Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.
Die van mij pakt wel alle multiepliers
Turn it off and on again.
Hij schijnt getest te zijn op de werking van het unlocken, maar toch wilt ie bij mij niet.
damnit... gelukkig heb ik garantie op het unlocken
Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.
Ook zij konden de multiplier niet naar behoren instellen VIA DE BIOS, maar WEL via de dipswitches!
Weet iemand hier meer van?
Ik heb amd athlon xp 1700+ 1,46 @ 1,6, asus a7v266-3
wie het laatst lacht is het traagst van begrip
Zo makkelijk als dat met mijn ouwe AXIA T-bird ging zo klote gaat dat nu.
Alleen als ik de 'Palomino - Athlon/Duron' jumper op 'Athlon/Duron' zet kan ik de multiplier veranderen.
Maar dan wordt het systeem zwaar instabiel en MOET ik wel terug naar de 'Palomino' stand.
Dan zit de multiplier weer muurvast ongeacht wat ik in de bios verander of per dipswitch instel (weet iemand de dipswitch setting voor 12,5X?).
Op www.Eynstein.nl staat een dergelijke beschrijving hoe dit op te lossen, maar ik zal wel dom zijn want mij lukt het niet.
Voor mij geen Asus meer... bastards...
oh: via SiSoft Sandra en/of CPUCool is het duidelijk dat het geen enkel effect heeft.
Sterker nog, ik dacht juist dat bij succesvolle unlock/overclock je JUIST bij de POST een andere cpu moet zien staan.. ik wil 2000+ zien staan verdorie
(shitzooi, ik blijf editten) en de core voltage wil in de Palomino stand niet lager dan 1,8v in de bios terwijl windows zegt dat het 1,84v is... In de Athlon/Duron stand issie 1,79v ook al zegt de bios 1,75v... kutterdekutbord.
Teneinde raad en heftig vloekend op mn nieuwe moederbord heb ik er een nieuwe BIOS opgezet (1005.015) en warempel
hij blijft dus nu wel stabiel lopen op 2000+
Ik zou zeggen probeer het eens...........
Leuke clown ben jij. Kost toch niks zo'n bordje...Op donderdag 20 december 2001 11:09 schreef freekweb het volgende:
neem een andere mobo
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
1 2 3 4 5
10x on off off off on
10.5 off off off off on
11x on on on on on
11.5 off on on on on
12x on off on on on
12.5 off off on on on
Turn it off and on again.
Verwijderd
Weet je zeker dat je bord op jumper freemode staat dus standaard fabrieksinstellingen. dan pas zit er in de bios de mogelijkheid om de CPU snelheid op MANUAL te zetten. en zodoende de multip. en dergelijke handmatig in te stellen.Op donderdag 20 december 2001 11:07 schreef Tijgert het volgende:
Volgens Eynstein ligt het aan het bord.. al die borden eigenlijk.
Ook zij konden de multiplier niet naar behoren instellen VIA DE BIOS, maar WEL via de dipswitches!
Weet iemand hier meer van?
Verder over die jumper op het mobo, die heb ik ook op athlon/duron staan, anders is de temperatuur meting niet goed namelijk.
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Verwijderd
Zelf gebruik ik bovenstaande setting niet, omdat ik alleen via de FSB overklok en goochelen met de MP in mijn geval geen extra voordeel oplevert. Het systeem meldt zich op 'Athlon/Duron' trouwens met 2000+. In jouw geval zal de CPU-weergave waarschijnlijk ook niet kloppen, maar dit is niet meer dan een cosmetisch probleem.
Staat bij mij idd ook 2000+ weet ik eindelijk waar dat vandaan komt.Op vrijdag 15 maart 2002 15:09 schreef Mace33 het volgende:
PALO_FREQ op 'Athlon/Duron' zetten en je mobo neemt de MP wel over. Het valt niet op te lossen met een BIOS update. Hou er wel rekening mee dat je Vcore verkeerd vanuit Probe wordt aangegeven met de genoemde setting. Zou ik me niet druk over maken: als je systeem maar stabiel draait.
edit:
Zelf gebruik ik bovenstaande setting niet, omdat ik alleen via de FSB overklok en goochelen met de MP in mijn geval geen extra voordeel oplevert. Het systeem meldt zich op 'Athlon/Duron' trouwens met 2000+. In jouw geval zal de CPU-weergave waarschijnlijk ook niet kloppen, maar dit is niet meer dan een cosmetisch probleem.