Toon posts:

Hulp gevraagd bij 15'' TFT monitor kiezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou graag wat hulp krijgen bij het kiezen van een goede 15" TFT monitor (groter hoeft niet, heb altijd met 15" CRT gewerkt en dat bevalt prima). Hier mijn probleempjes:

1. Ik weet zeker dat ik een Radeon 8500 (retail) >:) ga kopen. Deze kaart heeft een DVI out. Nou vroeg ik me af of het veel verschil qua snelheid en beeldkwaliteit maakt of ik nu een TFT met een DVI input koop en deze gebruik of dat de voordelen van DVI te verwaarlozen zijn en ik net zo goed een monitor kan kopen zonder DVI input (want meer keus).

2. Ik dacht dat de Hercules Prophetview 720 de enige juiste keus zou zijn (want best uit tests), maar die blijkt geen DVI te hebben en de contrast schijnt onevenwichtig verdeeld te zijn (lelijk). Toen ben ik ff verder gaan kijken en ik zag de Iiyama AX3818UTC 15" Blauw/Zilver voor ongeveer dezelfde prijs (als de Prophetview), maar dan MET DVI in de Pricewatch staan. Iemand ervaringen met deze monitor of Iiyama op zich?

3. Wat is denk je de beste keus, die Prophetview of die Iiyama of een andere 15" TFT van LG of Sony of ... ? En hoe zit het met de response time, vanaf hoeveel ms treed er meestal 'ghosting' etc. op?

Ik begrijp dat deze vragen waarchijnlijk niet voor het eerst gesteld worden, maar de antwoorden die ik in de faq en met de search vond waren niet voldoende voor mij. Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
En dan nog iets, wat is het verschil tussen de volgende display types van TFT monitoren? Welke is beter?

1. A-SI TFT Active Matrix

2. Multi-domain Vertical Alignment

3. Twisted Nematic

4. In Plain Switching

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die het antwoord op mijn vragen heeft :?

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:55

DJT

15" TFT is ongeveer gelijk aan 17" CRT. Een responsetijd van <30 is ok. Heb zelf een Samsung SyncMaster 150T en ben erg tevreden. Zit ook DVI op, heb alleen nog geen kabel om 'm op die manier aan te sluiten...

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Iiyama AX3818UTC:
Reactietijd Op / Neer 35ms

Hercules Prophetview 720:
Response time (Tr/Tf) < 30 ms (Last generation high speed)

mmm... dan moet ik misschien toch iets langer doorsparen en gaan voor de Iiyama AS4431D 17" want die heeft alles hetzelfde of beter dan de AX3818UTC. De reactietijd van dit schermpje is zelfs Reactietijd Op / Neer 15ms / 10ms, maar dat scherm is wel gelijk ff fl 1000,- duurder en ik heb eigenlijk geen 17" TFT nodig.

Nou weet ik alleen nog steeds niet waar die vier lcd beeldschermtypes voor staan.

Verwijderd

doe mij maar de sony sdm-m51

goeie keus maar helaas geen dvi ingang

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
NEC MultiSync 1550V 15"

Heeft ook 30ms response, maar is wel goedkoper dan de Hercules...

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

me vader heeft een iiyama 15" (type nummer ben ik helaas vergeten)

perfect dingetje hoor.. stuk beter dan zn vorige 15" tft van LG (ook hier ben ik het typenummer van kwijt)

(ik werk bij een computerbedrijf, en ik moet zeggen dat NEC, Sony (met enkele uitzonderingen, die super platte dingen zuigen vind ik) en iiyama de topmerken zijn

maar ik zou voor een iiyama gaan, of nec als je wat meer hebt om uit te geven

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Die NEC heeft een beter beeld. Is inderdaad ook nog goedkoper. Daarnaast is het design van NEC mooier als dat van IIyama.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Wij hebben zelf 2 LG 563LE's thuis staan .. erg scherp .. rustig en 25ms .. goeie monitor voor scherpe prijs .. en 3 jaar onsite garantie ..

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Eizo zou ik zo zeggen, respons tijd van 25ms, en een licht opbrengst van 350 ofsoiets, uitermate fijn, compact en goed. kost wel 1800 piek ongeveer.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 17:26 schreef thekorenwolf het volgende:
En dan nog iets, wat is het verschil tussen de volgende display types van TFT monitoren? Welke is beter?

1. A-SI TFT Active Matrix

2. Multi-domain Vertical Alignment

3. Twisted Nematic

4. In Plain Switching
Is er nog iemand die hier een antwoord op heeft, want ik wil dit echt HEEL graag weten :D

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 18:33 schreef thekorenwolf het volgende:

[..]

Is er nog iemand die hier een antwoord op heeft, want ik wil dit echt HEEL graag weten :D
Kijk eens op deze site:

http://lcd.schijf.org

en dan onder LCD Technologie. Daar staat een uitgebreide uitleg over de veschillende types.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 17:21 schreef thekorenwolf het volgende:

[...]

Nou vroeg ik me af of het veel verschil qua snelheid en beeldkwaliteit maakt of ik nu een TFT met een DVI input koop en deze gebruik of dat de voordelen van DVI te verwaarlozen zijn en ik net zo goed een monitor kan kopen zonder DVI input (want meer keus).

[...]

En hoe zit het met de response time, vanaf hoeveel ms treed er meestal 'ghosting' etc. op?

[...]
dank voor dat adres, nu nog een antwoord op deze twee vraagjes en ik kan weer verder

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er uit, het wordt een Iiyama AS4431D. Dit omdat hij gebruik maakt van Multi-domain Vertical Alignment LCD, een inkijkhoek heeft van, Hor./Vert. (o) 160 / 160, een helderheid (cd/m2)van 220, een contrast van 400:1 en niet te vergeten een reactietijd Op / Neer van 15ms / 10ms.
Een behoorlijke aanslag op mijn portemonnee, maar volgens mij wel een van de beste lcd schermen van dit moment. Ik betaal er zoveel voor omdat ik er vanuit ga dat hij zeker 5 jaar mee zal gaan, hij heeft immers al DVI input en zeer sterke specificaties.

Rest nog een vraag: heb je DVI echt nodig of is het verschil in beeldkwaliteit te verwaarlozen?

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Op vrijdag 21 december 2001 23:01 schreef thekorenwolf het volgende:
Ik ben er uit, het wordt een Iiyama AS4431D. Dit omdat hij gebruik maakt van Multi-domain Vertical Alignment LCD, een inkijkhoek heeft van, Hor./Vert. (o) 160 / 160, een helderheid (cd/m2)van 220, een contrast van 400:1 en niet te vergeten een reactietijd Op / Neer van 15ms / 10ms.
Een behoorlijke aanslag op mijn portemonnee, maar volgens mij wel een van de beste lcd schermen van dit moment. Ik betaal er zoveel voor omdat ik er vanuit ga dat hij zeker 5 jaar mee zal gaan, hij heeft immers al DVI input en zeer sterke specificaties.

Rest nog een vraag: heb je DVI echt nodig of is het verschil in beeldkwaliteit te verwaarlozen?
1. DVI schijnt volgens de mensen die van vga naar DVI gingen uit te maken=verbetering.
2. Heb jij een winkel waar ze hem op voorraad hebben gezien, voor niet meer dan 2700 piek inc? Overal waar ik belde is hij uitverkocht of 3000 piek.
3. Iiyama staat niet bekend om zijn inruilstrategie. Pas als je 5 witte pixels in 4kante cm heb mag je hem omruilen.
Heb je drie pixels verspreid in het midden, is typisch geval van "pech gehad" meneer lees de voorwaarden maar.
Ook al heb je 3000 piek betaald:(

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

nec 1550 als je een bedrijfpas hbt of kamer van koophandel inschrijving dan moet je hem halen bij office center 899 ex btwmet btw bijna 1080 :)

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
En dan vergeten jullie een hele mooi en goede TFT monitor :)

Afbeeldingslocatie: http://www.ctx.nl/images/PV520.JPG

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Op zaterdag 22 december 2001 00:22 schreef seq_uence het volgende:
Mooi wel, maar goed? Wat zijn de specs van dit beestje?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Op zaterdag 22 december 2001 00:24 schreef ErikRo het volgende:

[..]

Mooi wel, maar goed? Wat zijn de specs van dit beestje?
http://www.digit-life.com/articles/ctxpv520/

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Op vrijdag 21 december 2001 23:37 schreef ErikRo het volgende:
geval van "pech gehad" meneer lees de voorwaarden maar.
Juridisch gezien zijn dat helemaal geen voorwaarden (de bepaling in de handleiding dat x aantal pixels kapot mogen zijn), daar ben je dus ook niet aan gebonden.

Dreig maar met juridische stappen, wedden dat ze de monitor omruilen voor een zonder defecten?

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Fuck, dubbel post, dacht al, draadje kwam me bekend voor..
|:( |:( |:( |:(

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 20 december 2001 04:46 schreef magical het volgende:
doe mij maar de sony sdm-m51

goeie keus maar helaas geen dvi ingang
Das niet waar :) Zit DVI op ...heb uhm nu [zwarte versie]
:9~ incl boxen die goed zijn[geen DT3500 kwaliteit maartoch] :)

Defunctus Deo Juvente

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op zaterdag 22 december 2001 17:54 schreef HappyFun het volgende:

[..]

Das niet waar :) Zit DVI op ...heb uhm nu [zwarte versie]
:9~ incl boxen die goed zijn[geen DT3500 kwaliteit maartoch] :)
Jouw bewering is niet helemaal juist.
Ik ken MAGICAL, en die heeft geen DVI ingang op zijn SDM-51 zitten. Jij hebt dus niet de SDM-51 maar de SDM-51D.
Het model zonder D heeft geen DVI ingang.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 23:37 schreef ErikRo het volgende:

[..]

1. DVI schijnt volgens de mensen die van vga naar DVI gingen uit te maken=verbetering.
2. Heb jij een winkel waar ze hem op voorraad hebben gezien, voor niet meer dan 2700 piek inc? Overal waar ik belde is hij uitverkocht of 3000 piek.
3. Iiyama staat niet bekend om zijn inruilstrategie. Pas als je 5 witte pixels in 4kante cm heb mag je hem omruilen.
Heb je drie pixels verspreid in het midden, is typisch geval van "pech gehad" meneer lees de voorwaarden maar.
1. ok, bedankt. Het wordt dus DVI. prophetview valt bij deze definitief af.

2. Bedoel je de 15" Iiyama AX3818UTC of de 17" Iiyama AS4431D?
Ik ga het zo doen: Ik bel/mail CTW, zeg dat ik de AS4431D samen met nog wat andere stuff voor een X bedrag (redelijk in verhouding tot de Pricewatch, niet belachelijke kortingen ofoz) bereid ben bij hen te komen ophalen, mits ik dan ook het beeldscherm dat ik koop in werkende staat kan zien. Gaan ze niet akkoord, ook best, dan ga ik naar een ander bedrijf dat dat wel kan en zijn ze mij als klant kwijt.
Dat is een afweging voor hen, iets minder winst dan normaal maar wel verkoop of helemaal geen verkoop+winst en de klant naar de concurrent. Eens kijken hoe marktegricht ze kunnen denken daar. >:)

3. Is al op gereageerd en volgens mij klopt dat wel. Het valt onder de verplichtingen van de producent om een goedwerkend produkt af te leveren aan de klant. Is dat neit het geval, dan kan de klant genoegdoening eisen in de vorm van inruil, reparatie etc. Met de consumentenbond of de ombudsman dreigen helpt trouwens ook zeer goed, vooral als je deze van tevoren al gewaarschuwd hebt. Maar het beste blijft toch om vooraf datgene wat je koopt eerst eens te gaan bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.agneovo.nl/specs/htdocs/x174_spec.htm

Iemand ervaring met deze AG Neovo? Heeft net iets betere specs als die 17" Iiyama en is nog goedkoper ook.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het al gevonden, staat bij [topic=347890/3]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
Op zaterdag 22 december 2001 00:22 schreef seq_uence het volgende:
[afbeelding]
Hoeba! Mag ik die "doos" hebben? :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1