[fonts] cross-platform

Pagina: 1
Acties:

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:28
GoT,

Heb een vraagje met betrekking tot het gebruiken van fonts op meerdere platforms. Heb nl. een aantal Mac fontjes die ik graag op m'n PC wil gebruiken.

Nu zijn er shareware programmaatjes als CrossFont. Als ik daarmee een fontje converteer, kan ik 'em in ATM openen. Maar: ATM wil de .PFB file hebben, welke niet is gegenereerd door CrossFont. Ik krijg deze melding: :(

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meinesz/graphics/got/atm.gif

Dus dat was jammer.
Nu vraag ik mij af over er geen andere manier is om deze fontjes te converteren? Adobe heeft al iets gefixt met Microsoft 'Open Fonts' o.i.d. maar daar is verder nog weinig mee te bereiken mijns inziens.

Wie helpt?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Bij mij nooit problemen met Crossfont.. niet een vinkje vergeten.. en dan bedoel ik vooral het vinkje bij:

PC Type 1 Printer Font (PFB) :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Willem
Op woensdag 19 december 2001 15:59 schreef OzBoz het volgende:
Bij mij nooit problemen met Crossfont.. niet een vinkje vergeten.. en dan bedoel ik vooral het vinkje bij:

PC Type 1 Printer Font (PFB) :)
Hmm.. dit staat aangevinkt :?
Als ik een font wil coverten (.AFM) dan krijg ik dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meinesz/graphics/got/atm-02.gif

• OzBoz

OzBoz

Wellicht dat je bij een .AFM de pulldown ook moet instellen op: Convert fron Text Font Metric (AFM)...

• Willem
Op woensdag 19 december 2001 16:14 schreef OzBoz het volgende:
Wellicht dat je bij een .AFM de pulldown ook moet instellen op: Convert fron Text Font Metric (AFM)...
En dan is het circeltje rond... zie mijn 1e post in deze thread. Die melding krijg ik dan.

• OzBoz

OzBoz

Dan denk ik dat je twee soorten MAC-font in 1x wil vertalen.. teveel bestandjes van de Mac in je bestand gegooid? Zijn je bestanden wel groter dan 0KB? heb vage dingen gehad op het moment dat ik her fontjes van de Mac ging kopieeren.

• Willem
Op woensdag 19 december 2001 16:19 schreef OzBoz het volgende:
Dan denk ik dat je twee soorten MAC-font in 1x wil vertalen.. teveel bestandjes van de Mac in je bestand gegooid? Zijn je bestanden wel groter dan 0KB? heb vage dingen gehad op het moment dat ik her fontjes van de Mac ging kopieeren.
Hij blijft naar dat .PFB bestand vragen :( alhoewel ik heb alle 0 kb bestandjes verwijderd...

Pagina: 1