[Javascript] submit form

Pagina: 1
Acties:

• koekoek
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-06 17:00
Voor een webpage die ik aan het maken ben gebruik ik een formulier die door een validatie functie gecheked wordt of sommige velden wel ingevuld zijn.

Nou wil ik eigenwijs dit formulier niet laten submitten met een input type="submit"(een knop dus) maar met een tekstje met een link.

zo start het form : <form method="post" name="insertNews" action="insertNews.php" onSubmit="validate();return returnVal;">

als ik wel met een button werk, zo dus: <input type="submit" name="submit" value="OK"> dan werkt het prima.

Dit werkt prima voor een formulier zonder de functie validate() :
<A class="white" HREF="javascript:insertNews.submit()">OK</A

Nou heb ik het volgende gevonden dit werkt wel voor de functie want als ik een veld leeg laat dan krijg ik keurig een foutmelding maar dan werkt de action="insertNews.php" weer niet als alles goed is ingevuld.
<a href="javascript:;" onClick="if (validate()) insertNews.submit(); return false">OK</a>

Iemand een idee hoe ik de functie validate kan laten checken op goede invoer en als er true terug komt dat dan het formulier ge-submit word?

• koekoek
Vraag ik iets wat echt niet kan ? of ben ik misschien niet duidelijk in de omschrijving van m'n vraag ?

ik zou dit erg graag oplossen, iemand ?

• huistra
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
code:
1
<a href="javascript:;" onClick="if (validate()) insertNews.submit(); return false">OK</a>

Je returned false, er wordt dus sowieso niets gesumbit, als ik het even snel bekijk...

Verwijderd

1. Als je niet op je wenken wordt bediend, niet zo zeuren!
2. UTFS!

www.koopvrouw.com/cms

• koekoek
Op donderdag 20 december 2001 14:30 schreef huistra het volgende:
code:
1
Ik lees : if validate=true dan submit form en anders return false en dus een melding

kan het mis hebben hoor :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 20 december 2001 14:22 schreef koekoek het volgende:
Vraag ik iets wat echt niet kan ? of ben ik misschien niet duidelijk in de omschrijving van m'n vraag ?
niet echt, vooral aangezien je aangeeft dat veel wel gewoon werkt, interessanter is natuurlijk wat nou niet werkt.

een javascript-submit triggered niet de onsubmit-attribuut van de form-tag, een gewone button-click wel.

waarschijnlijk het eenvoudigst is het om je functie validate() direct true of false te laten return-en en deze in de submit te zetten.
verder dan niet met this.form.submit() te werken in buttons of links

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• koekoek
waarschijnlijk het eenvoudigst is het om je functie validate() direct true of false te laten return-en en deze in de submit te zetten.
verder dan niet met this.form.submit() te werken in buttons of links
Die validate functie geeft ook true of false terug maar daar moet ik dan toch op bepalen of het formulier gesubmit mag worden?

dat doe ik zo : <a href="javascript:;" onClick="if (validate()) insertNews.submit(); return false">OK</a>

maar dat werkt dus alleen als er een false terug komt,als het formulier wel goed is ingevuld dan submit ie dus niet, wat doe ik fout ?
Pagina: 1