wat kan ik beter doen..?

Pagina: 1
Acties:

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hallo daar, effe een vraagje hoor,

ik heb hier een MSI 6330 Lite K7T Pro2 VER:1 met KT133 chipset en een Geforce2TI, 1 reepje 256MB SDRAM 133fsb geheugen van Samsung, een 1100 Athlon en nog wat oninteressant gedoe (oninteressant voor o/c)

sindskort ben ik beetje geinteresseerd geraakt in pielen met pc en o/c enzo, maar een K7T Pro2 (KT133) is gewoon enorm beperkt (fsb komt niet hoger dan 110 fsb met geheugentiming op 3, op 2 komt ie niet hoger dan 107 fsb, ook geen multiplier aanpassingen mogelijk etc, ook geen voltage instelmogelijkheden in bios of o/c mogelijkheden in bios of veel timing settings helemaal niks, ook geen jumpers op mobo) en omdat ik evengoed al opzoek ben naar iets snellers zit ik dus nu te twijfelen tussen OF een nieuw ECS K7S5A mobo die deze 6330 vervangt en de rest gewoon houden OF gewoon deze 1100 athlon vervangen door een 1400 athlon en de rest houden

kwa snelheidswinst, wat is een beter keuze? persoonlijk lijkt mij de k7s5a betere, of misschien eigenlijk leukere keuze vooral omdat die fsb dan toch toch wel minimaal gemakkelijk 133fsb (toch??) aankan in verhouding tot de schamele 107/110 van deze msi dat scheelt toch al een heel end in performance? en natuurlijk lijkt me ook leuker door een beetje meer o/c uitdaging (jaja het lijkt misschien niks zo'n k7s5a maar ik ben maar een overclock n00b die nog maar net is begonnen :D en er dikke pret in heeft :9)

dus, wat zijn jullie wijze woorden op deze preek? wat raden jullie me aan etc

alvast bedankt :)

• VeldKoe
  • Niet online
* VeldKoe doet een bump

Verwijderd

wat kan ik beter doen..?
Wat dacht je van een paar keer op Enter drukken.

No offence maar dis niet te lezen

• VeldKoe
  • Niet online
:? hoe bedoel je

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 21:32 schreef VeldKoe het volgende:
:? hoe bedoel je
Zoals hij het zegt? |:(

• VeldKoe
  • Niet online
jezus wat een gezeik meteen weer

iemand die me kan helpen?

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
ehh zo ? kaboem :P
ik zou idd een nieuw mobotje nemen die 300Mhz mwah terwijl die sjip set heel wat sneller is wel ff goed bedenken of je er niet 256mb pc2100 van cruciaal bij wil :Y)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• VeldKoe
  • Niet online
Op woensdag 19 december 2001 22:33 schreef ernst het volgende:
ehh zo ? kaboem :P
ik zou idd een nieuw mobotje nemen die 300Mhz mwah terwijl die sjip set heel wat sneller is wel ff goed bedenken of je er niet 256mb pc2100 van cruciaal bij wil :Y)
aha das eindelijk nuttige info bedankt, maarre, dat DDR maakt dat dan ZOVEEL uit in performance, is toch gemiddeld maar 5% ofzo..

• VeldKoe
  • Niet online
BUUUUUUUUUUUUUUUUUMP

• VeldKoe
  • Niet online
mensenkinders.. zeker niet interessant genoeg, volgende keer verander ik topictitel wel naar '1.4TB o/c naar 6.8ghz' ofzo :'(

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Een EPOX 8KHA+ board met de KT266A chipset en CRUCIAL DDR-SDRAM geheugen.
Hier kun je tenminste goed mee overclocken totdat je niet verder meer komt.
DDR-SDRAM brengt echt meer performance winst dan 5% hoor. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• VeldKoe
  • Niet online
en hmmmmm.. die epox is nou net weer iets te prijzig.. doet die k7s5a ze werk niet goed dan? met 150 ben ik bijv echt wel tevreden.. maar met deze 107fsb.. naaaaaaaaaah

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
dude als je wil overklokken ga je toch geen mobo kopen wat juist nouwelijks overklok mogelijkheden heeft!! Uit mijn hoofd: GEEN multiplier instellingen, GEEN vcore instellingen, GEEN vdimm instellingen, GEEN vio instellingen, ERG beperkte fsb mogelijkheden. Geen actieve chipset koeling, en een SIS chipset. Niet bepaald een overklok wonder dus.

Een fsb van 150 zal misschien mogelijk zijn maar zal niet al te makkelijk worden. Neem dan in ieder gavaal ddr geheugen. Tis een leuk mobo voor die prijs maar geen overklok mobo.

• VeldKoe
  • Niet online
Op donderdag 20 december 2001 11:29 schreef salvador4 het volgende:
dude als je wil overklokken ga je toch geen mobo kopen wat juist nouwelijks overklok mogelijkheden heeft!! Uit mijn hoofd: GEEN multiplier instellingen, GEEN vcore instellingen, GEEN vdimm instellingen, GEEN vio instellingen, ERG beperkte fsb mogelijkheden. Geen actieve chipset koeling, en een SIS chipset. Niet bepaald een overklok wonder dus.

Een fsb van 150 zal misschien mogelijk zijn maar zal niet al te makkelijk worden. Neem dan in ieder gavaal ddr geheugen. Tis een leuk mobo voor die prijs maar geen overklok mobo.
arf ;( dat wou ik nou juist net niet horen :P hmmm.. dus die ECS is niks, welk mobo raden jullie me dan aan om te nemen? wat bij me ram/processor past etc, ik hoef niet perse een DDR mobo maar gewoon een mobo die veel o/c functies heeft en toch wel 'hoog' komt.. ben 107 fsb beetje zat

• salvador4
zoals rick al zei is een epox 8kha+ voor 319,- 1 van de beste keuzes voor 't geld op dit moment. Heeft praktisch alles wat een oc bordje moet hebben.

vind je dit toch te duur zal je naar 2e hands spul moeten gaan kijken. Misschien een mooi mobo met een kt133a chipset en sdram, bv een asus a7v-133, of een abit kt7a. Echter kan je echt beter wat geld bij leggen en dan een kt266a mobo kopen. een a7v kost nl ook al rond de 300 en die abit 275 ofzo. Tja goei spul is nou emaal duur.

• VeldKoe
  • Niet online
mja.. je heb gelijk, heb net naar de prijzen gekeken en die liggen zo dicht bij mekaar dat het die extra 50 piek wel waard is om zo'n mooi epox 8kha+ geval te kopen.. hm.. toch vreemd dat prijzen zo dicht bij mekaar liggen, maarre, die epox, kan daar een 1100 athlon in? en is me GF2TI en 1100 athlon en SDRAM dan niet de bottleneck..? vraag me af of dat namelijk wel zoveel nut heeft dan, en ja tuurlijk ga ik o/c maar toch.. heb namelijk geen geld voor nieuw ram ofzo, kan maar 1 aankoop doen, daarom zat ik te denken dus over zo'n goedkoop mobo, hm.. kom je met die 133fsb Samsung ram een beetje ver die ik nu dus heb? mja denk dat dit het maar wordt dan.. kan ik met die epox wel 1400mhz uit me 1100'tje halen?

• salvador4
Op donderdag 20 december 2001 12:24 schreef VeldKoe het volgende:
mja.. je heb gelijk, heb net naar de prijzen gekeken en die liggen zo dicht bij mekaar dat het die extra 50 piek wel waard is om zo'n mooi epox 8kha+ geval te kopen.. hm.. toch vreemd dat prijzen zo dicht bij mekaar liggen, maarre, die epox, kan daar een 1100 athlon in? en is me GF2TI en 1100 athlon en SDRAM dan niet de bottleneck..? vraag me af of dat namelijk wel zoveel nut heeft dan, en ja tuurlijk ga ik o/c maar toch.. heb namelijk geen geld voor nieuw ram ofzo, kan maar 1 aankoop doen, daarom zat ik te denken dus over zo'n goedkoop mobo, hm.. kom je met die 133fsb Samsung ram een beetje ver die ik nu dus heb? mja denk dat dit het maar wordt dan.. kan ik met die epox wel 1400mhz uit me 1100'tje halen?
tuurlijk kan er een tb 1100, tis een SOCKET A mobo!
verder past er alleen maar ddr in dus dat zal moeilijk worden met sdram. Ik denk ook dat dat samsung geheugen echt geen 150mhz trekt, als je geluk hebt net cas2.

of je uit die 1100 1400 kan halen weet niemand want dat ligt o.a aan de stepping, aan de koeling en aan nog een hele hoop factoren.

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
Epox is inderdaad een goede keuze.

Garantie heb je nooit met overclocken.
voor zover ik weet is de 1100 niet een echt veel gekochte proc dus weinig over bekend.
Ik denk dat de meeste mensen de 1200 of de 1000 hebben.

op overclockers.com staat een mooi lijstje waar je gemiddelde kan bekijken, en core types kan bekijken.

Dit lijstje is een matige indicatie overigens.

als je nog van je KT133 bord afwil.
Ik wil em wel hebben, voor een net prijsje.

meel me maar ff.

adres staat in mijn profile

/edit typo's enzo

Sinlath | Opinions may contain latency

• VeldKoe
  • Niet online
Op donderdag 20 december 2001 12:34 schreef salvador4 het volgende:

[..]

tuurlijk kan er een tb 1100, tis een SOCKET A mobo!
verder past er alleen maar ddr in dus dat zal moeilijk worden met sdram. Ik denk ook dat dat samsung geheugen echt geen 150mhz trekt, als je geluk hebt net cas2.

of je uit die 1100 1400 kan halen weet niemand want dat ligt o.a aan de stepping, aan de koeling en aan nog een hele hoop factoren.
KANKERZOOI! ik bedoel $*%($#@*^%)($@*)(^$^@*)$@_ shit! was eigenlijk al 100% zeker van die epox aankoop, kom je vertellen dat ie geen SDRAM ondersteund :'( :) hm.. dan maar een evenduur KT133A bordje die ook o/c vriendelijk is.. ondersteund tenminste ook SDR, mja, 500 piek kan ik gewoon niet kwijt en dat ben je toch wel kwijt voor 8khta + 256DDR.. ;(
* VeldKoe rent naar moeder

• salvador4
Op donderdag 20 december 2001 13:09 schreef VeldKoe het volgende:

[..]

KANKERZOOI! ik bedoel $*%($#@*^%)($@*)(^$^@*)$@_ shit! was eigenlijk al 100% zeker van die epox aankoop, kom je vertellen dat ie geen SDRAM ondersteund :'( :) hm.. dan maar een evenduur KT133A bordje die ook o/c vriendelijk is.. ondersteund tenminste ook SDR, mja, 500 piek kan ik gewoon niet kwijt en dat ben je toch wel kwijt voor 8khta + 256DDR.. ;(
* VeldKoe rent naar moeder
tja het leven is hard :P misschien voortaan eens een kijkje nemen naar de specs van een mobo.

neem dan een goed kt133a mobo, ik raad de asus a7v-133 aan.

• VeldKoe
  • Niet online
ja ben ik nu naar aan het kijken.. prijs van de a7v133 ligt grmbl rond de 350 piekjes???? kan aan mij liggen maar dan kan ik toch beter een KT266A chipsetmobo nemen die nog goedkoper is ook en die WEL SDRAM ondersteunt.. als die er zijn

edit: ow.. 266a ondersteunt dus geen SDR.. fijn

• VeldKoe
  • Niet online
sorry voor 2 posts onder elkaar maar je kan je post maar 1x wijzigen op dit forum, beetje lastig

maar in ieder geval, ik ga voor de Epox EP-8KTA3 of de I-Will KK266Plus of de Abit KT7A of de Asus A7V133 vanwege alle 4 de vele o/c functies en hoge fsb waardes.. iemand nog een tip ofzo.. of een andere mobo als aanbieding

Verwijderd

MSI K7T PRO2 RU

• VeldKoe
  • Niet online
Op donderdag 20 december 2001 14:42 schreef alberth het volgende:
MSI K7T PRO2 RU
das toch een KT133.. zelfde chipset als die ik nu al heb.. nee bedankt, geen zin in een niet verder komende FSB dan 107/110 :z

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 11:14

No13

/me was here

dan pas je de multiplier toch hardwarematig aan??? >:)

http://www.weethet.nl/dutch/overclock_duron5.htm

makkelijk is het misschien niet maar het werkt wel
Pagina: 1