Toon posts:

Bass probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik zit met een heel vaag probleem... ik hou wel van een beetje stevige bass, en da's nou juist het probleem.

Ik heb een redelijk kleine kamer, die ook tamelijk vol staat met spullen, het bureau met de computer staat ongeveer in het midden van de kamer.

Nu heb ik mijn luidsprekers achter mij staan. het zijn 3 weg's luidsprekers (van jamo) met aan de voorkant een bass port. Nu is het probleem, er zit vrij weinig ruimte tussen mij en de 2 speakers (ongeveer 1,5 meter aan beide kanten) met als gevolg dat ik vrijwel geen bass hoor als ik achter de PC zit.

Als ik naar de deur loop, of naar de andere kant van de kamer (dus tegenovergesteld van de luidsprekers) krijg ik me een zooi bass om de oren waar je naar van wordt.

Loop ik weer terug naar de computer, is de bass zo goed als weg.

Ik heb ook al geprobeerd om de opstelling van de luidsprekers te veranderen, maar niets schijnt echt goed te helpen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen zonder mijn hele kamer over hoop te halen?

Is er mischien een plugin voor Winamp ofzo waarmee je virtueel de bass kan verplaatsen ofzo?

Alle suggesties zijn welkom.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

dit is toch echt kamerakoestiek vrees ik voor je. Je zal toch echt moeten rommelen met de plaatsing van je speakers.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

allebei goed aangesloten..als je van 1 per ongeluk + en - hebt omgedraaid kan je door de kleine tussenruimte zijn dat sommige geluidsbreedte elkaar opheffen. misschien een oplossing

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Je hebt inderdaad last van "staande golven" en zit in een "dal" (te luisteren), de "buik" ligt elders. Ik heb zelf ook zoiets met mijn Altec Lansing 885, de bass klinkt op sommige plaatsen veel harder dan op andere plaatsen.

Ik vraag me eigenlijk af hoeveel het uitmaakt om je speaker te verplaatsen. De frequentie van de golf is toch alleen maar afhankelijk van de kamerafmetingen (lengte, hoogte, breedte). Een speaker verder van de muur of hoek zetten resulteert toch alleen maar in een zwakkere bassweergave, maar de staande golven blijven toch hetzelfde (immers kamer is hetzelfde). Of zit ik ernaast??

Dempen van lage toon golven is moeilijk, dacht is (tapijt tegen de muur)

Typoos geedit

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Misschien een compacte sub erbij als je de Jamo's niet kan verplaatsen ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
misschien zit bij 1 van de speakers simpel de + en de - omgedraaid?

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:18

Illusion

(the art of)

klinkt onnozel en misschien is het ook wel onnozel, maar zet 1 van die speakers gewoon eens 10cm naar voren terwijl je de andere laat staan, zo kan je de knoop volgens mij verplaatsen en dat zou wel moeten helpen.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-08 15:12

Tassadar

l33t h4x0r :)

ik heb 't zelfde probleem, en ik los het op door gewoon nog ff wat extra bas toe te voegen :) ik heb 'r een Bassfex Subharmonics Synthesizer voor (van Behringer) en dan wil 't wel :P

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
probeer eens de + en - van 1 speaker te veranderen (dus ook als ie goed aangesloten zit)

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Het antwoord is al gegeven, maar ik heb hier ook ervaring mee gehad.
Gewoon even van 1 van de 2 boxen het snoertje andersom aansluiten.
Als het niet helpt dan schaadt het ook niet, dan doe je hem weer terug.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Het licht gewoon puur aan je kamer. Mijn set (NAD + B&W) geeft op mijn kamer normale bass, zet ik alles in de huiskamer wil je niet weten wat er uit komt aan bass.

Mother, will they like this song?

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Op donderdag 20 december 2001 06:16 schreef cjdijk het volgende:
Het antwoord is al gegeven, maar ik heb hier ook ervaring mee gehad.
Gewoon even van 1 van de 2 boxen het snoertje andersom aansluiten.
Als het niet helpt dan schaadt het ook niet, dan doe je hem weer terug.
je kunt kijken of je met balans op rechts of links meer bas hebt dan bijde speakers tegelijk.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Pagina: 1