Toon posts:

TV geluid zelf fixen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het geluid van mijn TV werkt soms wel en soms niet. Bij corrigerende "zachte" tikken komt het geluid wel terug, maar verdwijnt dan snel weer. Er zal dus iets los zitten. Sinds het zo'n 500/600 gulden TV'tje is waar geen garantie meer op zit, wil ik gaan kijken of ik zelf het probleem permanent kan verhelpen.

Nou heb ik geen death-wish, dus zou ik graag suggesties willen hebben wat ik allemaal moet doen om het er levend vanaf te brengen (ik heb alleen ervaring met PC hardware); dingen zoals wat nooit aan te raken, de TV hoelang en hoe laten ontladen??

En indien mogelijk, suggesties waar ik het probleem kan zoeken.

Dit zou ook wel iets moois zijn voor in de FAQ.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik zou je toch aanraden om de tv min. 3 dagen volledig uit te hebben staan.

En op de volgende manier uit te zetten. Apparaat aanzetten. En dan gewoon als hij speelt de stekker eruit trekken. Dan lijkt mij de kans het grootst dat de buis nog net wat meer uit de hoogspanning trekt.

Dan dus een hele poos uit laten staan. Voorzichtig blijven met de hoogspanning.. zelfs als het toestel al een poos uit heeft gestaan. Apparaat openmaken. En kijk of er op de print toevallig losse of geoxideerde contacten zijn, zoja, schoomaken (simpel vlakgummetje kan je hiervoor gebruiken.) en dan de contacten ff opnieuw vertinnen.

WEES WEL EXTREEM VOORZICHTIG, EN ALS JE GEREEDSCHAP GEBRUIKT NEEM DAN GEISOLEERD GEREEDSCHAP.

Nog ff voor de notes, ik raad je ten strengste af om je tv open te maken.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
tv's zijn dodelijk

betaal een "handige harry" om het gevaarlijke werk te doen.
Vraag rond. Betaal 5 tientjes aan die sjors en dank me morgen dat je jezelf niet hebt geëlectrocuteerd

Verwijderd

Topicstarter
Ik had er al niet zo'n zin in, dus ik denk dat ik mijn ouders maar ga pushen om me een oprot-cadeau geven (ik ga op kamers) oftewel een nieuwe TV.

Maar wel een klein vraagje:
Blijft er altijd spanning staan op bepaalde onderdelen van een TV? Die moet er toch ooit vanaf zijn??

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Maar wel een klein vraagje:
Blijft er altijd spanning staan op bepaalde onderdelen van een TV? Die moet er toch ooit vanaf zijn??
Gaat er inderdaad wel af, maar als het er nog niet af is wanneer jij er met je klauwen aanzit ben je slecht af >:)

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Als ik dit allemaal zo hoor heb ik best geluk gehad... ik wilde kleuren bijstellen... dus TV aan (zo'n ouwe 72cm blaupunkt), kast open en zoeken naar potmetertjes... niet kunnen vinden... maar ook verder geen opsodemieter gekregen ofzo... wel opgepast natuurlijk, maar niet zo extreem |:(

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb zelf op de TD gewerkt en wat hier gezegt word is wel sterk overdreven. Je moet gewoon met je klouwen van de hoogspanningsonderdelen afblijven.

Als je geen ervaring hebt moet je er vanaf blijven.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 19 december 2001 21:28 schreef Adonias het volgende:
Als ik dit allemaal zo hoor heb ik best geluk gehad... ik wilde kleuren bijstellen... dus TV aan (zo'n ouwe 72cm blaupunkt), kast open en zoeken naar potmetertjes... niet kunnen vinden... maar ook verder geen opsodemieter gekregen ofzo... wel opgepast natuurlijk, maar niet zo extreem |:(
Aan die potmetertjes kun je gewoon draaien hoor, gewoon met je klauwen van de rest afblijven en zorg dat je geaard bent.

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:29
Sjeez als ik dit zo lees heb ik nog mazzel gehad dat ik het overleefd heb :+

Ik heb zelf ook een keer me TV gefixt, en dat ding stond net een paar uur uit. Ik heb wel een opdonder gekregen omdat ik overal met mn klauwen aanzat, maar dat viel nog wel mee. Ik schrok me alleen wel kapot.

Catch a smile out there!

Pagina: 1