Toon posts:

welke fax ?

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een fax, ik heb hem niet direct nodig maar ik oriënteer me een beetje, dit is wat hij zoal moet hebben:
- faxen ontvangen en versturen natuurlijk
- liefst een laserprinter (hoeft geen kleuren te zijn) die ik ook als printer kan gebruiken
- een FATSOENLIJKE scanner als het kan ...

iemand enig idee ? heb er niet zoveel verstand, dus daarom vraag ik het maar hier voordat ik me laat bezeiken *D

ik heb bij de search gezocht een bij verschillende bedrijven (epson, hp, brother) gekeken, maar ik kon zosnel niet echt iets duidelijks vinden (vooral niet of er wel/niet een laserprinter in zit) ...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

HP heeft zo'n ding, ik weet niet zeker wel type, ik meen me iets te herinneren van 1300 ofzo.

Verwijderd

Hewlett-Packard, Rank Xerox, Canon, Minolta, Oki, Brother, Veenman (OEM), Kyocera, Ricoh, Sharp.
Deze merken hebben allemaal een Laserfax-printer/scanner in hun assortiment.

Wij hebben 2 Canon faxen. de L300 en de L600 L=laser, helaas hebben wij geen computeraansluiting daarop :(

Verwijderd

Topicstarter
wat is daar het voordeel dan van ?
dat je die fax ook als printer kan gebruiken ofzo ?

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Op vrijdag 21 december 2001 11:27 schreef MinardiFan het volgende:
wat is daar het voordeel dan van ?
dat je die fax ook als printer kan gebruiken ofzo ?
Ja. Voor de L600 heb je een kit die hem ombouwt tot laserprinter, is echter nergens meer te vinden :(

Ik heb een Canon FAX-L600 thusi op me kamer staan. Zie pic (rechtsonder in kassie)

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/Speedpete/system_printing.jpg Het kassie is overigens nog in ontwikkeling :P

Fantastische Fax, werkt goed, is snel en stervens duur (ik had hum gratis, afdankertje). Kopieerd perfect, da's de reden waarom ie op me kamer staat, voornamelijk kopieren.

als je er 1 kan bemachtigen voor een prikkie: DOEN!

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Ja , onze fax print d.m.v. laser. en zou dus ook via de computer aangestuurd kunnen worden. Het model dat erna kwam kon dit namelijk. Wij kochten hem net iets te vroeg.
Maar het was een hele vooruitgang t.o.v. de thermische fax, de tekst daarvan verdwijnt na een tijd

Verwijderd

WOW gratis?????
Ja, dat sta je niet af. Dat apparaat heeft NLG 5000,- gekost

• Speedpete

Speedpete

was barman

Op vrijdag 21 december 2001 11:54 schreef bterkuile het volgende:
WOW gratis?????
Ja, dat sta je niet af. Dat apparaat heeft NLG 5000,- gekost
Damn! Dan sta ik voor lul! Ik altijd vertellen dat ie 2500 was.. :P

Dat ding komt bij me PA z'n werk vandaan (verkeersleiding) en had invoerproblemen, pakte papiertje niet bovenin. FF schoonmaken en papier aandrukken en tadaa, faxen maar.

Kijk, hij's niet snel (pag. of 2/3 per minuut) maar kopieert perfect brieven e.d., plaatjes minder omdat ie geen grijstinten kan. Maar het is stukken beter dan bijv. een thermische of inkjet. De bak draait nu ruim anderhalf jaar op mijn kamer zonder problemen, owkee, af en toe een papierstorinkie :P

Maar ik wist dus niet dat ie zo duur was.. wow. Maare, het is een hebbeding en je moet het wel willen. Hij's groot, zwaar, maakt herrie maar ik ben er tevreden mee.. (met groot bedoel ik ECHT groot, groter dan een HP Laserjet 4000)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Leuk topic, ik ben namelijk ook op zoek naar een nieuwe fax. Ik zat te denken aan zo'n alles in 1 ding van HP. Dus kopieren, faxen, printen etc. :)

Verwijderd

Wij hebben hem met het maximale geheugen uitgebreidt. Zodat hij ook veel faxen kan ontvangen als het papier op is. een stuk of 300 faxen kan ie dan onthouden.
Vind je hem niet snel genoeg, ik vind hem niet langzaam hoor. De HP Laserjet 1100 is volgens mij even snel. Vooral het scannen op de L600 gaat heel erg snel.

Maar heeft MinardiFan al een beetje een idee wat hij uit gaat geven aan een faxcopierprinterscanner? voor 600,- heb je een HP met inkjet. Is het voor thuisgebruik of zakelijk?

• Speedpete

Speedpete

was barman

Ow, ik vind de L600 zekers niet langzaam, als ie eenmaal lekker bezig is.. (flinke stabel inscannen) dan draait ie lekker vlot door. Meer geheugen is natuurlijk makkelijker, zodat ie nooit hoeft te stoppen met scannen (hij scant sneller dan ie print :P)...

Mijn LaserJet 5L (ook op pic :)) haalt 4 ppm en dat vind ik ook snel zat.

(nee, ik ben niet zo'n zeikert die 24ppm nog traag vind *D)

Verwijderd

Topicstarter
hij is voor thuis, dus geen honderden faxen per dag, maar voor connecties met amerika enzo ...
ik wil het liefst eem laser printer erin die ik ook kan gebruiken voor gewoon blaadjes uit te printen, en ik dacht dat een scanner erbij misschien wel handig zou zijn, maar is dat wel zo ?
ik bedoel als je scanner kepot gaat, ben je je hele fax ding kwijt ...

Verwijderd

Topicstarter
hij hoeft ook niet supersnel te printen, en ook niet supersnel te scannen !
het moet allebei een beetje redelijk gaan ...

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand trouwens waar ik een prijslijst van alle merken ofzo kan vinden (pricewatch staat niks dacht ik) want op zeventig verschillende site kijken is ook niet alles ...

• Speedpete

Speedpete

was barman

Probeer wat 2de hands sites..

Voor een laserfax zal je geen nieuwe voor een aantrekkelijke prijs vinden d8 ik zo...

edit:

Ik was namelijk niet van plan om me fax weg te doen

Verwijderd

Kijk eens bij Dantuma uit Haarlem. www.dantuma.nl Hier hebben wij onze faxen gekocht. Er staan geen Prijzen
Bij www.veenman.nl kun je ook modellen bekijken.
Veenman is van Buhrman. Helaas ook weer geen prijzen. Maar een model met laser kost minstens 1500 gulden denk ik.

Ik zie zojuist dat de L600 hetzelfde is als de huidige L800. maar dan met computeraansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
die zijn al niet meer zo duur hoor (1500 heb je er al een), maar ik weet totaal niet wat die zooi allemaal betekent !

ik hoef ook niet zon kast wat jij hebt, hij hoeft niet te copiëren, en dat scannen mag ook wel achterwege ...

het gaat om een fax met laser printer die ik in de computer kan proppen zodat ie ook als gewone printer kan dienen !

Verwijderd

Topicstarter
op die dantuma site staat dat een aantal van die canon printers niet gewoon als printer te gebruiken is, moet je daar dan weer een kaart voor hebben ofzo ?

Verwijderd

Ik denk dat er dan gestaan zou hebben: "optioneel"
En daarmee kunnen die modellen het dus ook niet, lijkt mij.
Maar bellen is weten!!

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand ergens een prijstlijst van faxen van allerlei merken ?

Verwijderd

Topicstarter
ik help hem fftjes /\
dit topic is tenslotte niet alleen in mijn voordeel ...

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:11
Op vrijdag 21 december 2001 12:11 schreef Gordijnstok het volgende:
Leuk topic, ik ben namelijk ook op zoek naar een nieuwe fax. Ik zat te denken aan zo'n alles in 1 ding van HP. Dus kopieren, faxen, printen etc. :)
Ook wel officejet genoemd :)
Zijn inderdaad wel leuke dingetjes. Alleen zijn ze voor 't printen nou weer niet echt geweldig volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
ik had me al bedacht om de scanner weg te laten, het gaat zich eigenlijk alleen om de fax ...
ik wil hem ook als LASER printer kunnen gebruiken, dus je moet hem op de pc kunnen aansluiten, hij hoeft niet supersnel te printen, en er hoeven ook geen 500 vellen tegelijk in te passen ...

Verwijderd

Topicstarter
ik help hem maar weer even /\
want het animo is niet erg hoog meer :(

• bdl
  • Laatst online: 12-08 10:55

bdl

Even terug naar de start, overweeg is een Brother MFC dit is een fax/printer/copier (evt. scan optie). Dit werkt als een dijker als je daarbij een standaard scannertje neemt heb je een zeer goede en redelijk goedkope combo voor 1500 ben je dan compleet klaar. // Laserprinter/copier en feeder voor 100 pagina's //

Verwijderd

Topicstarter
brother, die zijn sponsort van Jordan GrandPrix, dat klink goed *D

dus daar kan ik mee faxen, kopiëren, en printen via de pc met een laser printer ?

das wel handig, daar ga ik meer info over zoeken, alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
is voor een lasrerprinter een resolutie van 600 x 600 dpi voldoende ?
of wat is de standaard ...

• bdl
  • Laatst online: 12-08 10:55

bdl

Die 600x600 is voldoende of je moet grafisch werk willen doen maar voor een standaard plaatje met een nette brief gaat hij perfect
Pagina: 1