Switch/Hub Netwerk probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 10:40
Nou ik ga dus binnenkort mijn 2de lanparty houden samen met wat vrienden, nou wou ik ff wat zekerheid, de search heb ik al veel gebruikt maar ik kom er nog niet 100% zeker uit.

Ik ga een 8 Poorts Switch koppelen aan een 8 Poorts Hub, hoe ik dat ga doen heb ik in het volgende schema gezet:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/digitalmrt/netwerk.gif

ik leg natuurlijk een crossed kabel tussen de switch en hub.

Werken al mijn andere PC's die aan de switch en hub hangen nu meteen als een groot netwerk? of moet ik nog wat instellen :?

• Thomaszki
niemand :? lijkt me niet zo moeilijk voor de prof's hier :P

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

in 20 minuten omhoog kicken!!!!!

lekker ongeduldig.... ja kan, hebben wij al besproken, volgend lan van mij en dan is mun switch ook te klein... en werkt als 1 netwerk

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
Het werkt idd als een grote hub..

Alleen de snelheid van computers van switch naar hub en omgekeerd is trager..

• Thomaszki
oh oke thnx

maar ik had iets gelezen over half-duplex ofzo??? :?

en MRic3, het is een half uur erna, niet 20 min. *D

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Kastjes die op je switch hangen gaan wel lekker snel, da's geen probleem.

je hebt alleen kans dat je hub maar op 10Mbit gaat draaien, er vanuitgaand dat je een 10/100Mbit hub hebt, zodra 1 client op de hub 10Mbit draait, om wat voor reden dan ook, zal je hele hub terugzakken naar 10Mbit.

Full/Halfduplex: switch kan gewoon full aan, kasten op je hub zullen op halfduplex draaien.

Maarruh.. kun je niet beter ff van iemand een 2e 8prt switch lenen? scheelt zeerzeker in je performance.

Nog beter, maak een dealtje met een plaatselijke toko of je niet een 16 of 24prt switch kan lenen/huren/sponsoren.

Met een 2-tal hubs/switches/whatever heb je toch een knelpijp tussen de 2 apparaten, aangezien die "maar" 100Mbit is, voor 8 clients dus. (in ergste geval, best kans dat men onderling gaat leeche.)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04

• Thomaszki
Op woensdag 19 december 2001 19:42 schreef DJSmiley het volgende:
Kastjes die op je switch hangen gaan wel lekker snel, da's geen probleem.

je hebt alleen kans dat je hub maar op 10Mbit gaat draaien, er vanuitgaand dat je een 10/100Mbit hub hebt, zodra 1 client op de hub 10Mbit draait, om wat voor reden dan ook, zal je hele hub terugzakken naar 10Mbit.

Full/Halfduplex: switch kan gewoon full aan, kasten op je hub zullen op halfduplex draaien.

Maarruh.. kun je niet beter ff van iemand een 2e 8prt switch lenen? scheelt zeerzeker in je performance.

Nog beter, maak een dealtje met een plaatselijke toko of je niet een 16 of 24prt switch kan lenen/huren/sponsoren.

Met een 2-tal hubs/switches/whatever heb je toch een knelpijp tussen de 2 apparaten, aangezien die "maar" 100Mbit is, voor 8 clients dus. (in ergste geval, best kans dat men onderling gaat leeche.)
nou dat 10mbit lijkt me niet want we hebben allemaal 100mbit PCI realtek/3com kaartjes... hub is idd 10/100mbit. Dus een 100mbit netwerk zal er zeker wel zijn. We hoeven alleen maar wat spelletjes te spelen en wat bestanden te wisselen...het worden maar 14 pc's :D

maar ik neem dus aan dat het na inpluggen allemaal werkt..oh nou ja mooi :) weet je wat ik zie wel , thnx voor de reply's
Pagina: 1