Op woensdag 19 december 2001 23:18 schreef Voodoo_man het volgende:
[..]
ooit geweten dat UT een glide based spel is? dan is de v3 automatisch sneller hoor
Man, v3 met 3dfx kon in UT echt niet op tegen een V770 met opengl op mijn systeem hoor. Ondanks dat het spel glide based is, en ja dat weet ik... Ik heb toendertijd die voodoo3 speciaal gekocht
voor Unreal (samen met een SS7 systeempje = ideale combo). Unreal was dan ook het enigste waar die voodoo3 sneller was, ik denk dat ze in UT toch flink hebben zitten optimaliseren voor OpenGL.
Maar verder is die videokaart tegenwoordig echt zwaar onder de maat en dat was te merken ook. Ik had 'm een tijdje op een athlon 1Ghz, MSI K7T Turbo, 512MB geheugen. Ik ben nou eenmaal geen gamer dus ik had het niet echt nodig, maar omdat ik toch al tv-out nodig had heb ik tegenwoordig een mooi geforce 2 pro'tje en het verschil met die oude voodoo wil je niet weten...
Een vriend van me heb me ouwe v3 en die speelt alle nieuwe spellen erop (max pijn, B&W, RTCW, Emperor of Dune ga maar
Tuurlijk, je kunt ook fijn gaan software renderen...
Ik heb zelf Max Payne, Black & White en Sacrifice om es wat te noemen ook geprobeert te spelen met een voodoo3 met een dikke athlon derachter. Nou, dat is dus
niet te doen. Zelfs als je alles in 640x480 met minimum detail doet is de boel nog sluggish. En nu draai ik het flierefluitend in 32bit op het hoogste wat m'n scherm aan kan.
V3 above all, 16 bit op een voodoo is in principe 22-bit, "16bit linear,22 bit effective" staat op de voodoo2 doos (22 bit, raar getal dat wel) en je merkt er weinig van als je druk aan het schieten ben in spellen.
Dream on

Dat is al honderden keren voorbij gekomen... je ziet werkelijk maar 16 bits kleuren op je scherm en geen 22bits. Zoek het maar eens na (zoekmachine hier of google).
OpenGL werkt beter op een v3 dan op een tnt2, heb ik al meer gehoord...gare detonators spul
Waar haal je dat vandaan

Dat zei weareborg helemaal niet... en het is nog es niet waar wat je zegt ook nog. Kijk maar es in sandra onder het opengl tabje: allemaal rode kruisjes van dingen die hij mist. En dat is te merken ook... toen ik met een v770 3dmark2001 draaide zag ik opeens dingen die ik nog nooit gezien had!
Oh, en nog een paar dingetjes die zwaar klote aan die voodoo waren:
256x256 textures max
En 16MB is wel degelijk een barriere in de hogere resoluties of met veel textures want dat ding doet ook nog es niet aan AGP texturing. Ik heb die V770 gewoon van een vriend gekregen omdat hij zo'n medelijden met me had dat ik nog met een V3 zat aan te prutzen en man, wat was dat een verademing. Alleen de 2d kwaliteit is al stukken beter!