[3dmax] "uithollen" van een box

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Meldor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-01-2024
Ik ben bezig met het maken van een simpel huis in 3d studio max, maar ik wil ook van buitenaf in het huis kunnen kijken. Hoe krijg ik de box van het huis nou hol, zodat ik deze kan vullen met meubelen. En hoe krijg ik een raam of een deur geplaatst, zodat je door het raam naar binnen kan kijken?

Alvast bedankt

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Uhm kan je niet beter gewoon 4 rechthoeken tegenover elkaar zetten? Denk dat dat ook handiger is met textures

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 10:04
met substraction?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
zo is het niet slim om huizen op te bouwen, je kunt beter de muren afzonderlijk maken.

dus je tekent splines van de zijkant, met gaten voor ramen etc. en dan extrude.

specs

• Meldor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-01-2024
Bedankt voor de snelle reacties. Het is gelukt om de muren overeind te krijgen, maar nu de rest nog. Ik wel denk dat ik nog vaker om hulp zal moeten vragen. :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op woensdag 19 december 2001 20:10 schreef TheKnightsTemplar het volgende:
Bedankt voor de snelle reacties. Het is gelukt om de muren overeind te krijgen, maar nu de rest nog. Ik wel denk dat ik nog vaker om hulp zal moeten vragen. :)
Koop alvast een boek.. of lees de handleiding door.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Op woensdag 19 december 2001 20:10 schreef TheKnightsTemplar het volgende:
Daar zijn we voor :) Zonde dat ik strax even niet kon reageren, kheb hier nog een file van 14 ongeveer, waar een begin van een leuk kantorencomplex inzit. Alleen jammer dat je em amper open krijgt met P3 1000 met 1,5 GiG intern en een V7700 :'( (En da's toch geen armzalig ding zeker niet met die zwaar opgefokte V7700Ti :+)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ozboz heeft gelijk dat je inderdaad beter een koop of een bende tutorials kunt zoeken, want als je nog zo'n newbee bent dat je deze vraag stelt is het ERG nuttig om gewoon eerst de basis te leren. Maar als je vragen wilt stellen ga je gang, onder andere ikzelf beantwoord toch alles met veel plezier.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:16

flexje

got-father

hey peeps , ik heb hetzelfde probleem ! het lukt mij ook niet om een raam te maken in een muur! hebben jullie misschien ergens een tutorial liggen? tnx

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Jawel, hiero :Z

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• flexje

flexje

got-father

toevallig ook 1tje over een raam?

• flexje

flexje

got-father

niemand?

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
zelf al gezocht??

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Maak in vieport 'Front' een 'Rectangle Spline' en maak er nog vier IN de andere 'Rectangle Spline':

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/l.boot/images/1.gif

Voeg een 'Edit Spline' modifier aan de eerste/grote Spline toe en klik op 'Attach' (onder Geometry), klik vervolgens op de vier andere/kleinere splines. Voeg nu een Extrude modifier toe en verhoog de 'Amount' waarde:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/l.boot/images/2.gif

Verwijderd

1: maak vorm
2: maak 2e vorm
3: in die brede vertikale toolbar: Geometry -> Compound Objects (selectbox) -> Boolean
4: Pick Operand B en klik op de andere vorm
5: Operation -> kies union, subtracion, intersection of cut

• Zydell

Zydell

* * * * *

Ik zou boolean zo veel mogelijk vermijden, alle modifiers voor Boolean gaan verloren en het kost meer geheugen.

• Oogst
Op vrijdag 15 februari 2002 13:24 schreef W-SurFeR het volgende:
Ik zou boolean zo veel mogelijk vermijden, alle modifiers voor Boolean gaan verloren en het kost meer geheugen.
Hoho, niet liegen hè! Na een boolean toegepast te hebben kun je nog altijd gewoon bij de modifiers vóór de boolean, en wel bij allebei de objecten die in de boolean zitten. Kwestie van in de boolean één van de twee objecten aanklikken en dan verschijnen al de modifiers weer netjes in het lijstje.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Zydell

Zydell

* * * * *

Hmm je kunt ze weer terugzetten, maar ik heb nog nooit de modifiers teruggekregen, maar goed bij boolean worden 3 objecten opgeslagen en het kost meer geheugen, en ik vind het niet netjes :)

• Oogst
Boolean is inderdaad niet netjes en modifiers als meshsmooth willen niet echt goed meer werken na een boolean. Maar die modifiers staan er echt nog gewoon. Dat een boolean geheugen kost is trouwens ook geen probleem, want je kunt je object dan gewoon vereenvoudigen tot een editable mesh, hoewel je je modifiers dan alsnog kwijt bent.

Maar begrijp me niet verkeerd: ik gebruik praktisch nooit booleans, want ik vind ze echt irritant je mesh verneuken en bij complexe objecten doen ze het vaak gewoon helemaal niet meer.

Dus je hebt gewoon gelijk, alleen ik zeur graag :P.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1