Toon posts:

AMI-bios wachtwoord kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn neef is zo "slim" geweest om een tijd terug een Packard Hell PC te kopen. Nog slimmer is hij geweest door het AMI-BIOS wachtwoord te vergeten. |:(

Ik heb al geprobeerd het te omzeilen door de batterij eruit te halen, maar dit mocht niet baten.

Wie weet er een andere truuk?

Verwijderd

Als het goed is staan er in de buurt van de bios 3 pinnetjes met 1 jumper.

Zet die jumper een keer om. (daarna weer terug) Pak voor de zekerheid ff het boekje van je mobo erbij om welke jumpers het gaat.

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:44
Er staat meestal wel een mogelijkheid in de handleiding van je Mobo

Verwijderd

Topicstarter
Ja verrek....denk je dat Packard Bell een boekje van het mobo erbij doet? Dacht het ook niet. :'(

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:31
Als je de mobo fabrikant weet , zoek je het eff op hun site :). Anders moet je die jumper zoeken staat soms wel aan gegeven

Verwijderd

zoek maar in de handleiding naar clear cmos of clear rtc (real time clock) Als dat niet werkt kan je ook bij AMI op de site even kijken. Ik heb vroeger ook eens zo'n geintje gehad, bleek dat het "moeder"password gewoon AMI was. Voor alle biossen zijn dit soort "hoofdwachtwoorden". Probeer eerst eens AMI zou ik zeggen ;)
Een soort van wat hier: http://www.abios.com/cmos-clr.html staat zal er ook in je handleiding staan.

Verwijderd

Werkte het verwijderen van de batterij eigenlijk ook :?

Verwijderd

even een nachtje het batterijtje van je mobo en je password is weg (alle andere instellingen die je veranderd hebt ook)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
moet je niet de stekker in het stopcontact late he =)

Tweakers Discord

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:21

Snow_King

Konijn is stoer!

der bestaan ook proggies waarmee je het ww uit je bios kunt halen.

Check de mail maar even voor dat ik een waarschuwing krijg (je weet maar nooit dus voor de safety)*D

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 20:09 schreef Snow_King3000 het volgende:
der bestaan ook proggies waarmee je het ww uit je bios kunt halen.

Check de mail maar even voor dat ik een waarschuwing krijg (je weet maar nooit dus voor de safety)*D
Die proggies werken ALLEEN als je toegang tot het systeem hebt. Als je dat niet hebt (zoals nu omdat je niet door de POST heenkomt) dan kan je dus ook geen proggies laden :)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Crosspost: [topic=355749/1/25] :(.
<h1>WAAAAROOOOM ????</H1>
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.