Redhat hoe firewall configuren (gedetailleerd)

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe kan ik onder redhat mn Firewall configuren?
Onder Suse was dat wel te doen door SuseFirewallscript aan te passen.. maar in redhat ben ik niks tegen gekomen.. ja met setup kan je em aanzetten en aangeven welke services toegestaan zijn.. maar das zeer beknopt... ik heb trouwens ook geen idee wat ik er moet intype om pop3 toe te staan..
Waar staan die script die hij bouwt? (het is redhat 7.2 en hij lijkt ipchains te gebruike.. terwijl iptables er ook opstaat en 2.4.x kernel draai)

Iemand een idee?

Verwijderd

gebruik de search eens, en zoek op iptables en redhat.
Er zijn hier heel veel threads over geweest...

Redhat 7.3? Is die al uit dan?

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 19 december 2001 16:45 schreef razor_harm het volgende:
gebruik de search eens, en zoek op iptables en redhat.
Er zijn hier heel veel threads over geweest...

Redhat 7.3? Is die al uit dan?
dat heb ik al gedaan, niets gevonden waar ik iets aan had. jij weet het dus ook niet?
En geen iptables maar IPCHAINS dus.
En zoeken op jouw zoektermen geeft 1 result waar ik niks aan heb

Verwijderd

maakt het uit of je iptables of ipchains gebruikt - het is alle bij net zo effectief - en er zijn legio voorbeeld scripts voor ipchains

have phun

Verwijderd

mail onderweg (sorry), het script zelf staat op:
http://www.pmfirewall.com/PMFirewall/
en idd verwarrend of het ipchains of iptables is. Zoek het even na maar volgnes mij kun je beiden normaliter gebruiken. Voor pmfirewall is er de ipchains versie en er schijn een beta van iptables te zijn.
Installeren met wat achtergrondkennis van firewalls: 5-10 minuten. Het script vind ik OK. Niet tevreden dan draai je het scipt nog een keer en wordt dat er neer gezet. Testen bij oa www.grc.com.

Verwijderd

Haloah allemaal,

ik heb op school een uitgebreid onderzoek gedaan naar de firewall onder RedHat 7.1. Ik ben er toen achter gekomen dat je met IPCHAINS geen goede firewall kunt configureren. Je moet IPTABLES gebruiken. Daar kun je hem wel goed mee configureren en je kunt ook aan portforwarding doen. Ik heb er een verslag van moeten maken en heb er ook een handleiding voor gemaakt. Wie er dus belang bij heeft moet z'n mailadres hier maar even neerzettten.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarop baseer je dat je met ipchains geen goede firewall kunt maken?
Het is misschien iets meer werk, en portforwarden kan ipchains idd niet, maar daar heb heb je gewoon ipasqadm voor.

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 17:01 schreef robbertb het volgende:

[..]

dat heb ik al gedaan, niets gevonden waar ik iets aan had. jij weet het dus ook niet?
En geen iptables maar IPCHAINS dus.
En zoeken op jouw zoektermen geeft 1 result waar ik niks aan heb
Waarom ipchains? Je gebruikt redhat... Ik neem aan 7.2 omdat 7.3 nog niet bestaat... Gebruik dan iptables zou ik zeggen... En nogmaals er zijn zelfs zoveel topics over dit onderwerp geweest dat het nu ook in de FAQ staat beschreven...

suc6!

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-06 15:30
Op woensdag 19 december 2001 16:39 schreef robbertb het volgende:
... ik heb trouwens ook geen idee wat ik er moet intype om pop3 toe te staan..
Ga naar /etc/xinetd.d/

Daar staan allemaal services bestanden. Pas het bestand ipop3 aan door disable = no erbij te zetten.

Vervolgens /etc/rc.d/init.d/xinetd restart

suc6

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Pagina: 1