Vraag over internet delen in Win 2K

Pagina: 1
Acties:

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:55
Ik heb hier 2 pc's met daarop beide Win 2K Pro . Mijn netwerk werkt in zoverre dat ik in ieder geval van de ene pc op de andere kan kijken, maar internetten lukt niet . De Pc waarop internet binnenkomt heeft 2 netwerkkaarten waar nij de ene Chello binnenkomt en de andere voor de verbinding met het thuisnetwerk zorgt . Voor welke kaart moet ik nu internet delen instellen bij de TCP/IP instellingen ? Hou ik dan wel mijn ip-adres , want als ik voor de Chello kaart het vinkje wil zetten zegt hij dat mijn ip-adres veranderd zal worden . Is dit alleen lokaal of ook op internet zelf ?

Verwijderd

je moet je 'inbel'verbinding delen, je tweede nic krijgt dan 192.168.0.1 als ip.

Client stel je dan als volgt in:
ip :192.168.0.2
snm :255.255.255.0
sg :192.168.0.1
dns :192.168.0.1

;)

• pjotreke
Maar de PC zegt letterlijk 'wordt deze adapter ingesteld op 192.xx.xx.x en niet de andere . :?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:07

DarkSide

theres no place like ::1

Doe Het nu gewoon maar. Probeer eens te leven. Live dangerously :)
Je kan je clients ook op DHCP laten staan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• pjotreke
Jij hebt makkelijk praten , ik heb een Ip-based FXP-accountje dat ik niet kwijt wil . :P

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:07

DarkSide

theres no place like ::1

Als het niet werkt. Dan kan je het toch weer terugzetten.
Of zie ik dat verkeerd.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

als je je inbelverbinding deelt heeft dat alleen gevolgen voor je tweede nic in je server

;)

• pjotreke
Ik heb het gedaan en Dangerously ge'lived. :o Het werkt allemaal en ik kan nog steeds op RV . Phew. Bedankt voor de hulp en het schenken van het nodige zelfvertrouwen . :z
Pagina: 1