP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
tuurlijk, jr hrbt gelijk, theoretisch dan.
zou geen ruk uit mogen maken in welke volgorde de pci sloten worden gevuld.
maar ik kreeg mijn netwerk niet aan de praat, heb naar lang zoeken en proberen na een tip mun netwerkkaart en geluidskaart van pci slot omgewisseld, gereboot en het netwerk werkte!
dus praktisch gezien maakt het soms wel een drol uit...:-)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 00:52 schreef SliderTPP het volgende:
dus praktisch gezien maakt het soms wel een drol uit...:-)
Spijtig genoeg is dit inderdaad zo. |:(
Pagina: 1