[XP-W98se] Netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:36
Ik wordt bijna kwaad op computers. Gister nog met tevredenheid wat mp3's overgesmeten en vandaag niks daar. Dus ja dan voer je de wizzard thuisnetkwer ff uit op de xp machine en hoop je dat het werkt.. not dus!

Nu begint ie altijd na die wizard te miauwen over een netwerkdiskette.. dat heb ik nog nooit gebruikt omdat ik niet precies weet wat die diskette uitvreet. De laptop is namelijk van mijn broer en die zit op de tue en straks krijgt ie props daar op dat netwerk en heb ik het gedaan. (heb al eens gehad)

Nou ja in ieder geval. Het werkt dus niet. Ik heb al van alles geprobeert, de ip adressen aangepast, de subnetmaskers (zo heten die beesten toch?) aangepast, de dns'jes verandert niets helpt. Het probleem is dat ze elkaar volgens mij wel zien alleen ik kan er niet op komen. De windows 98 machine (een laptop) ziet helemaal niks, ja zichzelf maar daar heb ik niets aan. De windows XP machine zie iedereen (Dus laptop en zichzelf) alleen als ik dan dubbelklik op die laptop dan komt dat zandlopertjein beeld en vervolgens zegt ie (na 5 minuten te hebben zitte nixen) dat ie geen toegang kan krijgen tot de opgegeven computer omdat ik de toegangsprivileges niet zou hebben. Ik heb daar helemaal niets aan veranderd..

Als ik dan op OK klik zegt ie dat ie het netwerkpad niet kan vinden. Wie weet er raad?

Strava | AP | IP | AW

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Als je vanaf een Win98 machine probeert op een WinXP/Win2000 share te komen, moet je wel ingelogd zijn(op die win98 machine) met een user/pass die bekend is op die WinXP/Win2000 machine.

Dus als er op die XP bak een gebruiker henk met pass bart is, dan moet je op die win98 bak met dezelfde user/pass inloggen.

Andersom zou het sowieso goed moeten gaan, dacht ik.

• BlondMM
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:35
Met ICS onder XP wordt er een DHCP server aangemaakt. Dus als je op je 98 machine de netwerkinstellingen op automatisch zet, moeten ze elkaar zien voor wat betreft TCP/IP. De floppy is niet echt nodig.
Wil je ook de computers met naam en toenaam in je netwerkomgeving zien, zet dan wel NetBIOS aan. Dat hoefde onder 98 machines niet, maar met NT is het benodigd.

Tip: gebruik je maar één netwerkkaart in combinatie met een breedbandrouter, zou ik NetBIOS uitlaten en een ander protocol voor file sharing gebruiken (IPX o.i.d.). De reden lijkt me duidelijk. Gebruik je twee netwerkkaarten voor een kabelmodem en je netwerk, kun je het met TCP wel af, maar moet NetBIOS uit op het modem gedeelte.
*D

• Webgnome
nou zoals gezegd gaat het half goed. De windows XP machine ziet de windows 98 machine maar andersom niet. het probleem is echter dat als ik in windows XP op de 98 machine klik ik een bericht krijg dat ik dus niet.. oh wacht dit bedoel ik dus:

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/ERHHDMDMHHE

Strava | AP | IP | AW

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op woensdag 19 december 2001 20:10 schreef webkabouter het volgende:
nou zoals gezegd gaat het half goed. De windows XP machine ziet de windows 98 machine maar andersom niet. het probleem is echter dat als ik in windows XP op de 98 machine klik ik een bericht krijg dat ik dus niet.. oh wacht dit bedoel ik dus:

[afbeelding]
Kijk nou eens goed naar die melding.. hij is niet toegangelijk. dat betekend dat u MOGELIJK!! geen rechten heeft.. Helemaal onderop staat de echte oorzaak. Kan hem niet vinden.. als je een paar keer op F5 (vernieuwen) drukt ziet hij de computer dan nog?? Wat zijn de IP's? Heb je al geprobeerd te pingen? Hebben ze allebei hetzelfde SubnetMask?

• Webgnome
pingen lukt op de een of andere manier in xp niet :(
maar goed ik heb alles geprobeerd, ip's hetzelfde (met 1 cijfer verschil natuurlijk) xp firewall uitgezet etc etc het helpt niet :(

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 20:43 schreef Sn3akz het volgende:

[..]

Kijk nou eens goed naar die melding.. hij is niet toegangelijk. dat betekend dat u MOGELIJK!! geen rechten heeft.. Helemaal onderop staat de echte oorzaak. Kan hem niet vinden.. als je een paar keer op F5 (vernieuwen) drukt ziet hij de computer dan nog?? Wat zijn de IP's? Heb je al geprobeerd te pingen? Hebben ze allebei hetzelfde SubnetMask?
ik heb dus exact hetzelfde probleem. heb op pc1 win XP pro en op pc2 (client) win ME

in ME staat alles op automatisch en in XP heeft hij de tweede nic zelf een ip toegekend namelijk 192.168.0.1 en subnet 255.255.255.0

XP ziet de ME machine wel maar andersom niet, krijg ook dezelfde melding als hierboven als ik in XP de ME client aanklik.

bij pingen vanaf client naar XP krijg ik "time-out bij opdracht"

en als ik van XP naar client ping dan krijg ik wel antwoord... whats the problem ?? help

• Webgnome
ik ga morgen een nieuwe kabel halen misschien dat dat helpt. denk het niet maar ja who knows..

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

hmm..ik zie staan: Student.
maar heeft administrator niet als enige daar rechten toe?:7

• Webgnome
sorry dat ik dit topic weer omhoog schop maar ik wilde ff melden dat het werkt inmiddels. Ze zien elkaar en ik kan ook via mijn xp bak op de w98 bak en andersom.

Alleen het volgende probleem. Als ik op de xp bak zit en ik wil iets uit die laptop beamen dan gaat dat tering langzaam. Andersom gaat het juist teringsnel. Ik snap dit niet want er zitten in beide een 100mbit kaart en gister is een vriend van mij hier geweest met dezelfde configuratie qua laptop en dat liep tietvloeiend of heeft het er mee te maken dat hij xP pro draaide ?

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1