Toon posts:

GLX wordt (soms) niet geladen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier de laatste NVidia drivers geinstalleerd (vanuit de source) en vervolgens netjes in /etc/X11/XF86config gezet Load glx maar vaak als ik X (KDE) opstart (krijg altijd mooi Nvidia splash screen) geven spellen de fout: GLX missing on display 0.0 of iets dergelijks....X restarten helpt dan meestal wel...

iemand enig idee wat er fout kan zijn?

bvd, Paul

Verwijderd

Ik ken dat hele suse niet, maar moet dat niet /etc/X11/XF86config-4 zijn? Kijk iig even in je logfile of de module wordt geladen of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Neuj XF86Config is wel goed...dat weet ik zeker...

ik heb ook geen XF86Config-4 file ofzo...

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

NVidia brengt bij zijn drivers een eigen implementatie van GLX (of een extentie ervan, dat weet ik niet zeker). Draai maar eens iets als xdpyinfo, dan zie je dat NV-GLX in de lijst van extenties staat. Waarschijnlijk werkt daarom je gewone GLX niet goed. Ik heb zelf net zoiets, waar ik nog niet echt naar gekeken heb: bij mij werkt fgfs (een flightsimulator) niet, hij vindt geen OpenGL-ondersteuning. Ook gl-info en glxinfo vinden geen ondersteuning. Er staat me iets bij dat je bij de NVidia-drivers niet meer de gewone GLX-extentie kon gebruiken, maar dat zou je moeten nazoeken in de installatiehandleiding voor die drivers op www.nvidia.com .

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Hier stond onzin |:(

Verwijderd

Topicstarter
hmm....lees er inderdaad wat over nu in de README op nvidia.com....maar ff verder kijken nu....thnx

Verwijderd

Ik wilde hier nog ff aan toevoegen dat als een progjuh zoals wine je DRI in beslag houd en crasht of andersinds niet goed afsluit, X restarten geen zin heeft
Kijk dan of je nog een opengl prog hebt draaien
ps -A of os -aux
en doe dan killall -9 prog

Verwijderd

Topicstarter
Ok.....heb et opgelost....moest nog een symlink maken

dus:
code:
1
ln -s /usr/X11/lib/modules/extensions/libglx.so.1.0.2313 /usr/X11/lib/modules/extensions/libglx.so

heb ik nooit hoeven doen maar bij die nieuwe drivers dus blijkbaar wel....thnx...
Pagina: 1