Toon posts:

rare switch of verkeerde netwerkkaart ? :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 8poorts switch van gistron.En heb 2 netwerkkaarten in m'n pc hangen.Nu als ik mijn pc uitzet,dan brand altijd 3 ledjes op m'n switch(link,100mbfullduplex en act)

nu is mijn vraag,heb ik een wake on lan netwerkaart (zit geen kabel op netwerkkaart voor op het mobo) of is de switch raar?

(MSi Turbo2 K7t 133,geen geupdate bios)

greezzz

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
hmm... die link kan wel blijven branden, maar de ACT!?!?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op woensdag 19 december 2001 16:08 schreef Plex_Force het volgende:
niemand?
Rustig aan zeg...
Nog geen 10 minuten later!!

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
sorry...

alvast prettige feestdagen

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
heey maar als je comp gewoon aanstaat dan doen de lampjes het wel normaal???
Misschien dat het in de switch zit dat er wel een kabel in zit maar dat er geen echte "link" is...
Klinkt misschien stom, maar zou toch kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
de switch werkt perfect,alleen het vreemde is natuurlijk dat er zogenaamd nog een link is.

staat op zich wel leuk,als je pc uitstaat en toch nog ledjes branden.ik wou gewoon weten hoe dit komt.het hoeft niet perse opgelost worden.

• MasterM
Op woensdag 19 december 2001 17:10 schreef Plex_Force het volgende:
de switch werkt perfect,alleen het vreemde is natuurlijk dat er zogenaamd nog een link is.

staat op zich wel leuk,als je pc uitstaat en toch nog ledjes branden.ik wou gewoon weten hoe dit komt.het hoeft niet perse opgelost worden.
Maar wat ik dan wil weten is van is dat op alle poorten zo??? Wat gebeurt er als je de kabel van die poort erplugt???

Verwijderd

Topicstarter
het is alleen steeds met dezelfde netwerkkaart,als ik hem in poort 8 stop,ipv 1 dan brand poort 8 constant als de pc uit is,zonder stekker brand er niks.

andere netwerkkaart heeft hier geen last van (zijn realtec chipsets,merken: twister en edimax)De twister die blijft branden.

• MasterM
Op woensdag 19 december 2001 17:18 schreef Plex_Force het volgende:
het is alleen steeds met dezelfde netwerkkaart,als ik hem in poort 8 stop,ipv 1 dan brand poort 8 constant als de pc uit is,zonder stekker brand er niks.

andere netwerkkaart heeft hier geen last van (zijn realtec chipsets,merken: twister en edimax)De twister die blijft branden.
mmm wel vaag.... maar het lijkt dus bij de netwerkkaart of netwerkkabel te liggen, kan ook een conflictje tussen je netwerkkaart en switch. Maar met je switch is denk nix mis nee....
Maar ik heb zo'n PCMCIA twister (realtek chipset) geval, en die doet het gewoon op mijn elceapo safeway switch...

PS(voor als je zelf niet zo wakker bent :P) Als je hem (kabel) bij de netwerk kaart eruit plugt weet je of het bij de kaart/switch ligt of kabel...

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Heb dezelfde switch, Als mijn laptop erin zit terwijl mijn laptop wordt opgeladen brand t lampje ook. Bij mijn gewone pc brand t lampje niet als ie uit is.

Zal wel iets met het feit of er stroom op staat of niet te maken.

Verwijderd

Topicstarter
mooie switch he?

heb je dat stomme videa logo er ook afgehaald?
denk het wel ... :)

edit:

aan de kabel ligt het niet,andere kabels is hetzelfde.
ligt 99% of zelfs 100% aan netwerkkaart.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst van [Hardware -forum] naar [NT?].

• svanuden
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Wake On Lan werkt alleen als je een kabeltje van je NIC naar de MOBO heb lope. maar de kaart monitort altijd of je het kabeltje er nou aan heb zitten of niet. 8-)

• Emmer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05-2025
gewoon wake on lan...
kun je in je bios wel erges iets over vinden. maar dat dat act lampie brand is inderdaad wel vreemdig
Pagina: 1