Toon posts:

waterkoelblok voor chipset en GPU gezocht!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een poosje waterkoeling. Zowel op mijn CPU, Video en chipset. Alleen nu wil ik het een beetje op gaan knappen, omdat er een window mod in komt.

Ten eerste wil ik een nieuwe chipset en video koelblok hebben, Die ik nu heb werken wel, maar zijn niet om aan te zien. Zeker omdat ze lomp en groot zijn, en de slangen in alle richtingen door mijn kast heen drukken.

Er zit nu standaard tuinslang aan, daar wil ik soepele siliconenslang aan zetten. De chipset en video blokjes moeten een kleinere aansluiting hebben, waardoor ik met soepelere, kleinere slang kan werken die ik makkelijker weg kan werken. Die van de CPU zijn maar een paar CM totde uitgang aan de kast. Vanaf daar wil ik er koppelingen aan zetten. Op de CPU zelf komen grotere veiligere koppelingen.
Deze heb ik laatst gezien op GOT, die kwamen van elsto d8 ik. Das geen probleem aangezien ik vrijwel overal kan laten bestellen op het werk (werken veel met koppelingen).

Dan kan ik mijn vaporateur alleen voor mijn CPU gebruiken, en er mogelijk een stillere koelkast neer zetten ICM een peltier anti condens set die bij mijn waterblok zat. En de chipset en video koeler op een radiateur hangen voorin mijn kast waar nog zat plek is.

Iemand ideeen over dit idee? Het gaat vooral om de chipsetwaterblok, videowaterblok, en koppelingen achter in de kast.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Ik kan op mijn school wel blokjes maken tegen een vergoeding. Ze zijn dan wel van alu maar dat lijkt me net zo groot probleem. Ze worden ongveer net zo als de dd1 blok. Niet de watertoestroom van het midden.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Festo, heet die tent. Legris heeft een soortgelijk programma.

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek vrij kleine blokjes, zoals in de nieuwe koolance kasten. Ik heb wel eens dergelijke blokjes gezien op een amerikaanse online shop, maar die heeft ze niet meer.
Het moet netjes en klein zijn, en kleine aansluitingen hebben.
Ik zou ze graag zelf maken, maar ik heb 3 baantjes, dus weinig tijd, en t gereedschap heb ik ook niet allemaal (alleen voor t grote werk).

http://koolance.com/products/pc2/mb/mb1_large.jpg
http://koolance.com/products/pc2/video/vid1_large.jpg
http://koolance.com/products/pc2/cpu/CPU1_large.jpg

Dit is ongeveer wat ik bedoel. Ik ga eens kijken of ik ze los kan krijgen, bij OC-shop geloof ik wel.

Weet iemand mischien een andere site die wat heeft?

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 15:22
d8 dat de OC Shop die blokkies niet los verkoopt :'(
maar ze zijn wel erg kewl, nou nog mem cooling (wil van de vakantie wat gaan solderen als experimentje ;) )

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog aardig wat koperen strippen liggen. Dikke 2 cm breed, zou ik wel wat mee kunnen experimenteren. Morgen even een boormachine standaard regelen. Stiftfreesjes heb ik nog wel liggen.
Die dingen van OC-shop kosten iets van 27 euro per stuk. iets van 115 piek dus, en volgens mij is het nog koper ook (zou je niet van uitgaan als je de koperen CPU blok ziet). Is het nog de vraag of ik ze los kan krijgen ook.

Voor 115 piek heb ik heel wat koper, freesjes en koppelingen. Kan ik ze nog mooi op maat maken ook.
Pagina: 1