Is het mogelijk om de indices van een array niet bij 0 te laten beginnen? Zoiets als: dim testArray(5 to 10).
ja dat kanOp woensdag 19 december 2001 15:17 schreef Popeye the Sailor het volgende:
Is het mogelijk om de indices van een array niet bij 0 te laten beginnen? Zoiets als: dim testArray(5 to 10).
is dat verstandig ? nee
een waarom niet? begin eens met wat te lezen over arrays
<edit>
zoals raptorix al (maar dan korter) zei
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Misschien leg ik het niet helemaal goed uit of gebruik ik niet de goede woorden, maar snap je zo ongeveer wat ik bedoel? Vergelijk met VBA, waar je een array wel op die manier kunt definieren.....
Wat wil je doen dat je dit nodig hebt?
Bedankt voor jullie uitgebreide hulp!!! Leuk dat je een newbie kunt afkraken..... Keep up the good work!
Volgens mij kan dat ook wel gewoon in ASP. Ik vind het alleen (ook) twijfelachtig of dat the way to go is.Op woensdag 19 december 2001 15:22 schreef Popeye the Sailor het volgende:
Misschien leg ik het niet helemaal goed uit of gebruik ik niet de goede woorden, maar snap je zo ongeveer wat ik bedoel? Vergelijk met VBA, waar je een array wel op die manier kunt definieren.....
Aan de andere kant, heb je het geprobeert? Zo nee, proberen.
Zo ja, kan het? Zo nee, weet je het antwoord. En zo ja trouwens ook
Newbie afkraken? Nee hoor, dit is gewoon iets wat je gewoon kan testen.
Dim a(5 To 10)
in je asp pagina zetten. Geeft ie een error, dan kan het niet, en anders kan het wel
Exact expert nodig?
wie wat waar?Op woensdag 19 december 2001 15:25 schreef Popeye the Sailor het volgende:
Bedankt voor jullie uitgebreide hulp!!! Leuk dat je een newbie kunt afkraken..... Keep up the good work!
ik zie nix geen afkraken
alleen 2 coders die zich afvragen wat je gaat doen omdat het niet handig lijkt (of het het niet is laat ik in het midden)
<Edit>
maar goed
je gaat op mijn lijstje ©dusty
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Ik heb het geprobeerd en het werkt niet op deze manier, maar ik vroeg me dus af of er een andere manier is. Of is dit heel ongebruikelijk om te doen.
Ik wil het gebruiken voor het volgende:
Ik wil een aantal rijen met gegevens op het scherm zetten. De eerste rijen worden uit een database gehaald en de volgende rijen uit de querystring. Deze tweede set rijen wil ik in een array zetten, met als eerste index "eentje meer" dan het rijnummer van de laatste regel van de eerste set.
Ik denk niet dat het hier duidelijk van geworden is, maar toch.....
Ik wil het gebruiken voor het volgende:
Ik wil een aantal rijen met gegevens op het scherm zetten. De eerste rijen worden uit een database gehaald en de volgende rijen uit de querystring. Deze tweede set rijen wil ik in een array zetten, met als eerste index "eentje meer" dan het rijnummer van de laatste regel van de eerste set.
Ik denk niet dat het hier duidelijk van geworden is, maar toch.....
Waarom ga je eerst iets in een array zetten wat je direct kan benaderen? Zowel de items van een recordset als de items uit de querystring kun je direct benaderen.
Pagina: 1