Netwerkkaart probleem

Pagina: 1
Acties:

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Ik ben bezig thuis een netwerkje op te zetten met een FreesCO servertje (468), twee PC's een apple en twee laptops van mijn vader.

De twee PC's zijn van mij, net zoals de server en ik wilde gaan beginnen met een netwerk tussen die drie computers op te zetten.

Daarvoor heb ik een 8 ports switch met 2 (merkloze 40,- piek) netwerkkaartjes gekocht.

eerst eentje in mijn eerste computer gezet (A7V), die deed het, heb er ff op genetwerkd etc, alles werkte.

volgende in de (486), maar daarvan ging het lampje niet in. Diezelfde netwerkaart in een andere comp gezet (K7T), geen effect, in A7V werkte hij ook niet.
Teruggegaan naar de winkel(gelukkig om de hoek) en geruild voor een andere. toen mijn eerste netwerkkaart in de server gezet en de nieuwe in de A7V. Allebei de netwerkaarten weigeren vervolgens aan te gaan, nadat ik ze omgewisseld heb nog steeds.

Toen ben ik met beide netwerkkaarten terug gegaan naar de winkel. Daar zei men dat ze niet stuk waren, ookniet de kaart die ik al had teruggebracht en dachten dat het een IRQ iets was.

Vervolgens heb ik de winkelier duidelijk gemaakt dat de ik dezelfde slots heb gebruikt als waarin voorheen werkende netwerkaarten hadden gezeten, en dat ik ze bovendien in meerdere computers had gezet. Ik mocht niet langskomen met mijn computer, wat ik op zich wel had willen doen, zodat ik zeker wist dat ze werkten.

Iig, geld teruggekregen van de winkel, ben nu dus netwerkkaartloos, behalve mijn chello netwerkkaart en nog een ander 10Mbit netwerkkaartje.

Ik heb in al deze computers ook al geprobeerd te werken met MyCom netwerkkaarten die hetzelfde probleem gaven.

Ik denk er eigenlijk over om gewoon merkkaartjes te kopen, ipv dit soort dingen, tenzij jullie me kunnen overtuigen dat die hetzelfde probleem gaan geven, of dat ik iets fout heb gedaan...

------

Jezus, ik voel me net alsof ik een opstel heb geschreven (8>

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
"ik weet niet"

Klinkt erg vaag en ik snap wrom de verkoper heeft gezegd dat ze niet stuk zijn... Ik kan je niet verder helpen.. sorry (Als ik je niet verder kan helpen.. wrom post ik dit dan... hmmm... |:( )

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 04:40

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Heb je goede bekabeling >>???

werkt je hub goed want als de lichten niet gaan branden is het netwerk kaart (sommige 3com's hebben eeuwig leven)
bekabeling
hub

Verwijderd

Hmm, misschien gewoon pech. De verkoper was in iedergeval zo vriendelijk om je je geld terug te geven zonder te veel gedonder.

Maar goed ik heb complex kaartjes en die werken uitstekend ook niet echt prijsje 3com maar nooit problemen meegehad.

Misschien inderdaad breuk in bekabeling maar ik neem aan dat je 3 lampies hebt en dat de gebruiksaanwijzing keurig netjes zegt wanneer het welke foutmelding is.

Als ik jou was zou ik nieuwe halen in een andere winkel gewoon merk goedkopie. De twee netwerkkaarten die je nu hebt eerst werkende laten maken vervolgens de 2 nieuwe met je oude verwisselen en instaleren.

Als je nu weer pech hebt zou ik idd eens een duurder merk proberen

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

SEFje , ik heb je kicks getrashed.
Vriendelijk verzoek niet meer in zo'n korte tijd je eigen toic omhoog te schoppen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
hmm, bedankt voor jullie posts, ff een paar dingen: Ik heb ze niet via een hub getest, maar gewoon met een crosscable, en verder; windows ziet ze helemaal niet en de lampjes gaan niet branden zodra hij aan is.

Ik heb geloof ik nu al 6 van dit soort kaartjes versleten, dus misschien is er iets heel geks aan de hand.

Ik denk dat ik een 3Com of een Intel kaart ofzoiets koop (iig met een merk zeg maar) en dan weer es verder kijk...
Pagina: 1