Toon posts:

Wat is beter? Voodoo 3 3000 of v770?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De vraag is dus:
Wat is beter? Voodoo 3 3000 of v770? Van diamond?
Die vriend van me die zo eigenwijs is zegt dat die v770 beter is maar hij zegt niet waarom :).
Ik wil weten wat dus beter is en waarom?

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37
Beter met welke spelletjes/applicaties? ;-) Maare, voor de toekomst moet je Voodoo vergeten, nieuwe drivers komen NIET uit, voor de v770 kan je altijd de detonator drivers misbruiken >:)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
schelen elkaar niet veel.. ligt er ook aan in wat voor pc de kaart zit. Verder kan de tnt2 32bits kleuren aan en de voodoo3 niet.

ALs ik nu zou moeten kiezen zou ik de tnt2 maar nemen.. ik heb zelf tijden een voodoo3 gehad en het is een prima kaart.. alleen er is geen goede driverondersteuning meer voor (onder XP schijnt ie al helemaal niet meer te werken :( ), en met een nvidia kaart ben je nog wel verzekerd van goede support.

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Ik zou zeggen die VooDoo 3.Verder eigenlijk gaan motivatie maar anders zoek je toch wat benchmarks op.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

ligt eraan watvoor processor je hebt...

krachtige processor: TNT2 (V770) (bijv. P3-600)
slome processor: Voodoo3 (bijv. AMD K6-2 400)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
in princiepe is de v770(tnt2) idd sneller.
alleen op een k6 processor loopt een voodoo beter.
al zou ik ook op een k6 liever een tnt2 hebben. voodoo3 heeft geen volledige opengl icd, en geen 32bits rendering.
de texture size was gelimiteerd en agp texturing kan je ook vergeten.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50

AMDFreak

Intel is zo..

v770

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

V770 is sneller en ik kan het weten want ik heb ze allebei gehad :P
Nouja, ik had een Voodoo3 2000 AGP met de bios van een 3000 geflashed :D

Maar die V770 was gemiddeld zo'n 10 procent sneller en het ziet er nog beter uit ook (v3 mist toch wel een boel opengl functies). Zelfs in Unreal Tournament was hij stukken sneller. En bovendien nog eens 32MB geheugen ipv 16MB.

Verwijderd

AMD K6 -=- Voodoo
Intel 500MHz -=- TnT v770

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
ik zou gewoon de v770 nemen, kan je hem tenminste langer gebruiken. (drivers enzo)

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Verwijderd

Als je veel UT gaat spelen voor de Voodoo3 gaan.

Verwijderd

Neem gewoon een nvidia, worden tenminste fatsoenlijke drivers voor uitgebracht!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is met Liefde! naar [VB] verplaatst! :).

Verwijderd

Be proud of your Voodoo3 3000! Lekker stabiel, lekker gebalanceerd en een prachtige doos :p!

Had hem zelf in een P3 450 en was er erg blij mee, ik vind UT ook veel leuker dan Quake3 dus dat scheelt al. Laat je niks wijsmaken door die gozer, gewoon volhouden dat de jouwe de beste is. Trouwens, die TNT2 kwam stukje later uit dan Voodoo3 dus niet helemaal eerlijke vergelijking vind ik.

Verwijderd

v770, hoeveel games gebruiken er nu nog 3dfx???

• Barreljan
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op woensdag 19 december 2001 22:14 schreef Thresher het volgende:
Neem gewoon een nvidia, worden tenminste fatsoenlijke drivers voor uitgebracht!
ach man, die detonators zijn lekker wou je zeggen, 3dfx drivers zijn en blijven de beste en stabielste

[...]
ooit geweten dat UT een glide based spel is? dan is de v3 automatisch sneller hoor, hou hem op 16bit en het maakt het geen drol uit of je nou 16mb of 32mb heb, voodoo kaarten zijn wat 'zwaarder' en die hebben een deel minder nodig. Een vriend van me heb me ouwe v3 en die speelt alle nieuwe spellen erop (max pijn, B&W, RTCW, Emperor of Dune ga maar door)

Op woensdag 19 december 2001 20:20 schreef weareborg het volgende:
in princiepe is de v770(tnt2) idd sneller.
alleen op een k6 processor loopt een voodoo beter.
al zou ik ook op een k6 liever een tnt2 hebben. voodoo3 heeft geen volledige opengl icd, en geen 32bits rendering.
de texture size was gelimiteerd en agp texturing kan je ook vergeten.
Nou voodoo kaarten zijn in principe PCI kaarten in AGP vorm en hebben daarom geen agp texturing, OpenGL werkt beter op een v3 dan op een tnt2, heb ik al meer gehoord...gare detonators spul
Op woensdag 19 december 2001 20:07 schreef rick_h het volgende:
schelen elkaar niet veel.. ligt er ook aan in wat voor pc de kaart zit. Verder kan de tnt2 32bits kleuren aan en de voodoo3 niet.

ALs ik nu zou moeten kiezen zou ik de tnt2 maar nemen.. ik heb zelf tijden een voodoo3 gehad en het is een prima kaart.. alleen er is geen goede driverondersteuning meer voor (onder XP schijnt ie al helemaal niet meer te werken :( ), en met een nvidia kaart ben je nog wel verzekerd van goede support.
V3 above all, 16 bit op een voodoo is in principe 22-bit, "16bit linear,22 bit effective" staat op de voodoo2 doos (22 bit, raar getal dat wel) en je merkt er weinig van als je druk aan het schieten ben in spellen. Overigens over de drivers: die zijn er wel voor XP alleen zijn ze niet officieel. www.voodoofiles.com en zoeke maar!

Ik zou je aanraden de Voodoo3 3000 AGP te nemen. Top kaart, heb ik ook gehad en alles draait er echt nog op, op sommige punten is ie zelfs sneller dan me v5 met name op res. van 640x480, alleen heb je dan echt wel een beetje anti-alliasing nodig. Aanrader, echt waar, je heb best wel wat voor je geld.

zo...ik heb m'n zegje gedaan. :+

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

bij mijn weten zijn alle voodoo kaarten toch iets van 24 bit tenminste dat geeft mijn quake2 aan en mijn unreal tournament !

maar inderdaad voor die v770 heb je een snelle pc nodig wil die kaart echt tot zijn recht komen :)

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Ik zou voor de V3 gaan, tenzij je Windows XP gebruikt.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 23:18 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

ooit geweten dat UT een glide based spel is? dan is de v3 automatisch sneller hoor
Man, v3 met 3dfx kon in UT echt niet op tegen een V770 met opengl op mijn systeem hoor. Ondanks dat het spel glide based is, en ja dat weet ik... Ik heb toendertijd die voodoo3 speciaal gekocht voor Unreal (samen met een SS7 systeempje = ideale combo). Unreal was dan ook het enigste waar die voodoo3 sneller was, ik denk dat ze in UT toch flink hebben zitten optimaliseren voor OpenGL.

Maar verder is die videokaart tegenwoordig echt zwaar onder de maat en dat was te merken ook. Ik had 'm een tijdje op een athlon 1Ghz, MSI K7T Turbo, 512MB geheugen. Ik ben nou eenmaal geen gamer dus ik had het niet echt nodig, maar omdat ik toch al tv-out nodig had heb ik tegenwoordig een mooi geforce 2 pro'tje en het verschil met die oude voodoo wil je niet weten...
Een vriend van me heb me ouwe v3 en die speelt alle nieuwe spellen erop (max pijn, B&W, RTCW, Emperor of Dune ga maar
Tuurlijk, je kunt ook fijn gaan software renderen...
Ik heb zelf Max Payne, Black & White en Sacrifice om es wat te noemen ook geprobeert te spelen met een voodoo3 met een dikke athlon derachter. Nou, dat is dus niet te doen. Zelfs als je alles in 640x480 met minimum detail doet is de boel nog sluggish. En nu draai ik het flierefluitend in 32bit op het hoogste wat m'n scherm aan kan.
V3 above all, 16 bit op een voodoo is in principe 22-bit, "16bit linear,22 bit effective" staat op de voodoo2 doos (22 bit, raar getal dat wel) en je merkt er weinig van als je druk aan het schieten ben in spellen.
Dream on :z
Dat is al honderden keren voorbij gekomen... je ziet werkelijk maar 16 bits kleuren op je scherm en geen 22bits. Zoek het maar eens na (zoekmachine hier of google).
OpenGL werkt beter op een v3 dan op een tnt2, heb ik al meer gehoord...gare detonators spul
Waar haal je dat vandaan :?
Dat zei weareborg helemaal niet... en het is nog es niet waar wat je zegt ook nog. Kijk maar es in sandra onder het opengl tabje: allemaal rode kruisjes van dingen die hij mist. En dat is te merken ook... toen ik met een v770 3dmark2001 draaide zag ik opeens dingen die ik nog nooit gezien had!

Oh, en nog een paar dingetjes die zwaar klote aan die voodoo waren:
256x256 textures max :r
En 16MB is wel degelijk een barriere in de hogere resoluties of met veel textures want dat ding doet ook nog es niet aan AGP texturing. Ik heb die V770 gewoon van een vriend gekregen omdat hij zo'n medelijden met me had dat ik nog met een V3 zat aan te prutzen en man, wat was dat een verademing. Alleen de 2d kwaliteit is al stukken beter!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28
Het enige voordeel van de voodoo3 is de glide. Onder normaal opengl en direct3d werkt de tnt2 sowieso sneller. Ook op een K6.

Maar aangezien glide bijna niet meer ondersteund word heb je daar ook nie veel meer aan.

Dat de voodoo3 onder windows xp niet (goed) werkt is dikke onzin trouwens. Ik heb hem zelf ook prima draaiend gehad onder XP.

Maar ik heb nu een TNT2 in mn pc zitten omdat de voodoo3 geen tv out had en de tnt2 wel.

Catch a smile out there!

Verwijderd

Gek he dat de GeForce2 pro beter is dan de V3.!! Dat vroeg ie ook helemaal niet.. Naja ik zou voor de tnt2 gaan.. Die drivers zijn zowiezo goed en die kaart vind ik sneller dan de v3...

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28
Op donderdag 20 december 2001 11:33 schreef leeg_blikje het volgende:
Gek he dat de GeForce2 pro beter is dan de V3.!! Dat vroeg ie ook helemaal niet.. Naja ik zou voor de tnt2 gaan.. Die drivers zijn zowiezo goed en die kaart vind ik sneller dan de v3...
Huh? wie heeft het hier over een geforce 2 dan?

Catch a smile out there!

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 11:33 schreef leeg_blikje het volgende:
argh... heb je nog wel es gelezen wat ik allemaal heb zitten schrijven?
Dat zei ik alleen om ff te benadrukken hoe fukking groot het verschil tussen een modern kaartje en die stokoude v3 is. En dat die v3 tegenwoordig echt niet meer voldoet, bij lange na niet. Ook niet in 640x480 bij moderne spelletjes als Max Payne zoals Voodoo_man beweert.

En als je de V770 met de V3 vergelijkt wint de V770. Zowel qua snelheid (behalve in Unreal, in UT issie wel sneller), als 2d beeldkwaliteit en 3d beeldkwaliteit. Al is dat ook niet zo'n eerlijk vergelijk natuurlijk. Ik weet nog wel dat ik toendertijd m'n voodoo3 voor 285 kocht waarna een maand of 3 later m'n vriend die V770 voor 500nogwat kocht. Ook wel logisch dattie dan beter is.

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Ik heb zelf Max Payne, Black & White en Sacrifice om es wat te noemen ook geprobeert te spelen met een voodoo3 met een dikke athlon derachter. Nou, dat is dus niet te doen. Zelfs als je alles in 640x480 met minimum detail doet is de boel nog sluggish. En nu draai ik het flierefluitend in 32bit op het hoogste wat m'n scherm aan kan.
nou een AMD Athlon 900 met 256mb pc133 en een v3... dat is dat systeem van een vriend van me en Max Payne DRAAIT WEL DEGELIJK!!!! IN FULL DETAIL 800x600 Als je in win98 de 3dfx Tools aanzet en dan Geometry Assist aanschakeld bij Direct3D, kan je wel hw. T&L wat helaas niet meer kan in winxp
en owja... 32bit in opengl pakt ie ook! RTCW en SOF doen het allebei op 32bit in zijn systeempje

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 13:39 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

nou een AMD Athlon 900 met 256mb pc133 en een v3... dat is dat systeem van een vriend van me en Max Payne DRAAIT WEL DEGELIJK!!!! IN FULL DETAIL 800x600
Ohja, het kan wel degelijk...
1280x1024 kan hij ook wel hoor :z

Al es opgevallen dat die plaatjes tussen de levels superwazig zijn met een v3 trouwes :?
Als je in win98 de 3dfx Tools aanzet en dan Geometry Assist aanschakeld bij Direct3D, kan je wel hw. T&L wat helaas niet meer kan in winxp
Toevallig heb ik een half jaartje geleden een topic geopend toen ik toendertijd ook die 'gehackte' drivers had ontdekt waarmee de V3 ook T&L, Anti Aliasing en weet ik al niet meer aan zou kunnen. Conclusie? Tis gewoon bull, het moet hardwarematig ondersteund worden en dat kan een v3 echt niet. Waarom iemand zulke fake drivers maakt? Beats me, misschien een verstokte voodoo3 fan ofzo.

Ik zal ff kijken of ik dat topicje nog kan vinden met de brakke search van de laatste tijd.
en owja... 32bit in opengl pakt ie ook! RTCW en SOF doen het allebei op 32bit in zijn systeempje
sure :D

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

nou op bv. 3dmark 2000 loopt ie bijna 2000 punten hoger als je op hw T&L draait OOK AL IS HET NIET HELEMAAL hardware matig... Pak eens een oud v3'tje, lege HD en zet win98 erop met de nieuwste officiele drivers van 3dfx en ga jij maar eens testen

Verwijderd

Ik wil even opmerken dat de beeldweergave bij normaal gebruik (mischien niet met spellen)de kwalitiet van de voodoo veel mooier is.Ik heb ze ook beide in mijn bezit.En werken beide prima onder xp.

Verwijderd

Op hoeveel punten kom je dan terecht? Er zwerft hier vast nog wel erges een 3dmark score van mijzelf rond. Niet dat ik het geloof trouwes hoor... die v3 kan het hardwarematig gewoon helemaal niet, ook niet half. Misschien dat de processor dan wat taken overneemt ofzo omdat die met die slome v3 toch vrijwel nix heeft te doen.

Hier is dat topicje trouwes nog [topic=181187/1/25]

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

als ie sloom is dan maken ze toch niet zo'n kaart :? en weet je ook wel dat de v770 later uitkwam als de v3??? geen wonder dat ie beter is...

en wat heb jij wel niet? een matrox g200 ofzo of dan toch zo'n superdepuperdepupere gayforce3 ti500 met 64mb, 4ns 250mhz ddr ram??? of die schrale v770?

• -Turbotetter-
  • Laatst online: 05-01 20:20
Tuurlijk Ik heb zelf een voodoo 3 met een dikke Athlon erachter en b&w en Max Payne draaien als een jeppo op
1024 x 768 en alle inslellingen op de hoogste kwaliteit en er is geen stottertje te vinden.
ok dit klinkt meschien wat ongeloofwaardig maar het is wel zo!!! ik stel alles in op 32bit en het draait ook gewoon. of het ook echt op 32 draait weet ik ook niet maar toch het staat er wel!!
Toevallig heb ik een half jaartje geleden een topic geopend toen ik toendertijd ook die 'gehackte' drivers had ontdekt waarmee de V3 ook T&L, Anti Aliasing en weet ik al niet meer aan zou kunnen.
Nou de Harware T&L doet het behoorlijk goed anders!!! ok de anti aliasing is iderdaad onzin. en als je een paar 3dmarks scores wil hebben:

normaal als ik 3dmark draai heb ik een score van 4124 en op D3D hardware T&L heb ik toch al weer een score 5824 en dat vind ik toch wel een beste vooruitgang. en dan zeggen dat T&L het niet doet :?

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 14:17 schreef Voodoo_man het volgende:
als ie sloom is dan maken ze toch niet zo'n kaart :?
Voor z'n tijd wassie in glide best wel snel. Maar in OpenGL en direct3d zuigt hij royaal.
Ik hoopte toen nog dat glide het zou gaan worden.
en weet je ook wel dat de v770 later uitkwam als de v3??? geen wonder dat ie beter is...
|
\/
Op donderdag 20 december 2001 13:07 schreef PsyFlux het volgende:
Ik weet nog wel dat ik toendertijd m'n voodoo3 voor 285 kocht waarna een maand of 3 later m'n vriend die V770 voor 500nogwat kocht. Ook wel logisch dattie dan beter is.
:D
en wat heb jij wel niet? een matrox g200 ofzo of dan toch zo'n superdepuperdepupere gayforce3 ti500 met 64mb, 4ns 250mhz ddr ram??? of die schrale v770?
Toen ik die voodoo3 kocht had ik een k6-2 450@500 op een P5A met 160MB aan geheugen. Dit systeem had ik eigenlijk speciaal gekocht om Unreal soepel te laten draaien omdat ik dat toen zo ongelovelijk kick-ass vond. Later heb ik daar nog een k6-3+ 450@600 op geprikt en er een passief gekoeld systeem van proberen te maken (is eigenlijk een laptop processor). Dit is helaas net mislukt dus toen heb ik die hele antieke zooi ook gelijk maar overboord gekocht en een nieuw systeem gekocht wat ik nu nog steeds heb:

Athlon t-bird 1Ghz
MSI K7T Turbo
512MB, 133Mhz
en nog een heleboel zooi die nu ff niet uitmaakt.

Maar ik had toen nog steeds die voodoo3 derin zitten omdat m'n geld toen ff op was. Een vriend van mij die die V770 voor 500 gekocht had kreeg dus medelijden met mij en omdat hij net een nieuwe geforce 2 had mocht ik die V770 van hem hebben. Omdat hier tenminste weer es een beetje spelletjes op te spelen was en omdat die tv-out me wel beviel heb ik toen ik m'n loon weer binnenkreeg een Leadtek Geforce2 pro gekocht. En die zit nu nog steeds in m'n systeem:

athlon 1Ghz
MSI K7T Turbo
512MB
Geforce 2 pro
140GB
enz, enz...
Mooi op elkaar afgestemd toch?
Pagina: 1