Celeron Koeler/Asus S370DL converter problemen

Pagina: 1
Acties:

• bumblebee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 00:39
Heb ik eindelijk een Asus S370DL converter bemachtigd voor gebruik met een Celeron 1000, nou heb ik het volgende probleem: De klem voor de koeler (ik heb de boxed Celeron 1000) is nogal groot, en nou is een SMD weerstandje vlak bij de CPU voet erafgegaan tijdens het plaatsen van de koelerklem. :(:(:(
Ik kan dat morgen op mijn werk laten repareren (wij hebben SMD montage/reparatie faciliteiten), dus dat komt hopelijk wel weer goed. Ik ben blijkbaar niet de eerste die dit is overkomen, dus een beetje domme boardlayout van Asus.
Ondanks losgelaten weerstand doet de nieuwe CPU het wel gewoon in mijn Abit BE6-II!
De Intel koeler is wel erg hoog, en past eigenlijk niet in mijn Inwin kast; koeler zit klem tegen voeding aan.
Ik meet nu een temperatuur van ong. 38-40 graden, lijkt mij prima.
Nou heb ik nog een koeler zitten om mijn oude Celeron 433, maar die is een stuk kleiner. Is zo'n koeler ook geschikt voor een Celeron 1000? Dan heb ik niet het probleem met het SMD weerstandje, en de boel past gewoon in mijn kast.
Wat is nou een goede koeler voor een Celeron 1000, die makkelijk te plaatsen is en niet al te hoog?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:37

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik heb m'n celeron 500 met een 1.2 gig athlon koeler gedaan van coolermaster
silver greace pasta der bij op
is niet hoog
en wordt niet warmer dan 43 grade =)

Tweakers Discord