In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verwijderd
heel eigenwijs mischien hoor, maar waarom geen flash; 96% van de mensen kan het dan spelen.
??? leg uit.
??? leg uit.
Verwijderd
En anders een smerig geintje:
Open een onzichtbare iframe, of maak een frameset met 1 frame dat je niet kunt zien (1px hoog) en laad daar een html bestand in met een bgsound.
Open een onzichtbare iframe, of maak een frameset met 1 frame dat je niet kunt zien (1px hoog) en laad daar een html bestand in met een bgsound.
Heel simpel: we willen de site makkelijk up to date kunnen maken, dus niet ingewikkeld de mp3 in flash omzetten.Op woensdag 19 december 2001 20:05 schreef B-Top het volgende:
heel eigenwijs mischien hoor, maar waarom geen flash; 96% van de mensen kan het dan spelen.
??? leg uit.
Tenzij flash een extern mp3 bestand kan laden... Wie weet of dat kan?
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verwijderd
Ja, dat kan.....en het kan zelfs nog zonder flash editor ook:
http://www.swift-tools.com/swift-mp3.html
deze kan je gewoon standalone op je workstation gebruiken (command line) of op je server installen en er een upload scrippie bij gooien....
maar in ieder geval het kan dus, en met swift nog makkelijk en goedkoop ook.
http://www.swift-tools.com/swift-mp3.html
deze kan je gewoon standalone op je workstation gebruiken (command line) of op je server installen en er een upload scrippie bij gooien....
maar in ieder geval het kan dus, en met swift nog makkelijk en goedkoop ook.
Ik heb een aan dit topic gerelateerde vraag:
Ik zou graag hetvolgende voor elkaar willen krijgen (indien mogelijk) op mijn website:
- Ik wil dat er als achtergrondmuziek af en toe een geluidseffect of stukje muziek te horen is, random gekozen uit een aantal wav's , met tussendoor random gekozen lengte's stilte.
Ik weet nauwelijks iets van background muziek op sites, maar hoorde van iemand dat je met een java-script wel random een wav kan laten afspelen en zelfs loopen. Dus dacht ik , zou je niet kunnen zorgen dat er steeds een andere wav gekozen wordt, en dat je dan gewoon ook een groot aantal wav's hebt staan met stilte, zodat er bijna altijd stilte wordt afgespeeld en af en toe een soundeffect.
Is dit uberhaupt mogelijk? Of is er zelfs nog een simpelere oplossing??
Mijn dank is alvast groot..
Ik zou graag hetvolgende voor elkaar willen krijgen (indien mogelijk) op mijn website:
- Ik wil dat er als achtergrondmuziek af en toe een geluidseffect of stukje muziek te horen is, random gekozen uit een aantal wav's , met tussendoor random gekozen lengte's stilte.
Ik weet nauwelijks iets van background muziek op sites, maar hoorde van iemand dat je met een java-script wel random een wav kan laten afspelen en zelfs loopen. Dus dacht ik , zou je niet kunnen zorgen dat er steeds een andere wav gekozen wordt, en dat je dan gewoon ook een groot aantal wav's hebt staan met stilte, zodat er bijna altijd stilte wordt afgespeeld en af en toe een soundeffect.
Niet alle mensen kunnen het apprecieren dat hun inet verbinding belast word voor zulke geintjes, en ongevraagd op random momenten geluidjes afspelen zou mij iig verschrikkelijk storen.Op zaterdag 20 juli 2002 00:02 schreef Valorian het volgende:
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Het is vast mogelijk. Maar ik denk dat je zowiezo niet aan wav's maar aan MP3's moet denken. En dit wordt tevens zo gecompliceerd dat dit een kick is die niet echt boeiend is; je had hier beter een nieuw topic voor kunnen openen. Jouw vraag heeft namelijk ook vrij weinig met de originele vraag te maken, en meestal gaan mensen niet op jouw post reageren, maar de topicstarter (die dus al lang geholpen is). Even wachten op een slotje dus, en pas dán heropenen als nieuw topic.Op zaterdag 20 juli 2002 00:02 schreef Valorian het volgende:
Hmm... als er bijv. 20 keer hetzelfde stilte-wavje wordt afgespeeld, dan zal dit toch niet veel verbinding belasten?? Anyway, het lijkt mij dat als mensen zich hier aan storen dat ze dan maar niet op de site komen, daar kom ik vanzelf wel achter, het is dan ook meer een experiment waarmee ik bezig ben. Daar je nog geen idee hebt van de content op mijn site noch de soort geluidseffecten denk ik dat jouw reactie ietswat voorbarig is.. Bovendien heb ik niet gevraagd om wat mensen ervan vinden, maar alleen of het mogelijk is en zo ja, hoe. En als het mogelijk is dan lijkt het mij vanzelfsprekend dat ik de manier wil gebruiken waarbij zo min mogelijk de verbinding belast wordt (dus liever nog mp3 dan wav als dit mogelijk is)Op zaterdag 20 juli 2002 00:06 schreef Duracell het volgende:
[..]
Niet alle mensen kunnen het apprecieren dat hun inet verbinding belast word voor zulke geintjes, en ongevraagd op random momenten geluidjes afspelen zou mij iig verschrikkelijk storen.
Ik vraag me af of je javascript continu met een timertje 'bezig' kunt laten, of dat je hiervoor een loopje moet schrijven dat de tijd continu checkt. In het laatste geval heb je pech; dit gaat dan zo veel CPU slurpen dat het niet meer leuk zal zijn er mee te werken.Op zaterdag 20 juli 2002 00:11 schreef Valorian het volgende:
[..]
Hmm... als er bijv. 20 keer hetzelfde stilte-wavje wordt afgespeeld, dan zal dit toch niet veel verbinding belasten?? Anyway, het lijkt mij dat als mensen zich hier aan storen dat ze dan maar niet op de site komen, daar kom ik vanzelf wel achter, het is dan ook meer een experiment waarmee ik bezig ben. Daar je nog geen idee hebt van de content op mijn site noch de soort geluidseffecten denk ik dat jouw reactie ietswat voorbarig is.. Bovendien heb ik niet gevraagd om wat mensen ervan vinden, maar alleen of het mogelijk is en zo ja, hoe. En als het mogelijk is dan lijkt het mij vanzelfsprekend dat ik de manier wil gebruiken waarbij zo min mogelijk de verbinding belast wordt (dus liever nog mp3 dan wav als dit mogelijk is)
overigens vraag ik me af of zo'n attitude op z'n plaats is voor iemand die opbouwende kritiek geeft en daarmee probeert je te helpen een goede keuze te maken mbt je vraag...
Als je even geduld hebt post ik zo een javascriptje waar het mee kan. (zit standaart al in DW)
[edit]
hier is ie dan
[edit]
hier is ie dan
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| <!-- dit in <head> tag dumpen -->
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_controlSound(x, _sndObj, sndFile) { //v3.0
var i, method = "", sndObj = eval(_sndObj);
if (sndObj != null) {
if (navigator.appName == 'Netscape') method = "play";
else {
if (window.MM_WMP == null) {
window.MM_WMP = false;
for(i in sndObj) if (i == "ActiveMovie") {
window.MM_WMP = true; break;
} }
if (window.MM_WMP) method = "play";
else if (sndObj.FileName) method = "run";
} }
if (method) eval(_sndObj+"."+method+"()");
else window.location = sndFile;
}
//-->
</script>
<!-- dit in <head> tag dumpen -->
<!-- dit is je link -->
a href="http://mijnlink.blaat.ext" onClick="MM_controlSound('play','document.CS1027117175350','blaat.mp3')">blaat </a>
<EMBED NAME='CS1027117175350' SRC='blaat.mp3' LOOP=false
<!-- dit is je link --> |
Ennuh... hoe zit het met de copyrights op de MP3's die -Rob- wil laten horen?
Ik heb het idee dat deze niet allemaal zo even gekocht zijn...
...bovendien kost het laden van een mp3 veel tijd, je moet een boeiende site hebben of juist precies op het mp3 bestand doelen, wil de bezoeker zo lang wachten tot het mp3'tje geladen is...
...bovendien kost het laden van een mp3 veel tijd, je moet een boeiende site hebben of juist precies op het mp3 bestand doelen, wil de bezoeker zo lang wachten tot het mp3'tje geladen is...
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Zet er op z'n minst een knopje bij dat mensen het uit kunnen schakelen.
Wb random stiltes, dat kan prima door timeouts in javascript te gebruiken:
Wb random stiltes, dat kan prima door timeouts in javascript te gebruiken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| function randomSilence() {
var minLength = 10; // minumum silence in seconds
var maxLength = 30; // maximum silence in seconds
var randomTimeout = minLength + Math.ceil((maxLength - minLength) * Math.random());
setTimeout('nextSound()', randomTimeout * 1000);
}
function nextSound() {
// code to play the next sound
randomSilence();
} |
Intentionally left blank
schat, check de postdatumOp zaterdag 20 juli 2002 00:22 schreef Dark Blue het volgende:
Ennuh... hoe zit het met de copyrights op de MP3's die -Rob- wil laten horen?
hiervoor waarschuwde ik dus al, en zei dus dat een nieuw topic waarschijnlijk handiger was
Verwijderd
Ik werk zelf veel met WMA files en ASF. Die hebben nauwelijks laadtijd, omdat ze tijdens het afspelen geladen worden. Ze worden eerst een stukje gebufferd, en spelen dan gelijk. Probleem met geluid en video is vooral dat er vaak bij javascripts timers ingebouwd (moeten) worden. Deze kunnen wel nare rare dingen veroorzaken in combinatie met andere scripts. Ik ben bezig met een site voor audio en video, dus bezoekers mogen dus verwachten, dat ze audio en video te horen krijgen, wanneer alle functies uiteindelijk werken. In andere gevallen kan het inderdaad wel irritant zijn wanneer effecten of MIDI wordt afgespeeld op sites waar je het niet direct verwacht. Zeker als er geen mogelijkheid is om die effecten uit te zetten.
wat denk je dat MP3 doet?Op zaterdag 20 juli 2002 00:50 schreef hans_knight het volgende:
Ik werk zelf veel met WMA files en ASF. Die hebben nauwelijks laadtijd, omdat ze tijdens het afspelen geladen worden. Ze worden eerst een stukje gebufferd, en spelen dan gelijk.
Hier met mijn ISDN verbinding moet hij meestal wel een paar minuten bufferen wil ik een liedje kunnen luisteren, en dan nog schokt het continue. Kortom: dit soort dingen zijn eigenlijk alleen maar weggelegd voor de breedbanders onder ons.Op zaterdag 20 juli 2002 00:50 schreef hans_knight het volgende:
Ik werk zelf veel met WMA files en ASF. Die hebben nauwelijks laadtijd, omdat ze tijdens het afspelen geladen worden. Ze worden eerst een stukje gebufferd, en spelen dan gelijk. Probleem met geluid en video is vooral dat er vaak bij javascripts timers ingebouwd (moeten) worden. Deze kunnen wel nare rare dingen veroorzaken in combinatie met andere scripts. Ik ben bezig met een site voor audio en video, dus bezoekers mogen dus verwachten, dat ze audio en video te horen krijgen, wanneer alle functies uiteindelijk werken. In andere gevallen kan het inderdaad wel irritant zijn wanneer effecten of MIDI wordt afgespeeld op sites waar je het niet direct verwacht. Zeker als er geen mogelijkheid is om die effecten uit te zetten.
Als je scripts nare dingen veroorzaken in andere scripts, dan ben je of een waardeloze scripter, of een knip-en-plak designer die ueberhaupt niets van javascript afweet (NOFI)
Waar je absoluut wel gelijk in hebt is dat geluid/muziek/video en eigenlijk alles wat bandbreedte opslokt wel functioneel iets moeten toevoegen aan de site, anders zijn je bezoekers snel weer verdwenen...
Intentionally left blank
Verwijderd
Ik ben zeker geen knip- en plak designer, hoewel ik het denkwerk van anderen wel eens gebruik als basis voor iets anders. Ik constateer alleen dat wanneer je tijdsgebonden zaken gebruikt, zoals speeltijden gekoppeld aan het vertonen van foto's etc. en tellers dienen door te lopen, je soms problemen krijgt met het invoegen van andere scripts. Maar je hebt gelijk wat mijn kennis van javascript betreft....ben geen professional.
Ik ben ook geen prof wat webdesign en scripting betreft (hoeft ook niet), maar ik vind wel dat als je bepaalde technieken toepast, je ook enigszins moet weten waar je mee bezig bent.Op zaterdag 20 juli 2002 13:52 schreef hans_knight het volgende:
Ik ben zeker geen knip- en plak designer, hoewel ik het denkwerk van anderen wel eens gebruik als basis voor iets anders. Ik constateer alleen dat wanneer je tijdsgebonden zaken gebruikt, zoals speeltijden gekoppeld aan het vertonen van foto's etc. en tellers dienen door te lopen, je soms problemen krijgt met het invoegen van andere scripts. Maar je hebt gelijk wat mijn kennis van javascript betreft....ben geen professional.
Natuurlijk gebruik ook ik het denkwerk van anderen als basis; dat is ook in mijn ogen meestal het beste uitgangspunt. Wat dat betreft was mijn opmerking ook niet als kritiek bedoelt, maar wat ik ermee zeggen wou is dat hoewel je het denkwerk van anderen als basis kan gebruiken, je die basis eerst zult moeten doorgronden alvorens het toe te passen.
Dit kost meestal wat meer tijd (mijn kennis is ook niet van de ene op de andere dag aan komen waaien, maar dat heeft heel veel tijd, zoek en probeerwerk gekost), maar betaald zichzelf uiteindelijk dubbel en dwars terug. In de eerste plaats al omdat je dan niet meer tegen onverwachte dingen aanloopt zoals timers die elkaar in de weg zitten...
Intentionally left blank
Pagina: 1