Toon posts:

[server] probleeem met opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met het volgende,
ik heb me server gebouwd en 2 hdd's er in 1 van 13gig, en 1 van 2.5 gig, met op die van 2.5 winxp ge-installeerd.
(ik weet het op een server kan je beter win nt hebben, maar die heb ik niet :'( en weet ook zo gauw ff niemand, weet iemand misschien een link voor hem te downloaden??)

kom ik net thuis en zet me server aan om verder te gaan met installeren van andere programma's zegt ie: ongeldige systeemdiskette, vervang de disktette, en blabla..

hoe kan dat zo op eens?
gister deed ie het nog goed. en er zit GEEN foppy in.
wat kan het zijn? ik heb geformat en ge-fdiskt.

alvast bedankt,
T-lex

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

En XP staat er al op :?

Staat hij in het bios niet alleen zo dat hij alleen boot van diskette en niet van schijf :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 16:57 schreef OProg het volgende:
En XP staat er al op :?

Staat hij in het bios niet alleen zo dat hij alleen boot van diskette en niet van schijf :?
ja xp staat er al op
heb ik ook al zitten kijken, maar staat gewoon zo als het hoort weer. 1 floppy en 2 hdd-1 (of moet dat hdd-0 wezen)

Verwijderd

Topicstarter
niemand verder die weet wat het kan zijn eventueel? :?

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Op woensdag 19 december 2001 16:56 schreef T-LeX het volgende:
(ik weet het op een server kan je beter win nt hebben, maar die heb ik niet :'( en weet ook zo gauw ff niemand, weet iemand misschien een link voor hem te downloaden??)
mmmhz :( pas maar op voor een waarschuwing ... verder : steken al je IDE-kabels nog wel in ? check die toch maar eens.

btw : XP is NT

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Over het algemeen is het in dit soort gevallen altijd beter om primary boot device hdd-0 te zetten, en secondary boot device hdd-1, als hij dan opstart moet je later primary en secondary boot device terugzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 17:20 schreef Dieter het volgende:

[..]

mmmhz :( pas maar op voor een waarschuwing ... verder : steken al je IDE-kabels nog wel in ? check die toch maar eens.

btw : XP is NT
ja ik zal er voor op passen maar toch, win xp is veel te downloaden en nt echt nergens dus vandaar die, echt raar. en me ide kabels zitten goed heb net alles ff doorlopen, maar hij doet het alweer, in me bios moest 2 starup op hdd-2 dus dat werkt weer. allemaal in elk geval bedankt.

en XP = NT?? woow, leg dat is ff uit dan? als ik het er over heb om xp op me server te zetten wordt het me sterk af geraden en kan ik beter nt nemen (of linux).

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:49
heb je ntfs geformateerd of fat32??

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:49
oeps! tegelijk gepost op het moment dat jij zei dat het opgelost was!

win xp is de opvolger van (gebaseerd op) win 2000!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 17:30 schreef marsian het volgende:
heb je ntfs geformateerd of fat32??
fat32 beide schijven.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

En je weet zeker dat de bekabeling en dingen goed zitten :?

Hij herkent verder gewoon de schijven :?

Wat als je het diskettestation weglaat :?

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 17:33 schreef T-LeX het volgende:

[..]

fat32 beide schijven.
Als je bios de schijven wel detecteert en hij doet nu verder niets meer kan je allicht even fdisk /mbr proberen... baat het niet, dan schaadt het niet ;)
Pagina: 1