Na de voorzet in deze topic, waarin ik mijn plannen voor een webserver uiteenzet, ga ik nu beginnen met de installatie van mijn Distro keuze: Debian.
Ik ben begonnen door van www.linuxiso.org de 1e cd van Debian te downen. Ondertussen bennik de installatie manual gaan doorlezen.
Hier stoot ik meteen tegen mijn eerste gebrek aan echte netwerk kennis aan.
Als vereist staat er het volgende lijstje:
* Your host name (you may be able to decide this on your own).
* Your domain name.
* Your computer's IP address.
* The IP address of your network.
* The netmask to use with your network.
* The broadcast address to use on your network.
* The IP address of the default gateway system you should route to, if your network has a gateway.
* The system on your network that you should use as a DNS (Domain Name Service) server.
* Whether you connect to the network using Ethernet.
Dit zegt mij allemaal vrij weinig aangezien ik alleen met de windows termen bekend ben. Deze weet ik allemaal wel maar waar slaat het hier allemaal op.
Kan iemand dit lijstje vertalen naar hun Windows equivalent?
Ik ben begonnen door van www.linuxiso.org de 1e cd van Debian te downen. Ondertussen bennik de installatie manual gaan doorlezen.
Hier stoot ik meteen tegen mijn eerste gebrek aan echte netwerk kennis aan.
Als vereist staat er het volgende lijstje:
* Your host name (you may be able to decide this on your own).
* Your domain name.
* Your computer's IP address.
* The IP address of your network.
* The netmask to use with your network.
* The broadcast address to use on your network.
* The IP address of the default gateway system you should route to, if your network has a gateway.
* The system on your network that you should use as a DNS (Domain Name Service) server.
* Whether you connect to the network using Ethernet.
Dit zegt mij allemaal vrij weinig aangezien ik alleen met de windows termen bekend ben. Deze weet ik allemaal wel maar waar slaat het hier allemaal op.
Kan iemand dit lijstje vertalen naar hun Windows equivalent?
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2