Toon posts:

[Delphi] Seriëlepoort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,
ik wil in delphi een seriele poort aansturen (om een kassa lade open te laten gaan).
Maar heb geen idee hoe ik dat moet doen ??

Heeft een van jullie misschien een idee?

alvast bedankt

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

[search=delhi poort]
kijk daar eens tussen :?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op woensdag 19 december 2001 20:16 schreef D2k het volgende:
[search=delhi poort]
kijk daar eens tussen :?
:?
[search=Delphi poort]
Check groups.google.com ook es.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:04

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

of kijk eens op community.borland.com.
Op www.torry.ru kan je zelfs complete componenten downloaden die de seriele poort voor je aansturen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

kijk.....
ik zoek eigenlijk iets soortgelijks
gewoon een hel dom proggie, waarmee ik een poort, (ben vergeten welke :D) hoog of laag kan zetten, t printplaatje heb ik al, als k dat op 6V zet kan ik 220V schakelen....maar, t enige probleem is dat ik het signaaltje nodig heb van me PC, k heb gehoord dat je em op hoog of laag kan zetten (8 verschillende dacht ik) nu wil ik eigenlijk effe een voorbeeldje met hoe je dat zou moeten doen... ;) maar....k kan het op die site niet echt vinden eigenlijk :) k zou wel kunnen dat ik dom ben....maar...geef AUB een keyword :)

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 16:38

snoei

kabels... :D

bij de ppt kun je hem hoog of laag zetten. een serieele poort is volgens mij wat ingewikkelder.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

op school heb ik vorig jaar een dergelijk programmatje gebruikt. Ik heb het helaas niet meer, maar weet je in ieder geval dat het er is. Het is een gratis programmatje (gewoon een .pas die je op je palet kan dumpen met daarbij een aantal api's voor aansturing. Kan (waarsch niet morgen) wel eens kijken of ik het ergens kan vinden, als je dan nog niets hebt.

Sidenote: als het voor iets erg simpels is, kun je al heel wat doen met je eigen (inline-)assembly. Gebruik daarvoor de 'in' en 'out' commando's. Moet je maar gewoon ff op zoeken, moet niet te moelijk zijn.

assembly in delphi:

asm
[je code]
[nogwat ]
[code ]
end;

Localhost is where the heart is

• Baron
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 17:02
Zie http://www2.arnes.si/~sopecrni/

ComPort Library version 2.63
ComPort Library is a set of components used for writing serial communication program. It is written for Delphi 3, 4, 5 and C++ Builder 3, 4, 5 on Windows 95, Windows 98, Windows NT 4.0 and Windows 2000 platforms.

• Creepy

Creepy

Op donderdag 20 december 2001 00:42 schreef Joosie het volgende:
kijk.....
ik zoek eigenlijk iets soortgelijks
gewoon een hel dom proggie, waarmee ik een poort, (ben vergeten welke :D) hoog of laag kan zetten, t printplaatje heb ik al, als k dat op 6V zet kan ik 220V schakelen....maar, t enige probleem is dat ik het signaaltje nodig heb van me PC, k heb gehoord dat je em op hoog of laag kan zetten (8 verschillende dacht ik) nu wil ik eigenlijk effe een voorbeeldje met hoe je dat zou moeten doen... ;) maar....k kan het op die site niet echt vinden eigenlijk :) k zou wel kunnen dat ik dom ben....maar...geef AUB een keyword :)
Dat moet je dus doen m.b.v. de parallele poort. Daar zijn al heel wat topics over voorbij gekomen dus gebruik ff de search met termen als "Delphi" en "LPT"

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Creepy

Creepy

Op donderdag 20 december 2001 01:01 schreef SilentStorm het volgende:
Sidenote: als het voor iets erg simpels is, kun je al heel wat doen met je eigen (inline-)assembly. Gebruik daarvoor de 'in' en 'out' commando's. Moet je maar gewoon ff op zoeken, moet niet te moelijk zijn.

assembly in delphi:

asm
[je code]
[nogwat ]
[code ]
end;
Dit kan niet in NT/2000/XP vanwege rechten etc. Daar heb je een driver voor nodig.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

voor zover ik weet kan dit wel als je als admin bent ingelogd, maar weet ik niet zeker. Dat andere progje doet het trouwens ook zo, maar dan iets uitgebreider.

Localhost is where the heart is

Pagina: 1