Toon posts:

Wel of niet opsturen ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar dagen terug leek mijn IBM 7200rpm 20gb harddisk te zijn overleden. Hij maakte raar klop geluiden en uiteindelijk zag de bios em niet meer. Hij werd aangeduidt als een hd van 539 gb ( hehe was dat maar waar ) en uiteindeilijk kreeg ik de melding "Primary Hard disk fail"

In ieder geval had ik gelukkig nog alle data op een andere schijf staan, een maxtor ook 7200 rpm en 40gb.

Wat nu het geval, ik heb gewoon weer een nieuwe gekocht een WD 7200rpm 20 gb en daarop alles nieuw weer geinstalleerd.

Nu had ik toch nog wat gegevens staan op die IBM schijf die ik eigenlijk wel wou, dus ik stop em er bij, secondary master, en tot mijn stomme verbazing draait de schijf weer gewoon normaal. Ik heb em opnieuw gepartioneerd, geformateerd en er Windows 98 opgezet.
Nu kan ik gewoon via de Bios even bepalen of ik Windows XP kies of Windows 98.

Mijn vraag is nu, en ik hoor daar graag meningen over,
moet ik deze hd toch maar opsturen naar IBM of is er een
kans dat ie even tijdelijk vastzat en dat er geen vuiltje
aan de lucht is ??? Hij doet nu alweer 2 dagen normaal en
ook de installatie van windows98 liep prima.

Wat zou ik moeten doen ????

Verwijderd

Ik zou het gewoon even aankijken; als hij binnen betrekkelijk korte tijd weer zo vreemd begint te doen, dan zou ik hem opsturen. Denk dat dat nu niet echt zin heeft. IBM test je hdd dan even, maar ik denk niet dat ze echt superlang op je hdd gaan zitten zoeken etc. Het blijft een commerciele tent: IBM

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Grote kans dat het niet eens lag aan de HD.
Een kapotte/losse kabel kan ook voor vervelende situaties zorgen die heel erg lijken op een crash... Zelfs met bad sectors er aan toe.

Zelf ook een aantal keren gehad. Het is echter een grote opluchting als het allemaal toch succesvol blijkt te werken als je de stekker hebt aangedrukt of de kabel vervangen.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:03

Predator

Suffers from split brain

Geef hem een 2de kans :)
Scan eens voor slechte sectoren.
Benchmark hem ff ( lekker stressen )

Blijft ie goed houden :)
Als je kapotte sectoren hebt: opsturen

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Ik heb zelf ook wel eens problemen gehad met mijn IBM schijf. Na contact opgenomen te hebben met IBM verwezen ze mij naar hun site. Je kan daar een aantal tools downloaden.
Bij mij heeft dat inderdaad geholpen. Ik had namelijk een 75 GXP (vrij berucht om uitvallers/problemen als ik het goed heb).

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:03

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 19 december 2001 19:06 schreef Morfeus het volgende:
Ik heb zelf ook wel eens problemen gehad met mijn IBM schijf. Na contact opgenomen te hebben met IBM verwezen ze mij naar hun site. Je kan daar een aantal tools downloaden.
Bij mij heeft dat inderdaad geholpen. Ik had namelijk een 75 GXP (vrij berucht om uitvallers/problemen als ik het goed heb).
Dat heb je goed })
hou hem maar goed in de gaten

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1