Toon posts:

Novell Netware 5.1 security informatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik informatie kan vinden over al de tabs van de users van Novell Netware 5.1!

Dus waar je de security per persoon kan bepalen.

Deze dus :)

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/EOROMMDMHHE

Nou moet ik voor een verslag erbij zetten wat het inhoud per tab en wat voor rechten die persoon dan heeft!

Ik heb bij http://www.novell.com al gekeken voor documentatie hierover, maar kan maar niet het juiste vinden!

Alvast bedankt!!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op woensdag 19 december 2001 20:04 schreef Tubbietje het volgende:
Weet iemand waar ik informatie kan vinden over al de tabs van de users van Novell Netware 5.1!
Zie je dat knopje 'Help'? Die moet je hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 20:16 schreef Onno het volgende:

[..]

Zie je dat knopje 'Help'? Die moet je hebben.
Het probleem is dat ik hier dus geen Novell heb.
Deze plaatjes komen van de server van school af.
En zo heeft het weinig zin om op de help knop van een bitmap te klikken :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
dan start je toch ff de admin tool op op de server van school?? geef anders de sysbeheerder een leuk zakcentje zodat ie je meehelpt (voor het geval als je niet genoeg rechten mocht hebben

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Denk niet dat dat zo makkelijk gaat/mag!
Is erniet iets van een documentatie waar je dit kan vinden dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 20:43 schreef Onno het volgende:
http://www.novell.com/documentation

Asjeblieft.
Daar heb ik dus ook gekeken, maar ik kan niks vinden over de tabs apart! Of ik heb niet goed gekeken!

Verwijderd

Zoek eens met google op "netware administrator".

Je gaat mij niet vertellen dat je dan nog niets vind

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:19

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Is het niet makkelijker om even een oud krot (P166 ofzo) even om te turnen naar een Netware 5.1 server? Op de client NwAdmin starten en klaar ben je...
(cd's zijn gratis te bestellen bij Novell Nederland,Capelle a/d IJssel als ik me niet vergis.)

640KB should be enough for everyone

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 20:49 schreef A_De2 het volgende:
Is het niet makkelijker om even een oud krot (P166 ofzo) even om te turnen naar een Netware 5.1 server? Op de client NwAdmin starten en klaar ben je...
(cd's zijn gratis te bestellen bij Novell Nederland,Capelle a/d IJssel als ik me niet vergis.)
Kan je Nwadmin ook niet starten op de server zelf???
En ik moet vrijdag het verslag inleveren, maar ik heb hier wel een cd van Novell Netware 5.1 liggen!

• Zwelgje
Op woensdag 19 december 2001 20:52 schreef Tubbietje het volgende:

[..]

En ik moet vrijdag het verslag inleveren, maar ik heb hier wel een cd van Novell Netware 5.1 liggen!
volgende keer toch eerder je huiswerk beginnen te maken, tis wel erg kort dag om dit nog allemaal uit te moeten zoeken,

ik ga er ook maar even vanuit dat je het wil snappen? (tenminste je maakt mijns inziens geen verslag door simpelweg wat plaatje en tekst van internet te halen en in je document te plakken)??

• A_De2

A_De2

Tuurlijk
in de sys:\public\win32 dir vind je NWadmin32.exe (in het geval van een Nt of W2K werkstation. Anders moet je even in de Win95 dir kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 20:53 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

volgende keer toch eerder je huiswerk beginnen te maken, tis wel erg kort dag om dit nog allemaal uit te moeten zoeken,

ik ga er ook maar even vanuit dat je het wil snappen? (tenminste je maakt mijns inziens geen verslag door simpelweg wat plaatje en tekst van internet te halen en in je document te plakken)??
Ik heb gister te horen gekregen wat de opdracht was duss.... en ja... ik wil het wel gaan begrijpen, maar dan moet ik wel eerst weten wat het doet :)

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 20:52 schreef Tubbietje het volgende:

[..]

Is het wel zo slim van je om het verslag over novell te doen, zo te horen ben je er niet echt bekend mee. En mocht je dat servertje nog installen, dan moet je er wel rekening mee houden dat netware 5.1 minimaal een een pII en 128 mb vereist (uit mijn hoofd)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 20:56 schreef Linkin_Park het volgende:

[..]

Is het wel zo slim van je om het verslag over novell te doen, zo te horen ben je er niet echt bekend mee. En mocht je dat servertje nog installen, dan moet je er wel rekening mee houden dat netware 5.1 minimaal een een pII en 128 mb vereist (uit mijn hoofd)
hij zat net te zeuren over 96 MB intern geheugen inplaats van 64 wat die bak hier heeft, maar verder gaat ie gewoon door met de installatie

• A_De2

A_De2

Als je het echt wilt begrijpen: Server installeren en goed boek aanschaffen, bijv. NetWare 5.1 Administration (Novell 560)
Hierin staat het goed uitgelegd met voorbeelden en oefeningen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 20:58 schreef A_De2 het volgende:
Als je het echt wilt begrijpen: Server installeren en goed boek aanschaffen, bijv. NetWare 5.1 Administration (Novell 560)
Hierin staat het goed uitgelegd met voorbeelden en oefeningen.
Thanx... maar daar heb ik nu op korte termijn niks aan!
Maar wel bedankt voor het advies iniedergeval!

• Zwelgje
Op woensdag 19 december 2001 20:57 schreef Tubbietje het volgende:

[..]

hij zat net te zeuren over 96 MB intern geheugen inplaats van 64 wat die bak hier heeft, maar verder gaat ie gewoon door met de installatie
reken er maar op dat ie retetraag wordt tijden de installatie,... hij gaat straks verder met allerlei 'java-achtige' constructie's..

haal maar wat geheugen uit een andere pc... anders wordt het een latertje vanavond :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 21:02 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

reken er maar op dat ie retetraag wordt tijden de installatie,... hij gaat straks verder met allerlei 'java-achtige' constructie's..

haal maar wat geheugen uit een andere pc... anders wordt het een latertje vanavond :)
Euhhh... volgens mij moet er nog EDO ram in en dat heb i kniet echt hier meer liggen... nouja... laat hem vannacht wel aanstaan :)

• Zwelgje
dan is het zeker een p200 ofzo???

vergeet het dan helemaal maar, dat is niet vooruit te branden! (als ie eenmaal draait gaat het wel overigens, je hoeft er niet achter te werken)

• A_De2

A_De2

Goed dat je hem vannacht laat aanstaan maar blijf er dan wel achter zitten. Er wordt nog een aantal keer interactie van de gebruiker verwacht. Grootte van volumes en tree structure enz. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 21:06 schreef zwelgje2 het volgende:
dan is het zeker een p200 ofzo???

vergeet het dan helemaal maar, dat is niet vooruit te branden! (als ie eenmaal draait gaat het wel overigens, je hoeft er niet achter te werken)
Volgens mij is hetzelfs een P150... maarja... ik hoef alleen die tabs maar te kunnen zien.. dan vind ik het wel ok :)

• Zwelgje
Op woensdag 19 december 2001 21:07 schreef A_De2 het volgende:
Goed dat je hem vannacht laat aanstaan maar blijf er dan wel achter zitten. Er wordt nog een aantal keer interactie van de gebruiker verwacht. Grootte van volumes en tree structure enz. ;)
kop koffie (of alcoholische versnaperingen) erbij een gaan met het spul.... heb zo menig nachtje bij bedrijven in een serverhok doorgebracht...

en een 2e pc erbij aan laten staan, zodat je ons op GoT kunt raadplegen..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 21:09 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

kop koffie (of alcoholische versnaperingen) erbij een gaan met het spul.... heb zo menig nachtje bij bedrijven in een serverhok doorgebracht...

en een 2e pc erbij aan laten staan, zodat je ons op GoT kunt raadplegen..
Oops... dan ga ik dronken worden, want hij loopt nu net te zeuren dat ik er een netwerkkaart in moet douwen... helemaal niet aangedacht!

• A_De2

A_De2

Ja, wat je zegt over menig nachtje. Upgrade van 3.x naar 5.x op de zelfde server, want die zal "nog wel goed genoeg wezen". :)

Pagina: 1