Laptop in de auto > Sigarettenaansteker

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views sinds 30-01-2008

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Topicstarter
Binnenkort gaat Pizzaman ff een week naar de sneeuw, natuurlijk blijf ik een computerverslaafde dus de laptop gaat mee.

Probleem is alleen dat de batterij het 3 uur uithoudt en de reis minstens 12 uur duurt. Nou lijkt het me wel mogelijk om de laptop op de sigarettenaansteker in te pluggen.

Iemand die weet waar je die dingen koopt en wat de kosten daarvan zijn :?

De search leverde 2 verouderde resultaten op

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
nerd. :)

ik neem ook altijd laptop mee op vakantie maar nog net niet dat ik er de hele weg mee ga spelen in de auto. :)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Ehh ik heb zelf zo'n apparaat waar je alle normale stekkers in kunt steken. Die tovert die sigartetten aansteker om in een 220V stopcontact.

Kosten waren ehh.... dacht iets van 180 gulden, hier zitten ook een paar beveiligingen in tegen het leegtrekken van de accu. Maar nu denk ik niet dat je laptop zoveel energie vraagt.

grtz,

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 16:07 schreef intert0y het volgende:
nerd. :)

ik neem ook altijd laptop mee op vakantie maar nog net niet dat ik er de hele weg mee ga spelen in de auto. :)
Gaat mij vooral om het luisteren van Mp3's en aan verslagen werken voor mijn werk...
Op woensdag 19 december 2001 16:12 schreef Cafe-het-Kelderke het volgende:
Ehh ik heb zelf zo'n apparaat waar je alle normale stekkers in kunt steken. Die tovert die sigartetten aansteker om in een 220V stopcontact.

Kosten waren ehh.... dacht iets van 180 gulden, hier zitten ook een paar beveiligingen in tegen het leegtrekken van de accu. Maar nu denk ik niet dat je laptop zoveel energie vraagt.

grtz,
220 heeft ie toch niet nodig ? Dacht gewoon dat ie maar 12V nodig had :?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
als ik me niet vergis bestaan er speciale auto adapters voor laptops.

edit: hier even een plaatje van een dell car adapter
Afbeeldingslocatie: http://support.jp.dell.com/docs/DTA_gifs/63560.gif

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[wazige modus]
Pak wat ouwe auto accu's :P
[/wazige modus]

sorry, geen id ;(

C:\>_

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 16:29 schreef SH007 het volgende:
als ik me niet vergis bestaan er speciale auto adapters voor laptops.
Ja d0h die zoek ik dus :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zou je ook twee accu's parallel kunnen schakelen in je auto, zodat je meer power hebt. Dit lijkt me namelijk wel makkelijk. Ik wil namelijk ook een notebook in de auto gebruiken, maar ik wil niet het risico lopen dat hij straks leeg is en ik de auto niet meer kan starten.

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:00
Op woensdag 19 december 2001 16:35 schreef terw_dan het volgende:
Zou je ook twee accu's parallel kunnen schakelen in je auto, zodat je meer power hebt. Dit lijkt me namelijk wel makkelijk. Ik wil namelijk ook een notebook in de auto gebruiken, maar ik wil niet het risico lopen dat hij straks leeg is en ik de auto niet meer kan starten.
Nou ja die 12 ---> 220 travotjes die hebben meestal wel een beveiligingetje... Bij mij begint ie eerst te piepen en als ie echt te laag wordt noktie der gewoon mee.... Werkt perfect...
Maar als je dat ding alleen aan hebt als de motor draait heb je toch nix om je zorgen over te maken???

En ik dacht ook wel dat ze bestonden dus van 12V direct naar laptop voeding... Maar je laptop is toch geen 12V??? (Ik begreep dat je dat net zei??? )
Maar ik heb gewoon gekozen voor 220 shit... gewoon je normale oplader derbij en nix om je zorgen over te maken... Is wel handig... Want ik heb nu bijvoorbeeld een nieuwe laptop (althans mijn pa :+ ) en die werkt weer op 19V in plaats van 17,5V :? ??
Maar kon je nix vinden bij de orginele opties voorje laptop, wat voor een is het eingelijk??? Misschien dat je wat kan vinden op de site van fabrikant???
Nah ik weet het niet, maar wat ik wel weet is dat je hem niet 1,2,3 zal vinden. Maar ik denk wel dat ie voor je besteld kan worden (als ie bestaat). Alleen ben je dan al wel duurder uit dan 150 piek denk'.
Misschien te overwegen om zo'n 220 ding te kopen???

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Tis een Micropoint Pacer (wereldberoemd :+ ), via de fabrikant is niks te vinden. En waar haal je zo'n 220 vandaan dan :?

Verwijderd

Whoops niet goed gelezen

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

zo'n 12V gelijk naar 220V volt wissel haal bij de locale electronicaboer. Je kunt natuurlijk ook zelf een spannings converter maken en als je laptop op 12 V werkt heb je geluk dan hoef je alleen maar een kabeltje te maken

• MasterM
micro whoaat???
Ik ben bang dat je dan ook niet zoveel zal vinden... Maar ik dan ook nie zoeken...
Maar zo'n 220 ding haal je gewoon bij de elktro boer...
Misschien ook bij halfords...
Conrad verkoopt ze ook, ik zal daar ff voor je kijken...

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 16:51 schreef MasterM het volgende:
micro whoaat???
Ik ben bang dat je dan ook niet zoveel zal vinden... Maar ik dan ook nie zoeken...
Het merk laptop heeft er toch vrij weinig mee te maken :?

Er zijn toch gewoon van die universele dingen...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mijn notebook is 19.5 volt, kan dat ook (toch Sony maar eens bellen)

Verwijderd

Volgens mij gaat de batterij minder snel leeg, dus ipv 3 uur kan je bv 6 uur computeren. Het is dus niet zo dat je de accu ermee kunt opladen. het verlengt alleen de looptijd.
Tenminste dat zei de man die mij er een verkocht.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 16:59 schreef bterkuile het volgende:
Volgens mij gaat de batterij minder snel leeg, dus ipv 3 uur kan je bv 6 uur computeren. Het is dus niet zo dat je de accu ermee kunt opladen. het verlengt alleen de looptijd.
Tenminste dat zei de man die mij er een verkocht.
Wat ik dus eigenlijk wil is dat ik de accu niet eens hoef op te laden, maar net zoals je hem normaal in het stopcontact plugt...

• MasterM
Op woensdag 19 december 2001 16:53 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

Het merk laptop heeft er toch vrij weinig mee te maken :?

Er zijn toch gewoon van die universele dingen...
Neey het heeft er niet veel mee te maken maar wat bedoel je met universeel?? Ik denk niet dat er universele 12V naar laptop bestaan omdat niet elke accu gelijk is en omdat niet elke laptop op hetzelfde aantal volts werkt....
(ik denk wel dat ze universeel bestaan maar ik denk' dat wel wat zullen kosten...)

En ff over conrad, die verkopen er 5 verschillende. Het verschil zit ze in het aantal VA (Watt's) dat ze geven.

ze zijn van 160w is 149,- gulden. (voor die prijs kreeg ik een 300w)
die van 450W is 219,-

Dan loopt het van 349,95 tot 899,- dies zijn niet meer zo interesant denk', of wel???

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
|:( Ik kan hem niet vinden op de site van Conrad, waar heb je onder gezocht :?

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:29

PromWarMachine

Forsaken Archer

JOEPIE! :D

Eindelijk iemand die verslaafder is dan ik >:)

Dit ga ik aan m'n mams en paps zeggen, nu heb ik een goed argument om te bewijzen dat mijn verslaving best wel mee valt ^^ :)

Dividend for Starters

• SEFje
  • Laatst online: 25-11 15:52
Ga eens langs bij de halffords, daar verkopen ze die dinge.

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Wuursj

want worst is al bezet

Op woensdag 19 december 2001 16:51 schreef MasterM het volgende:
micro whoaat???
maar als je van 12 -> 220 -> iets van 19 volt is wel behoorlijk omslachtig en kost een hoop stroom meer dan nodig is. Kunt beter meteen ovormen van 12 -> 19 volt met zo'n speciale transvormer.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Verbruik van het stroom maakt toch niet zoveel uit :?

Als ie het maar doet :P

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Wuursj

want worst is al bezet

Op woensdag 19 december 2001 20:50 schreef Pizzaman het volgende:
Verbruik van het stroom maakt toch niet zoveel uit :?

Als ie het maar doet :p
maar dan gaat er echt een hoop stroom verloren, misschien heb je dan zoveel stroom nodig dat de kabletjes van de aansteker doorsmelten (weet niet, kan ook best onzin zijn) of de auto veel mer beznine verbruiken (een Airco aan bijv. kost 1/3 meer brandstof voor dezelfde snelhied). Je kunt volgens mij beter een autolader voor laptop aanschafen. Ik heriner me dat mijn pa (heeft een computrzaakje) er ooit eentje verkocht heeft voor iemand met een boot met sigarette aansteker. Wat voor laptop heb je?

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• MasterM
hey ik weet niet hoe het zit met de site van conrad...
Ik keek net ff en ze hebben er maar 3 staan. ze noemen ze spannings omvormers.
HIer is conrad ff in gescaned (dat scanen duurt best lang trouwens... PFFF... 5 min had beter ff een fototje kunnen maken, maar goed :) )

werkt ie nu???

Nah daar zie je zie je die 5 dingen ze hebben er meer maar die zijn profie en duur...

En ik weet dat dit omslagtig is maar het is wel goedkoop en kan je voor veel doeleinden gebruiken.

edit: what the f#ck is wrong met die links en pics

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12 19:47

BIM

Nothing interesting

Er stond ook een spanningsomvormer speciaal voor laptops, in de elektuur van deze/komende week...
Ik kan niet scannen, dus je zal zelf ff moeten kijken.
T ging daar ook om 19,5 volt.

suc6

• MasterM
Op woensdag 19 december 2001 22:03 schreef Weurst het volgende:

[..]

maar dan gaat er echt een hoop stroom verloren, misschien heb je dan zoveel stroom nodig dat de kabletjes van de aansteker doorsmelten (weet niet, kan ook best onzin zijn) of de auto veel mer beznine verbruiken (een Airco aan bijv. kost 1/3 meer brandstof voor dezelfde snelhied). Je kunt volgens mij beter een autolader voor laptop aanschafen. Ik heriner me dat mijn pa (heeft een computrzaakje) er ooit eentje verkocht heeft voor iemand met een boot met sigarette aansteker. Wat voor laptop heb je?
BuLL... :)
Als je je airco aan zet dat wordt er een extra as draaiende "gemaakt". Dit om het een bepaald gas rond gepompt moet worden. Dit geld niet voor de dymamo die die accu oplaad. De accu heeft dus continu stroom als de motor draait. De dynamo gaat er echt niet zwaarder door draaien als ie (meer) stoom moet opwekken. :D
Ik ben geen automoteur. Maar mu pa sleutelde veel aan ze'n kar, en dacht altijd dat het zo ging.
Als iemand een andere theorie heeft, vertel het me please :)
Op woensdag 19 december 2001 22:33 schreef BIM het volgende:
Er stond ook een spanningsomvormer speciaal voor laptops, in de elektuur van deze/komende week...

suc6
Dit is wat ie zoekt toch??? Zou hij idd moeten kijken. Ik ben zelf geen 'elektuur' lezer dus kan hier niet verder helpuh... :Z ... 'k ga maar us knorren :Z :Z:Z

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
je kan ze ook kopen bij Mediamarkt..die dingen stellen nix voor, ik heb er ook eentje..

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12 22:55
Op donderdag 20 december 2001 00:13 schreef Kev0867 het volgende:
je kan ze ook kopen bij Mediamarkt..die dingen stellen nix voor, ik heb er ook eentje..
Over wat heb je het nou precies?
Een omvormer van 12->220 zodat je gewoon de stekker van je laptop er op aan kan sluiten'?
Of een apparte sigaratenn aansteker die je op je laptop kan aansluiten?

en wat koste het?

American Express vraagbaak

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12 22:55
Overigens verbruikt mijn laptop maar 65wat max.

Gericom 1.2ghz desktop celeron.

Ding van conrad voor 149.95 zou dus al voldoen.

American Express vraagbaak

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 22:33 schreef BIM het volgende:

suc6
Die zoek ik :)

De elektuur is dat gewoon een blad ofzo :?

Eignelijk zoek ik gewoon de goedkoopste en makkelijkste manier om te laptoppen in de auto, maakt niet uit hoe :)

Verwijderd

De dynamo gaat er echt niet zwaarder door draaien als ie (meer) stroom moet opwekken.

Ehum ik dacht het wel.

Korte uitleg.
Wat is een dynamo.
Nou op je fiets zit er ook een op. En wat zit daarin. Een hele grote spoel. En in die spoel draait een permanente magneet. Doordat de magneet rond draait wekt hij stroom op. simpel.

Wat is een electro-motor.
Nou op je fiets zit er ook een. Pak de dynamo van je fiets. Sluit deze aan op een wisselspanning van 6V. Je zal merken dat hij gaat draaien, als hij wiebelt, geef er dan een slinger aan. Een electro-motor is dus een magneet die aangedreven wordt door een draaiend magnetisch veld. In dit geval de 50Hz van je 6V wisselspanning.

Nou terug naar je verhaal Als je dynamo dus draait, draait de magneet en wekt hij stroom op (dynamo) maar tevens bevindt je magneet zich in een draaiend magnetisch veld (motor). Tenminste gezien vanuit de magneet.
Waarom, door je draden loopt nl stroom. De stroom die de dynamo zelf heeft opgewekt. Dus wil je magneet gaan draaien. Alleen jammer genoeg voor jou in de andere richting als waarin hij nu draait. En hoe meer stroom je nu vraagt van je dynamo, hoe meer hij de andere kant op wil draaien. Dus kost het je meer energie om die dynamo te laten draaien. En waar komt die energie vandaan. Van je benzine-motor. Dus krijg je een hoger energie-verbruk van je wagen.

Gelooof je het niet doe dan het volgend:
1 tank je wagen vol met benzine en rij 100km ver.
2 tank je wagen vol met benzine en rij 100km terug. Alleen nu doe je je lampen aan en je achteruitverwarming, je radio eventueel je airco kortom ga zoveel mogelijk electrische energie vragen van je accu.
Bij aankomst bij het zelfde tankstation. tank je wagen weer vol en zie het verschil.

• MasterM
Op donderdag 20 december 2001 02:58 schreef madscientist2 het volgende:
De dynamo gaat er echt niet zwaarder door draaien als ie (meer) stroom moet opwekken.

Ehum ik dacht het wel.

Korte uitleg.
Wat is een dynamo.
Nou op je fiets zit er ook een op. En wat zit daarin. Een hele grote spoel. En in die spoel draait een permanente magneet. Doordat de magneet rond draait wekt hij stroom op. simpel.

Wat is een electro-motor.
Nou op je fiets zit er ook een. Pak de dynamo van je fiets. Sluit deze aan op een wisselspanning van 6V. Je zal merken dat hij gaat draaien, als hij wiebelt, geef er dan een slinger aan. Een electro-motor is dus een magneet die aangedreven wordt door een draaiend magnetisch veld. In dit geval de 50Hz van je 6V wisselspanning.

Nou terug naar je verhaal Als je dynamo dus draait, draait de magneet en wekt hij stroom op (dynamo) maar tevens bevindt je magneet zich in een draaiend magnetisch veld (motor). Tenminste gezien vanuit de magneet.
Waarom, door je draden loopt nl stroom. De stroom die de dynamo zelf heeft opgewekt. Dus wil je magneet gaan draaien. Alleen jammer genoeg voor jou in de andere richting als waarin hij nu draait. En hoe meer stroom je nu vraagt van je dynamo, hoe meer hij de andere kant op wil draaien. Dus kost het je meer energie om die dynamo te laten draaien. En waar komt die energie vandaan. Van je benzine-motor. Dus krijg je een hoger energie-verbruk van je wagen.

Gelooof je het niet doe dan het volgend:
1 tank je wagen vol met benzine en rij 100km ver.
2 tank je wagen vol met benzine en rij 100km terug. Alleen nu doe je je lampen aan en je achteruitverwarming, je radio eventueel je airco kortom ga zoveel mogelijk electrische energie vragen van je accu.
Bij aankomst bij het zelfde tankstation. tank je wagen weer vol en zie het verschil.
ow ja,
euuuhmmm...
overal leer je wat....
nog ff aan me natuurkunde leerar vragen hoe precies. Want ik kan jou verhaal maar niet voor me zien. alhoewel ik het wel begrijp...
Nah thx voor je, uit de droom helpende, verhaal...

Verwijderd

Het schema van Elektuur

• MasterM
update:

Ik heb het aan mijn natuurkunde leraar gevraagd en het is idd zo... ik sta perplex... ;)
Hij had nog een opstelling en daar had je een dymano die verbonden was met een lampje. En de dynamo werdt 'aangedreven' door een gewichtje dat naar beneden viel.
Nah hij het zien dat het gewichtje het snelst naar beneden viel als je het lichje los koppelde. En het langzaamst als je het lampje kortsloot (moet veel stroom leveren). Hij wordt dus elektisch geremd en heet dus ook meer kracht nodig...

Het aansluiten van zo'n ding kost dus meer benzine... hoeveel... je ne sais pas...
Benzine in NL is best duur :r (ik was op vakantie in the U.S.A en canada, daar is(/was?) het cheap, vergeleken met hier)

ps: ik ga een beetje offtropic, ofnie... Ik vond het net zo leuk :( :p

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Kan iemand die pagina's van de Elektuur scannen :?

Ik heb op internet gekeken, maar daar staat alleen de lijst met artikelen en niet een omschrijving hoe het moet...

Verwijderd

Nah thx voor je, uit de droom helpende, verhaal...

No thanks. Overigens wordt dat EMK (Electro magnetische kracht) genoemd.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Hmm dan de Elektuur maar gewoon even kopen :?

Kan dat bij de betere boekenzaak ? :P

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Dat kan zelfs in de betere supermarkt! :)

You're so fucking special. I wish I was special.

• Ro_meo
  • Laatst online: 13-12 23:45
Heeft iemand al de Elektuur schema gebouwd ?
En werkt 't ook met de DELL-laptops ? cpx-serie ???

iOS N3rd

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12 11:57
of je laat je baas de benzine betalen?? Zoals de mijne in de toekomst (per 1-2-2002) gaat doen....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Verwijderd

waar kan je zien hoeveel stroom je laptop nodig heeft? in mijn handleiding staat ook niks? ik heb trouwens een toshiba 210 cs redelijk oude! pentium 150 zit daar in

Verwijderd

hoeveel Wattjes heb ik nodig voor mijn complete pc :P

• RemcoZ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 10:23
Ligt eraan wat voor monitor je wilt inbouwen! :+

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 22:35

mbooij

De Mosselman

Judaz schreef op 19 december 2001 @ 16:51:
zo'n 12V gelijk naar 220V volt wissel haal bij de locale electronicaboer. Je kunt natuurlijk ook zelf een spannings converter maken en als je laptop op 12 V werkt heb je geluk dan hoef je alleen maar een kabeltje te maken
Zeg jij dat je een 12V Lappie direct op je sigarenaansteker kunt aansluiten? Ik heb een Compaq LTE 5250 die ik in mijn auto wil gebruiken voor MP3/MODS. Deze gebruikt 12V (het amperage weet ik zo niet). Op ebay zag ik een dure (50 euri) auto adapter voor de LTE. Daarom vind ik het vreemd dat je hem dan zo maar aan je siganerenaansteker kunt hangen. Moet er niet iets tussen zitten om wissenlstroom om te zetten of zo?

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-12 08:45

TwoR

Gekleurde stippen

Beetje een oud topic om nog te kicken vindt je ook niet ?

[ Voor 6% gewijzigd door TwoR op 16-06-2004 10:43 ]

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-12 08:38
PAS OP OUD TOPIC

Het hieronderstaande kan je negeren, ben net wakker :+

[knip]
Mijn pa en ik zijn vervent zeilers, hier hebben we ook een lappie voor de navigatie, de stroom voorziening hadden we eerst 12v -> 220v en dan met laptop adapter 220v - 14.4v

Na aanschaf van een nieuwe laptop die 20 watt meer gebruikte moesten we een nieuwe kopen, mijn pa is toen even bij radio piet (audio / elektronica zaak) langs geweest en heeft een 12v -> 12-24v adapter gehaald, er zat een stekkertje bij wat in de laptop paste en het werkt uitstekend, ik heb ook zo het vermoeden dat het stukken minder stroom kost (veel minder warmte uitstoot)
[/knip]

[ Voor 11% gewijzigd door sPENKMAN op 16-06-2004 10:38 ]

Eve char: Warock <TEST>

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Dank, ik zal ook eens bij de lokale pc boer langs gaan. Ik dacht al dat het bovenstaande geen slimma actie was. Dit ook omdat de 12v van de auto erg kan schommelen.

[off topic]
Ik snap dat niet hé? Willen jullie nou echt dat ik een nieuw topic open over iets wat alang gevraagd is. Het openen van nieuwe topics is tch een vervuiling van de database. Het schoppen van oude opics moet juis bevorderd worden i.p.v. afgestraft.
[/offtopic]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

http://www.hape.nl/batterijen/av67.html heb ik, en werkt prima.

Zo, deze kan ook weer nuttig de archiven in ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:09
iemand een idee hoe je dit aan sluit als je auto geen sigarettenaansteker heeft :? :D

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Zelf een maken, heb ik eergisteren gedaan. Ik had zelf ook geen sigarettenaasteker (205 XE met totaal geen enkele optie). Ik heb het dasboard opengehaald en zag de connectors al liggen. Bij de HandyMan (onderdelen boer) heb ik een sigarenaanstekercontactdoosje gehaald. Ik heb de kabels in me wagen ontblood en er stekkerstjes aangezet. Na de boel een keer kort te sluiten zat het goed en kan ik me telefoon opladen.
Ik kan er geen sigaretten mee aansteken, maar ik rook toch niet.

• Pollewob
  • Niet online
Hele oude }:O :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.