Help!! HD crash! IBM

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:49
mijn hd maakt bij het booten een aantal rare geluiden.. en dan krijg ik een blauwscherm : unmountable boot device zegt tie dan......

wat te doen? is er een soort scandisk?

het shitte is is dat het uit een raid schijf bestaat met 2 60 gb ibm 60gxp schijfen!!

Wat te doen om nog wat te redden? ik krijg nog wel het xp startup logo te zien

https://wren.co/join/Devian

• Blisterin_Bull
  • Laatst online: 17:01

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

ff DriveFitnessTest prog downloaden van IBM site en draaien in DOS.
Die zoekt dan naar beschadigde sectoren. Die zullen dan niet meer gebruikt worden (dataverlies dus). En als ie zulke dode sectoren vindt. Maak je borst maar nat voor een hdd wipe. Alles kwijt B-)
tool kan je hier downloaden.

Systeem specs

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-04 21:44

JeroenT

hoi!

:( ik denk snel backups maken en andere schijven kopen...

maxtors zijn wel lekker :P

Verwijderd

ik ben met heel veel moeite weer in xp gekomen....... ben nu alles aan het backuppen... hd's maken geen gezond geluid maar werkennu nog wel....

Ik heb geen dos :'(

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:01

Kvn

Op woensdag 19 december 2001 16:56 schreef devian het volgende:
ik ben met heel veel moeite weer in xp gekomen....... ben nu alles aan het backuppen... hd's maken geen gezond geluid maar werkennu nog wel....

Ooit gehoord van bootdisk... |:( >:)

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 16:56 schreef devian het volgende:

IBM Drive Fitness test wordt uitgevoerd vanaf een boot diskette. Dus ik zou het maar snel downloaden en dat programma laten uitzoeken wat er fout is gegaan. Met de errorcode die de software vind kun je naar de IBM site toegaan en de RMA aanvragen.

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 17:15 schreef X-Tweaker het volgende:

[..]

Ooit gehoord van bootdisk... |:( >:)
ik heb geen diskette station :7 word dus weer een boot cd :(

Verwijderd

duurt het trouwens lang om 2x 60 gb te checken? en maakt het uit of het ntfs is?

• Devian
  • Laatst online: 17:49
okeej..... het werkt nu wel weer redelijk naar behoren allemaal.. heel vaag.... ben nu nog steeds druk bezig om alles te backuppen ( zo'n 125 cd's )

Maar ikw eet nog steeds nie of die check lang duurt?

https://wren.co/join/Devian

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
even voor de duidelijkheid, devian = skinhead :)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

dank je koen :D heb het zelf niet eens in de gaten

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 21:32
Ik heb zelf 4 a 5 weken een kapotte 45GB IBM teruggestuurd en ik wacht nog steeds op een nieuwe. Die schijf maakte ook de bekende hang-geluiden en wilde gewoon helemaal niet meer starten. En dat van het een op het andere moment. Ene moment doet ie het nog goed, en de volgende herstart wassie dood.

In een andere PC hangt een 40GB IBM en die begint ook te flippen. Enkele dagen geleden ging ie gek doen (geluiden, haperingen). Windows XP stelt hem standaard in op PIO 4 (!) i.p.v. UDMA. En de drive fitness test zegt doodleuk dat de schijf volgens hun snel kappot gaat (error 72: RMA 72001845). Of ik alles even wil backuppen.

Ik begin het een beetje zat te worden met IBM. Zijn mooie schijven, maar ik heb er liever een die werkt.

Verwijderd

en backup maar eens 120 gb..... allejezus dan ben je even bezig hoor...

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 21:32
120GB aan Word bestandjes zeker? :-)

Maar dan nog iets. Er zit hier nog zo'n 45GB in een pc en ik begin toch een beetje te vrezen voor z'n gezondheid na de vorige twee crashes. ;(

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Op donderdag 20 december 2001 22:56 schreef eborn het volgende:
Ik heb zelf 4 a 5 weken een kapotte 45GB IBM teruggestuurd en ik wacht nog steeds op een nieuwe. Die schijf maakte ook de bekende hang-geluiden en wilde gewoon helemaal niet meer starten. En dat van het een op het andere moment. Ene moment doet ie het nog goed, en de volgende herstart wassie dood.

In een andere PC hangt een 40GB IBM en die begint ook te flippen. Enkele dagen geleden ging ie gek doen (geluiden, haperingen). Windows XP stelt hem standaard in op PIO 4 (!) i.p.v. UDMA. En de drive fitness test zegt doodleuk dat de schijf volgens hun snel kappot gaat (error 72: RMA 72001845). Of ik alles even wil backuppen.

Ik begin het een beetje zat te worden met IBM. Zijn mooie schijven, maar ik heb er liever een die werkt.
Ik had 2 scsi schijven opgestuurd en binnen 5 dagen had ik 2 gloednieuwe schijven terug..

ik zou ze ff gaan bellen..

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op woensdag 19 december 2001 16:24 schreef Klubbheads het volgende:
:( ik denk snel backups maken en andere schijven kopen...

maxtors zijn wel lekker :P
Ik heb hiero een Maxtor 30GB liggen en die maakt tijdens het booten ook opeens hele harde tikjes. Vandaag kreeg ik een fijne hoge pieptoon te horen (duidelijk mechanisch, geen alarmgeluidje o.i.d.), waarna hij niet door de IDE Device detection kwam. Na een reset deed 'ie 't weer, dus ben ik meteen aan het backuppen geslagen :)

'k Heb nou wel een goeie reden om een WD 120GB 7200rpm drive te gaan kopen >:)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Op vrijdag 21 december 2001 12:37 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

Ik heb hiero een Maxtor 30GB liggen en die maakt tijdens het booten ook opeens hele harde tikjes. Vandaag kreeg ik een fijne hoge pieptoon te horen (duidelijk mechanisch, geen alarmgeluidje o.i.d.), waarna hij niet door de IDE Device detection kwam. Na een reset deed 'ie 't weer, dus ben ik meteen aan het backuppen geslagen :)

'k Heb nou wel een goeie reden om een WD 120GB 7200rpm drive te gaan kopen >:)
en die oude richting maxtor te sturen :)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Pagina: 1