dure versterker achter soundcard

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Monkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Zijn er mensen die een dure Marantz of zo achter hun soundcard pluggen. Ik hoor nl regelmatig een harde spike/tik (door EM-golven, bit error van de Live player?) op mijn trust boxjes maar dat lijkt me vet ongezond als je duur spul achter je kaartje hebt hangen.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Mijn versterker is verbonden met Terratec X-Fire. Deze geeft zowel analoog als digitaal geen rare pulsen bij aan en uit zetten.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb een Denon versterker er aan hangen van 800 gulden. Ik heb weleens de plugjes losgetrokken, terwijl het volume op 12 uur stond. Dat geeft een nogal 'luide' brom kan ik je vertellen ;)
Echte tikken, zoals jij ze beschrijft krijg ik niet uit mijn SBlive.
...lijkt me vet ongezond als je duur spul achter je kaartje hebt hangen
Dat dure spul is minstens zo degelijk als jouw Trust boxjes hoor :) Als jouw Trust-apparatuur zo'n tik kan verdragen kan dat van mij 't helemaal!

Siditamentis astuentis pactum.

• cool0
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Heb een Pioneer Versterker NDS-9 ofzo er achter staan tikken geen last van wel bruut geluid en BASS natuurlijk.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een zogenaamde High-End versterker erachter hangen. Een Electrocompaniet.8-) Daartussen heb ik geen Gammadraad hangen, maar van profigold, die bij Dynabyte is te kopen.
Klinkt wel goed, moet ik zeggen.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:10

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Heb een sony Dolby Surround versterker er achter hangen. Alleen beetje kutboxen erbij. Maar dat gaat allemaal prima moet ik zeggen. Die versterker had ik over toen ik een MArantz DTS had gekocht :9~

Verwijderd

Ik heb de Creative live player Platinum5.1, daar komen 2 uitgangen uit (groen=front & zwart=rear)en de groene heb ik gesplits, 1 naar m`n creative suround setje en de andere naar een 12 kanaals mengpaneel die weer gekopelt zit aan een profesionele drive-in versterker, ik hoor soms wel wat ruis maar dat is minimaal. de zwarte gaat natuurlijk rechtstreeks naar m`n creative suround setje

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
En iedereen blaten over zijn eigen setje, FFS. Het gaat over Marantz versterkers!
op mijn trust boxjes maar dat lijkt me vet ongezond als je duur spul achter je kaartje hebt hangen.
Dus JIJ hebt Trust boxjes maar geen Marantz versterker?

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Ik heb m'n X-fire aan m'n Technics versterker gehangen, daar zitten weer 2 Infinity SM152 speakers op.
Klinkt een stuk beter dan die shit pc speakers van wel merk dan ook.

Niet?
[Specs]

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 10:56

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb een sblive op een NAD versterker hangen, ik heb nergens last van qua spikes of andere rare geluiden.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Ikke live player op harman kardon pm655, nergens last van, goeie boxen kopen.

• SiGNe
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Op woensdag 19 december 2001 16:36 schreef Yokozuna het volgende:
En iedereen blaten over zijn eigen setje, FFS. Het gaat over Marantz versterkers!
[..]

Dus JIJ hebt Trust boxjes maar geen Marantz versterker?
Je bent kwaad omdat je het stukje zelf niet goed doorgelezen hebt?
Het gaat niet over Marantzversterkers, het gaat om een dure versterker (Marantz ofzo aansluiten op je geluidskaart.

Niet?
[Specs]

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Uiteraard heb ik mijn versterker (Marantz sr590) gewoon achter mijn pc hangen. Ik heb nooit last van rare geluiden of tikken, maar heb dan ook een ultieme geluidskaart (not), awe64. Maar volgens mij kan er weinig foutgaan.

• markklok
  • Laatst online: 14-08 21:31

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Jazekers mijn dure marantz (dolby dts sr5000) hangt ook achter mijn Sb audigy :-)

Mare geen spikes ofzo hoor.
Gewoon lekker geluidje... Zelfs 3 deuren verop >:)

Verwijderd

als ik het volume op mijn voorversterker niet dicht draai als ik reboot, vliegt de EV in de beveiliging door de piek die uit de geluidskaart komt..

• l31p1
  • Laatst online: 07-07-2025

l31p1

I Think i misplaced my sanity

heb een live player aan onkyo tx-8211, nergus problemen mee. icm met 2* jbl lx-80 wil wel lekker op me kleine kamertje :)

Verwijderd

Heb een Technics SU-610 Class A versterker aan mijn
SB awe64 hangen ( Ik heb de sb live er uit geknikkerd,
die kraakte steeds )

Dit gekoppeld aan een paar mooie MAGNAT zuilen geeft
bij mij perfect geluid. ( alleen de buren vinden het
maar niks :) )

• Adonias
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Ik heb idd een keer de eindtrap van mijn Denon 735 (800 gulden) opgeblazen doordat ik de compu uitzette... :o
Viel nog onder de garantie :).
Maar ik heb nog nooit probs gehad als mijn compu aanstaat. Gewoon aan denken je versterker uit te zetten. Ik heb trouwens gemerkt dat een goeie kabel ook wel wil helpen!

• ewack
  • Laatst online: 20-07 18:03
Zal denk ik eerder een probleem voor je speakers zijn, volgens mij krijgen die wel een flinke piek te verduren als het volume wat hoog staat...

Heb zelf een marantz (model 1090) van dik 20 jr. oud aan m'n sblive platinum hangen en daar heb ik al flink wat rare dingen mee uitgevreten, maar nooit iets beschadigd o.i.d.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat een kloteproblemen hebben veel mensen zeg :(. Ik heb mijn set nu via de optische ingang van m'n MD speler aangesloten. Als daar geen MD inzit, dan gaat-ie D/A converter uithangen dus dat is wel chill :). Niet last van rare ploppen enzo.

PS: met een terratec xfire 1024, waar ik sinds de laatste drivers en WINXP EINDELIJK tevreden over ben :7.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ik heb een AC97 onboard kaartje en een Aiwa AV-X100 versterker met Jamo Studio 160 speakers

ik hoor wel ruis, maar dat boeit niet want m'n pc maakt ook herrie ...
verder geen last van rare tikken of ploppen, alleen bij aan/uit zetten van de pc ff een *BONK*

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Dennis
  • Laatst online: 08:48
SB Live -> Behringer Mengpaneel -> Sony QS Receiver :)

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Aan mijn Soundblaster Live! hangt in de audio-out een Yamaha versterker, en twee vette Magnat boxen (Vector 77) (En Boston V500 Subwoofer).

Het kabeltje heeft een split, dus ik heb ook mijn pc boxen aangesloten.

Nooit problems met ploppen of andere rare tikken etc. Gewoon lekker tof geluid.

Verwijderd

Soundblaster-> Onkyo Integra iets-> B&W640i

• Monkie
  • Laatst online: 09-12-2025
Het lijkt wel of ik de enige ben die een "rare Live player"
heb. Het ging dus idd niet alleen om Marantz maar om dure versterkers met dure boxen erachter(rug per stuk of zow).
Omdat ik cheapy trust boxjes heb maakt zo'n spike niet zo veel uit natuurlijk maar ik zou zo'n spike niet op die dure
boxen willen hebben maar blijkbaar hebben andere mensen er geen last van.

Verwijderd

Ik heb mijn h/k achter mijn awe64 hangen.
Hij is al wel een keer kapot gegaan, omdat het rechter kanaal kapot was gegaan. :? Nu sluit ik hem alleen nog aan als ik een film ga kijken.

Ik weet trouwens niet zeker of mijn pc de oorzaak was.

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Mijn turtle beach santa cruz --coax (oetinger geloof ik)-- naar sony str db 940. Nog nooit "rare" tikken gehoord. Soms hoor je die wel, maar dan is er iets fout gegaan bij het rippen van een mp3'tje.

Succes is een keuze

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Als ik reboot hoor ik inderdaad een nare plop, meestal mute ik even de preamp om dit soort geintjes te voorkomen...maar ik reboot zo weinig dat ik het wel eens vergeet :(

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 19:45
Soundblaster 128 PCI -> Marantz SR2000 -> JBL TLX-220

Geen enkel probleem...

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
als die lowbut trusts het overleven, waarom 'n dure versterker dan niet?

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Zeepoog
  • Laatst online: 29-07 13:55
ik ben trouwens ook nooit getuige van geplop door mijn speakers... ?

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Crystal 3d --> Sansui --> Wharfedale. Ook niks geen problemen hier.

• JF_
  • Laatst online: 13-08 17:11

JF_

'Ploppende PC-speakers' hebben meestal een doodsimpele oorzaak: een veel te goedkope voedingstrafo, vaak zonder enige vorm van stabilisatie. Zelfs met kortgesloten ingang poppen ze nog, omdat elke dip/spijker op 't lichtnet keihard op de uitgang van 't voedingsblokje komt.
Hang er een goede versterker achter, of een stel goede boxen, en je zult merken dat je ineens geen getik/pop/dreun meer hoort.
'k Heb zelf een Creative 4point-surround setje, en die reageren verschrikkelijk vervelend op spikes. Als ik 't licht aan doe komt er een behoorlijke dreun uit de speakers, terwijl de boxen (iets duurdere ;-) achter m'n versterker absoluut nergens last van hebben (zelfs met 't volume vol open).

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is heel sim-pel:
versterker als laatste aanzetten, en als eerste uitzetten.

• Blauw
  • Laatst online: 04-08 22:59

Blauw

De Schreeuw

SB L!VE >>> Yamaha CA-VI >>>>B&W

Nooit problemen :)

• dBA
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

SB Live! 1024 -> Onkyo Integra TX-DS838 -> Magnat Project10/Motion200 (zijn hetzelfde, die 2)

No problemo

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:09
Ook een Marantz bak hier,... Maar die heb ik tegenwoordig dan ook wel op de LiveDrive van een SB Live Platininum hangen...

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Maakt dat eigenlijk nog een verschil dan, zo'n live-drive tussen kaart en versterker?

Ik ga morgen nog eens een keertje luisteren naar wat speakersets (gewoon om eens te vergelijken met de Xanadu DS 14MG die ik nu gehoord heb), maar ik wilde mijn nieuw aan te schaffen HiFi eik ook wel aansluiten op mijn PC. Volgens HiFi-man geen probleem, maar ik heb geen zin om de boel te vernielen door een brakke soundcard.

Dus ik blijf dit topic met interesse volgen.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 23:46
heb ook een klote kaartje voor de dure versterker, heb ook tikken. Maar das alleen als ik de pc aan en uit zet, dus daar let ik nu even op.

no comment

Verwijderd

SB 64 > Nad c340 > BNS boxen.

M'n versterker ging over de zeik, kanalen werden gemixed, bleekt dat dat kwam doordat m'n compu niet geaard was. Stond vette spanning op m'n line-out van de sb...
Nu wel geaard, doet het prima, alleen trek nooit je jack pluggetje uit je kaart als je versterker nog aan staat. Dan sluit je nl. je ingangssingaal kort en blaas je je versterker op (is bij mij gebeurt...) Enige probleem is dat m'n gekuidskaart een beetje vel ruist, maar dat kan door het ranzige kabeltje komen, denk er ook aan om een nieuwe kaart te kopen, een met tulp-uitgang.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik zou zowieso geen dure versterker erachter zetten.. omdat : de kwaliteit komt verre niet boven normaal apparatuur.. en zijn er wel kaarten, dan heb je hele dure. Dan heb je een onstabiel systeem..je weet nooit wat er met een pc gebeurd.. dus zou je wat beters moeten hebben,..vl met beveiligingen.. (kom je meer uit op servers enzo) DAN PAS heb je een beetje top spul.. kost je een vermogen

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-08 20:03

Metten

ik hou het graag simpel

Ik heb dus nooit last van klikken of pieken ofzo. Wel krijg is als ik het plugje uit de geluidskaart trek (SBLive) dat er een brom kom zolang het puntje van de plug mijn kast aanraakt, heel ff dus. Mijn PC is dan ook niet geaard. Wel heb ik een beveiliging op mijn versterker (Sony TA-FB930R), maar die is door de comp nooit aangegaan.

Het lijkt mij ook dat die tikken door spanningen in het lichtnet komen en zo dus doorgegeven worden door de voeding van de versterker, dus niet aan de geluidskaart.

Verwijderd

Ik heb aan mijn Terratec Sixpack 5.1 een pioneer versterker met 2 technics boxen en een Labtec APX 4620 set (SUB+2 sat's) hangen.
Van de sat's heb ik de frontjes verwijderd voor een mooiere weergave van het hoog. (bas is er zat! >:)
Bij het booten van de PC hoor ik een (hele) zachte plop op de Labtec set, verder niets.

• DJSmiley
  • Laatst online: 13-08 14:48
SB Live! hier, Yamaha AX500 erachter (wat ouder beestje, schat een jaartje of 8-9)

Geluid?? Prima, geen gekraak / plop / tikken.

t enige probleem wat ik heb zijn ouders/buren/overburen zelfs... (zomer zuigt, raam los, muziek aan, hoppa)

maar goed, dat terzijde >:)

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Op vrijdag 21 december 2001 00:33 schreef gitaarwerk het volgende:
ik zou zowieso geen dure versterker erachter zetten.. omdat : de kwaliteit komt verre niet boven normaal apparatuur.. en zijn er wel kaarten, dan heb je hele dure. Dan heb je een onstabiel systeem..je weet nooit wat er met een pc gebeurd.. dus zou je wat beters moeten hebben,..vl met beveiligingen.. (kom je meer uit op servers enzo) DAN PAS heb je een beetje top spul.. kost je een vermogen
Het gaat denk ik ook niet zozeer om de topkwaliteit maar meer om het feit als die apparatuur er dan toch staat (en het geluid heel veel beter is dan wat er uit de poeterspeakertjes komt), why not use it?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mee eens..maar dan zou ik geen dure versterker erachter zetten.. misschien alleen een eindtrap (probleem is dat die van zichezelf al duur zijn)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb mijn pc er puur op om de mp3's te sorteren wat crap is en weg gaat en wat ik ga fikken, laatst eens met de cd speler rechtreeks op de eindbak gespeeld, op de variabele uitgang van mn cd speler, en dat klonkt toch wel erg goed, geluid vanaf de computer is gewoon SLECHT per defenitie.

Verwijderd

Mocht iemand het nog lezen, ik heb dus wel 3 ingangen van mijn Marantz (av500 pre-amp) gesloopt door mijn SB64 pci er op aan te sluiten, mijn nieuwe pre-amp gaat er dus zeker niet aan!

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 16:25 schreef Mystic_Jack het volgende:
Ik heb een zogenaamde High-End versterker erachter hangen. Een Electrocompaniet.8-) Daartussen heb ik geen Gammadraad hangen, maar van profigold, die bij Dynabyte is te kopen.
Klinkt wel goed, moet ik zeggen.
en al die kwalietijd verlies je weer in de aansluitingen van je soundcard. en wat is er mis met gamma snoeren. op korte afstanden is de weerstand het zelfde.

• Hellhound
  • Laatst online: 09-05 10:53
Geen problemen hier , alleen met rebooten plopt die dus dan zet ik het volume ff laag van mn Pre Amp.

Sb Live 5.1 > Onkyo Integra P-304 Pre Amp > Rotel Rb991 Power Amp.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Heb een AC'97 onboard op een Aiwa Prologic versterker met JBL speakers

en als ik dee pc aan/uit zet hoor ik een 'plop'
Kan er niet echt mee zitten :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
Die versterkers van NAD hebben soft-clipping.. Ik ben geen audio-kenner, maar dat is er schijnbaar voor bedoeld om spikes en dergelijke 'af te ronden' zodat je speakers niet beschadigen. Correct me if I'm wrong.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Misschien goed advies voor diegene die bang zijn voor beschadiging van hun versterker: Koop een "ground loop isolator" bij de eerste de beste car-hifi zaak. Dit ding kost je misschien 13 euro en kan je een hoop ellende besparen als het gaat om slopende brommen uit ongeaarde pc's en dergelijke.

Ikzelf heb er ook een versterker aan hangen en heb totaal geen last meer van harde brommen e.d. ;)

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Op vrijdag 21 december 2001 17:24 schreef hervaz het volgende:
Ik heb mijn pc er puur op om de mp3's te sorteren wat crap is en weg gaat en wat ik ga fikken, laatst eens met de cd speler rechtreeks op de eindbak gespeeld, op de variabele uitgang van mn cd speler, en dat klonkt toch wel erg goed, geluid vanaf de computer is gewoon SLECHT per defenitie.
Precies, ik heb laatst een testje gedaan, ongecomprimeerde wav afgespeeld, en hetzelfde nummer in de cd speler afgespeeld en dan heen en weer schakelen. Oei, dan ga je schrikken. mja, wat wil je met brakke mini plugjes en zwakke versterkertjes op de geluids kaart.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:11
Waar ik zelf weleens last van heb:

Ik heb een Audigy doorgelusd aan een Vincent SV-233, wordt er bijvoorbeeld een lage toon constant afgespeeld (een 10-299Hz wavje bijv, extreem voorbeeld) en daarna ineens stop gezet op de PC dan hoor je een luide tik. Das het enige waar ik minder blij mee ben, ookal klinkt het verder best lekker. Ben aan het kloten met een Waveterminal 192L maar die heeft last van crackles op een of andere vage manier.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 18:38 schreef axis het volgende:
Die versterkers van NAD hebben soft-clipping.. Ik ben geen audio-kenner, maar dat is er schijnbaar voor bedoeld om spikes en dergelijke 'af te ronden' zodat je speakers niet beschadigen.
Dan kan je de ingang van je versterker nog wel om zeep helpen... :{

Verwijderd

Hier een Audigy achter een Onkyo TXDS595, 6 kanaals analoog + coax digitaal. ik zeg maar 1 ding 8-) en geen tikken :)
Pagina: 1