Ik weet het niet: Dimage 7 of G2? (G2 is duurder!)

Pagina: 1
Acties:

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Ik wil een digicam kopen en ging eigenlijk voor de Canon G2, welke lekker is, ook gezien de reacties op GoT. :) Nu was ik aan het browsen en zag de Dimage 7 ergens goedkoper dan ik de G2 uberhaupt kan vinden.
Als je naar de reviews kijkt op dpreview zie je dat de G2 een super 4 megapixel camera is, terwijl de Dimage 7 een matige 5 megapixel camera is.

Gezien de prijzen ($600 voor de Dimage en $650 voor de G2), welke keus zou ik dan moeten maken?

.... Ik weet het ook niet

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:41

knakworst

Get more sats!

hmm ja ik zelf ben een spiegelreflex gewend dus ik neig naar de Dimage 7, maar als je meer een compactcamera gewend bent is waarschijnlijk de G2 een betere keus. Qua gebruiksgemak zal in het begin de G2 het zeker wennen, maar als je er eenmaal een gewend bent...

Verder denk ik dat met beide camera's goede foto's te maken zijn, 4 of 5 megapixel is RELATIEF niet zo'n schokkend verschil als bijv. 1 en 2 megapixel.

Nadeel van de dimage 7 is wel dat je een extra tas batterijen mee moet slepen. De zoom is wel weer wat beter. Beide ondersteunen CF II en dat vind ik zelf een pluspunt.

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-03 21:20

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

de dimage 7 voor 600$ ?!?! Waar ?!?

Da's heel wat goedkoper dan op pricewatch
http://www.tweakers.net/pricewatch/19185

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Inderdaad die krijg je hier zeker niet voor $600 :o

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Hmm, ik heb nog es wat meer info gezocht, en idd wat knakworstook al zei, veel verschil in 4 of 5 is er ook weer niet (relatief). Verder zijn die batterijen echt brakker dan brak, das echt niet te doen gewoon. :(

Waar dat dat was? Pfff.... Ik heb wel 100 sites gezien, moet je even via pricewatch.com of ibuyer.net of streetprices.com zoeken, zo heb ik hem gevonden... :)

.... Ik weet het ook niet

• knakworst

knakworst

Get more sats!

tsja als je in Amerika woont ok, maar anders zou ik gewoon maar in de tweakers pricewatch kijken. Bestellen vanuit Amerika is VEEL verzendkosten, en er komt ook nog eens 19% BTW bij de douane bij. Zo wordt het toch nog een dure grap. Bovendien is alles met garantie weer lastiger.
Pagina: 1