Ik ben m'n p3 866 MHz met standaart een fsb van 133 en die loopt nu op 988 MHz met standaart koeling. De fsb is nu dus 152 MHz en het geheugen loopt daar dus ook op. De pci sloten lopen op 38 MHz, en hij is nog steeds stabiel. Moet ik hem verder laten gaan of blaas ik zo direct die proc op ? Ik had hem een keer nog verder gedaan en toen ging ie op 433 MHz lopen, dus dat was iig te ver! Sisoft Sandra zegt dat de fsb te hoog staat en dat ie terug moet, maar is dat niet altijd zo als je hem hoger zet als standaart ?
Sisoft zegt dat altijd als de FSB boven spec staat, dat heeft verder geen betekenis.
Dus toch maar even proberen de 1GHz te halen ?Op woensdag 19 december 2001 17:15 schreef weertenaar het volgende:
Sisoft zegt dat altijd als de FSB boven spec staat, dat heeft verder geen betekenis.
En kan je zo'n Intel processor nou wel echt opblazen dat heb ik bijna nog nooit gehoord. (bij stapjes van 1 MHz dan)
als je koeling goed genoeg is ... moet 2v geen probleem zijn.
(Ik ben niet aansprakelijk voor rokertjes uit je systeemkassie heh
)
(Ik ben niet aansprakelijk voor rokertjes uit je systeemkassie heh
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Verwijderd
Doe maar, als hij kapot gaat maakt dat niet uit, je zou toch vroeg of laat een nieuwe P4 moeten hebben
.
Verwijderd
[off-topic]: kewl, /me komt ook uit Weert
[/off-topic]
on-topic: enig id hoe warm ie word?, volgensmij gaan die pIII's niet kapot, tenmisnte als ik dat filmpje van tomshardware meost geloven
on-topic: enig id hoe warm ie word?, volgensmij gaan die pIII's niet kapot, tenmisnte als ik dat filmpje van tomshardware meost geloven
Het is gewoon standaart Intel cooling, maar hij wordt maar 20 max. 30 graden dus dat lijkt me geen probleem. Maar als het mis gaat zet ie em toch op 433 MHz? (dat was al eens gebeurt)Op woensdag 19 december 2001 17:51 schreef TheDarkLord666 het volgende:
als je koeling goed genoeg is ... moet 2v geen probleem zijn.
(Ik ben niet aansprakelijk voor rokertjes uit je systeemkassie heh)
Hehe lezen blijft moeilijkOp woensdag 19 december 2001 17:55 schreef Lomu het volgende:
wat zijn je temps dan?
ja dat filmpje waar kan ik dat vindenOp woensdag 19 december 2001 17:54 schreef LAuWe het volgende:
[off-topic]: kewl, /me komt ook uit Weert[/off-topic]
die p3's zijn toch beveiligt als ze te warm worden dan gaan ze gewoon langzamer lopen, ik heb daar geen last van want me moederbord wil toch nie hoger en hij is lang niet te warm.
edit:
hij was waarschijnlijk zijn bericht aan het posten toen jij gezegt had wat de temps warenOp woensdag 19 december 2001 17:56 schreef kutkip het volgende:
[..]
Hehe lezen blijft moeilijk
Ik heb een 866 op een CUSL2-C en die draait vrolijk op 1083 (166MHz fsb) rond, dus je kan nog verder. Het core voltage is overigens 1,90-1,95 volt en de koeler is een Alpha PEP66-T met een Delta60HP.
170 lukt ook nog wel, maar dan krijg ik te veel problemen met bussen die veel te hoog draaien.
170 lukt ook nog wel, maar dan krijg ik te veel problemen met bussen die veel te hoog draaien.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Nee, de P3 gaat uit als hij te heet wordt, de P4 gaat langzamer lopen als de cooler kapot gaat. Je kan dus gerust verder o/c'en, als je een BSOD krijgt of een corrupt register weet je dat je te ver aan het gaan bent.Op woensdag 19 december 2001 18:00 schreef kRyPtO het volgende:
[..]
ja dat filmpje waar kan ik dat vinden
die p3's zijn toch beveiligt als ze te warm worden dan gaan ze gewoon langzamer lopen, ik heb daar geen last van want me moederbord wil toch nie hoger en hij is lang niet te warm.
Een p3 kan overigens prima werken op 80 graden, dus je hebt nog ff speling
Ik heb het dus net op een Vcore van 2.00v gedaan en nog steeds liep ie vast. Dan maar op 988 MHz he...
Die van mij gaat als ik te ver ga (ik denk niet dat het dan warmte is want hij is nog geen 30 graden) naar 433 MHz als ie niet meer wil booten.Op woensdag 19 december 2001 18:02 schreef Beaves het volgende:
[..]
Nee, de P3 gaat uit als hij te heet wordt, de P4 gaat langzamer lopen als de cooler kapot gaat. Je kan dus gerust verder o/c'en, als je een BSOD krijgt of een corrupt register weet je dat je te ver aan het gaan bent.
Een p3 kan overigens prima werken op 80 graden, dus je hebt nog ff speling
Klopt, bij mij ook, dat doen alle Asus mobo's volgens mij, want dat deed mijn P3B-F ook. Is ook wel handig, want je hebt op deze manier geen last meer van moederborden die niet meer willen booten als je te ver bent gegaan, aangezien het moederbord in die gevallen gewoon de langzaamste instelling pakt en dat is dus 433MHz (6,5 x 66MHz).
Dat filmpje van toms hardware is VET NEP, zo'n processor overleefd niet zonder koeling terwijl er q3 draait, en als hij de fan terug zet draait de hele zooi meteen weer soepel, klopt niet echt.
En de AMD's gaan meteen roken als de fan word verwijdert (is meestal al dood voor ie dat gaat doen)
En de AMD's gaan meteen roken als de fan word verwijdert (is meestal al dood voor ie dat gaat doen)
Verwijderd
hoezo, zelf vaak meegemaakt?Op woensdag 19 december 2001 20:11 schreef LeonM het volgende:
Dat filmpje van toms hardware is VET NEP, zo'n processor overleefd niet zonder koeling terwijl er q3 draait, en als hij de fan terug zet draait de hele zooi meteen weer soepel, klopt niet echt.
denk dat je videokaart de bottelnek is voor je....866 laat zich lekker ver clocken....de mijne draaid op 1,1 zie sig...loopt als een zonnetje..verslaat in sandra de p4 1,2 met vlag en wimpel......athlon 1ghz ook trouwens.........hou um nog ff..
Tubes....It's what make music music!
geloof het of niet maar het klopt WELOp woensdag 19 december 2001 20:11 schreef LeonM het volgende:
heb het geprobeerd bij een maat van mij met een p3 1,5 Ghz
gaat erg traag lopen en cooler er weer op en het gaat weer goed dus
je bedoelle zeker de p4??? p3 is alleen verkrijgbaar op een max van 1,33ghz (zonder oc'en)heb het geprobeerd bij een maat van mij met een p3 1,5 Ghz
gaat erg traag lopen en cooler er weer op en het gaat weer goed dus
en dat filmpie klopt als een bus! ik heb talloze reviews gelezen over de p4 dat ie zo'n mooie trothle functie heb, dus zich zelf terugschakelen als ie te heet wordt...amd sucks wat dat betreft
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
De P4 1.2 Ghz? Die bestaat niet!Op woensdag 19 december 2001 20:23 schreef silitek het volgende:
verslaat in sandra de p4 1,2 met vlag en wimpel
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
En wat dat roken betreft met die athlon, ik hep het met eigen ogen gezien dat er rook onder het (scheefgeplaatste) koelblok uit kwam...
meurt overigens best wel...
meurt overigens best wel...
If it ain't broke, fix it till it is...
Bij Sisoft Sandra wel. Zeker de snelhied verlaagdOp donderdag 20 december 2001 10:44 schreef RAILGUNNER het volgende:
[..]
De P4 1.2 Ghz? Die bestaat niet!
Verwijderd
nee serieus pentium 4 1,2 ghz bestond!! heel in het begin, vorig jaar waren ze al in Taiwan te krijgenOp vrijdag 21 december 2001 16:47 schreef kutkip het volgende:
[..]
Bij Sisoft Sandra wel. Zeker de snelhied verlaagd
cool dan
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh
ik heb een pen3 933@1000 op een asus cusl2-c mischien dat ik ook maar verder moet gaan
The first casualty in war is always the truth...
Ik heb een PIII750@1Ghz, met core voltage op 2.05V
ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
grapjas 20maxOp woensdag 19 december 2001 17:54 schreef kutkip het volgende:
[..]
Het is gewoon standaart Intel cooling, maar hij wordt maar 20 max. 30 graden dus dat lijkt me geen probleem. Maar als het mis gaat zet ie em toch op 433 MHz? (dat was al eens gebeurt)
oorzaken:
-zit in een koelkast
-asus bord met een brakke tempsensor
-je kwatst
-idle temp (en dan nog nie)
Pagina: 1