In het kort:
-VB Prog doet een data request
-Eerste keer Basic Authentication dialog
-Gebruiker meld zich aan
-Ik wil in mijn prog weten welke naam werd gebruikt
Iemand???
Op woensdag 19 december 2001 16:09 schreef apottjewijd het volgende:
Ehm... ik wacht nou al een paar minuten en nog geen antwoord???
Wilde er nog even aan toevoegen dat ik een SQL 7 database server gebruik, en dat ik het ook best vind wanneer het niet mogelijk is om vanuit de basic authentication een username terug te krijgen, om dan misschien aan de database server te vragen met welke user ik bezig ben...
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Was ook maar eenOp woensdag 19 december 2001 16:10 schreef D2k het volgende:
[..]
[topic=327241/1/25]
[..]
Verwijderd
SmoesjeOp woensdag 19 december 2001 16:37 schreef apottjewijd het volgende:
wilde eigenlijk alleen maar wat zinnige info toevoegen aan m'n topic.
https://fgheysels.github.io/
Verwijderd
Hmmm... dat was wel een erg leuke geweest, alleen ik heb geen websessie, dus heb ook geen request objectOp woensdag 19 december 2001 18:49 schreef Doekman het volgende:
Zoek je:
code:
1Request.ServerVariables("AUTH_USER")
?
MSDN April 2001 staat is niks over te vindenOp woensdag 19 december 2001 20:38 schreef whoami het volgende:
Die info is idd op te vragen mbhv een aantal server variables. Misschien even de MSDN erbij nemen.
Geeft niet, basic authentication mag dat dan wel doen, maar de site staat op httpS dus m'n basic authentication is daarmee ook meteen leuk afgeschermdVerder wil ik ook nog zeggen dat basic authentication niet echt veilig is. Passwoorden en gebruikersnamen worden nl. zonder encryptie over het netwerk verstuurd.
Nee, Challense/Respond protocol werkt voor ons niet goed, wordt niet door alles ondersteund. Hebben er wel eens testen mee gedaan, maar Basic Authentication bleek de beste oplossing.Misschien maak je best gebruik van het Challenge/Request protocol?
Als je gebruikt maakt van basic authentication kan je ook het paswoord van die gebruiker opvragen, bij Challenge / Request niet, da's dus een beetje veiliger.
Ik had op m'n stage eens een site gemaakt, die met C/R authentication werkte. 'k had in de MSDN gelezen wat het verschil was tussen BA en C/R en toen even gebruik gemaakt van BA.Zodoende kon ik van iedere bezoeker op m'n site zijn username en passwoord opvragen.
Verwijderd
Een Request is het berichtje dat de browser naar de web-server stuurd, en heel wat anders dan een sessie. Je hebt in IIS dus altijd een Request-objectOp donderdag 20 december 2001 08:57 schreef apottjewijd het volgende:
[..]
Hmmm... dat was wel een erg leuke geweest, alleen ik heb geen websessie, dus heb ook geen request object
Toch nog even zoeken misschien? Zoek eens op server variables of op Security of Challenge Response of Basic Authentication. In de MSDN die ik hier liggen heb (had, heb hem nl niet geinstalleerd staan nu), stond daar zeker iets over in. (Die was wel van januari 1999 dacht ik.Op donderdag 20 december 2001 09:03 schreef apottjewijd het volgende:
[..]
MSDN April 2001 staat is niks over te vinden
Alweer: een server-variable ophalen.Hoe?????
Verwijderd
Probeer deze nsOp woensdag 19 december 2001 16:37 schreef apottjewijd het volgende:
[..]
Was ook maar een, wilde eigenlijk alleen maar wat zinnige info toevoegen aan m'n topic. Ben alleen bang dat ook na 24 uur geen antwoord mogelijk is, onderwerp blijkt nogal lastig. Eeeeerug weinig te vinden op internet over VB en achterhalen van basic authentication paswoord.
Het zal wel niet onmogelijk zijn. Je zult gewoon dezelfde server variable moeten ophalen gelijk in ASP, maar dan op een andere manier. Die server-variables worden door de webserver bijgehouden.Op vrijdag 21 december 2001 08:50 schreef apottjewijd het volgende:
Blijft dus erg lastig, alle MSDN info wel verzameld, maar het probleem is dus dat ik een VB applicatie heb ( geen website app ofzo, gewoon een standard .exe app. ). Deze applicatie maakt gebruik van remote ADO ( via de MSADO virtual directory op de webserver ), deze is ingesteld om Basic Authentication te gebruiken. Het enige wat mijn app. doet is de ADO virtual directory aanspreken voor data uit de database. Ik heb dus verder GEEN objecten als session, application, response en request ( voor zover ik weet ). Ook uit mijn recordset is niet te achterhalen welke user ik heb gebruikt, en server variabellen achterhalen lijkt mij onmogelijk. Iemand nog een idee
Ehm... zodra ik mijn recordset binnen heb, is de verbinding met de server dus pleite ( dus ook mijn state ). Daar hoef ik dus niet zoveel meer van te verwachten.Op vrijdag 21 december 2001 09:13 schreef whoami het volgende:
[..]
Het zal wel niet onmogelijk zijn. Je zult gewoon dezelfde server variable moeten ophalen gelijk in ASP, maar dan op een andere manier. Die server-variables worden door de webserver bijgehouden.
Voor iemand met MSCE/MSCD in zijn ondertitel moet dat toch geen probleem zijn.