Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Deed ik eerst niet met m'n oude processor overklokt. En de nieuwe wilde dus niet booten vanwege de te hoge FSB.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Dus, gewoon ff proberen je BIOS te resetten. Kwaad kan het zowieso niet...
En dat doe je met dat jumpertje ja.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik heb nu mijn bios geresetted, maar nog steeds doet ie het niet.
Wat me trouwens ook opvalt. De converter staat nu op automatisch, maar als ik hem handmatig ga instellen, is het minimum voltage 1,80v en een celly moest geloof ik 1,70-1,75v hebben. Zou hij dan bij CPU Def teveel volts krijgen?
Nouja, in ieder geval lijkt me sterk dat dat convertertje een fout voltage doorgeeft als ie voor een cellie is gemaakt. Dat zou niet mogen kunnen eigenlijk.
Ja, daar was ik nog niet achter hoor. Maar wat moet ik nu doen dan, iemand enig id?Op donderdag 20 december 2001 09:12 schreef osama het volgende:
een celly 900 loopt op 9 x 100 !!!
Ik weet niet of die voor een cellie gemaakt is, maar in de winkel waar ik hem gekocht heb heb ik em samen met de celly gehaald, en ze gaven me deze dus.Op donderdag 20 december 2001 09:12 schreef breinonline het volgende:
BIOS resetten werkte niet... hum... waarom hielp het bij mij dan wel
Nouja, in ieder geval lijkt me sterk dat dat convertertje een fout voltage doorgeeft als ie voor een cellie is gemaakt. Dat zou niet mogen kunnen eigenlijk.
Het mobo heeft een INTEL 440BX 2 chipset, en mijn processor draait nu officieel op 100 mhz (oc-ed naar 133 mhz), m'n multiplier is handmatig in te stellen op max. 8x, maar volgens die vent van de winkel zou het geen probleem zijn, het mobo zou hem dan gewoon terugklokken ofzo.Op donderdag 20 december 2001 09:18 schreef osama het volgende:
6119 wat voor chipset is dat dan ?? Bx ?? check of die bus uberhaupt wel op 10omhz KAN lopen.... Is dit niet het geval ? Haal dan gewoon een 2e hands bx bord bij met een multiplayer van 9x...
welke biosupgrade?Op donderdag 20 december 2001 09:26 schreef osama het volgende:
Misschien toch die MP... biosupgrade om 9x te halen...
Begrijp ik nou uit je woorden dat je de bus op 133 mhz hebt lopen? Dat gaat niet zomaar werken vriend. Hij moet op 100 Mhz staan om de Celly2 op 900 te laten lopen. Daarna kan je hem wel proberen over te clocken, maar probeer het eerst eens op 100 Mhz.Op donderdag 20 december 2001 09:22 schreef DustMan4u het volgende:
[..]
Het mobo heeft een INTEL 440BX 2 chipset, en mijn processor draait nu officieel op 100 mhz (oc-ed naar 133 mhz), m'n multiplier is handmatig in te stellen op max. 8x, maar volgens die vent van de winkel zou het geen probleem zijn, het mobo zou hem dan gewoon terugklokken ofzo.
Het is trouwens Intel 440BX, die 2 kan je weglaten, want die bestaat niet.
Coïtus ergo sum
ik heb het mobo geresetted en het werkt nog steeds nietOp donderdag 20 december 2001 09:40 schreef Chilly_Willy het volgende:
[..]
Begrijp ik nou uit je woorden dat je de bus op 133 mhz hebt lopen? Dat gaat niet zomaar werken vriend. Hij moet op 100 Mhz staan om de Celly2 op 900 te laten lopen. Daarna kan je hem wel proberen over te clocken, maar probeer het eerst eens op 100 Mhz.
Het is trouwens Intel 440BX, die 2 kan je weglaten, want die bestaat niet.
? Ik vroeg toch ook niet of je je cmos wilde resetten? Je moet ons vertellen wat de instellingen zijn van je CPU in je bios, dus je FSB en voltage. Multiplier maakt niet uit want die is toch gelocked in de CPU.Op donderdag 20 december 2001 09:43 schreef DustMan4u het volgende:
[..]
ik heb het mobo geresetted en het werkt nog steeds niet
Coïtus ergo sum
Op donderdag 20 december 2001 09:38 schreef osama het volgende:
kijken of er een nieuwere bios beschikbaar is voor je 6119 mobo. Als je multiplayer maar op 8 kan zal dat het wel zijn. Heb je trouwens al geprobeerd met alles op standaard en/of biosreset???? Zoja, dan lijkt mij dit de enige oplossing...
Op donderdag 20 december 2001 08:23 schreef nexhil het volgende:
ik heb nu hetzelfde met een 6163va mobo krijg em ook niet aan de praat. heb je wel een goede slot 1 convertor?
vobis peeceetje?? ik hep ook ooit zo'n mobo gehad, na anderhalf jaar opgeblazen, had de fsb "perongelijk" op 133 MHz gezet, vont ie nie leuk
If it ain't broke, fix it till it is...
Het verschil is een blauwe sticker met de letter "C" erop. Deze zit op de IO chip die naar de primaire IDE connecter zit.
Verder moet je bios versie W6119IMS210 zijn.
Coïtus ergo sum
fsb is gewoon 100, voltage geen id, dat wordt toch geregeld door de convertor?Op donderdag 20 december 2001 09:45 schreef Chilly_Willy het volgende:
[..]
? Ik vroeg toch ook niet of je je cmos wilde resetten? Je moet ons vertellen wat de instellingen zijn van je CPU in je bios, dus je FSB en voltage. Multiplier maakt niet uit want die is toch gelocked in de CPU.
ik heb de nieuwste bios, maar zo'n blauwe sticker ben ik niet tegengekomenOp donderdag 20 december 2001 09:52 schreef Chilly_Willy het volgende:
Ik heb ff gezocht voor je. Je moet een revisie 1.2A hebben van je mb en niet 1.1A.
Het verschil is een blauwe sticker met de letter "C" erop. Deze zit op de IO chip die naar de primaire IDE connecter zit.
Verder moet je bios versie W6119IMS210 zijn.
Heb je een AMI bios of een AWARD bios?Op donderdag 20 december 2001 09:55 schreef DustMan4u het volgende:
[..]
ik heb de nieuwste bios, maar zo'n blauwe sticker ben ik niet tegengekomen
Coïtus ergo sum
Coïtus ergo sum
http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=MS-6119
Coïtus ergo sum
Ok, en je hebt versie 2.9 van de bios. Wat is de FSB en het voltage an de CPU die jij insteld?Op donderdag 20 december 2001 10:06 schreef DustMan4u het volgende:
Ik heb Award Bios, en een CPU P&P mobo
Lager dan 1.8 haalt je MB niet, maar dat maakt neit uit. Mijn Celly2 draait op 1.9
Coïtus ergo sum
Ik heb idd versie 2.9Op donderdag 20 december 2001 10:08 schreef Chilly_Willy het volgende:
[..]
Ok, en je hebt versie 2.9 van de bios. Wat is de FSB en het voltage an de CPU die jij insteld?
Lager dan 1.8 haalt je MB niet, maar dat maakt neit uit. Mijn Celly2 draait op 1.9
de fsb is gewoon de standaard na het resetten, nl 100 mhz, en de convertor staat op CPU DEF, maar als ik hem handmatig op 1,80v zet doet ie nog steeds niets
Op de ASUS converter zit een jumper voor celly/coppermine. Deze moet je op coppermine hebben staan.Op donderdag 20 december 2001 10:09 schreef DustMan4u het volgende:
[..]
Ik heb idd versie 2.9
de fsb is gewoon de standaard na het resetten, nl 100 mhz, en de convertor staat op CPU DEF, maar als ik hem handmatig op 1,80v zet doet ie nog steeds niets
Coïtus ergo sum
Mag ik je vragen waar die jumper zit, ik zie em namelijk niet.Op donderdag 20 december 2001 10:23 schreef Chilly_Willy het volgende:
[..]
Op de ASUS converter zit een jumper voor celly/coppermine. Deze moet je op coppermine hebben staan.
Coïtus ergo sum
In het boekje (gekopieert a4-tje 2x dubbel gevouwen) staat niks over een celly/fcpga jumperOp donderdag 20 december 2001 10:33 schreef Chilly_Willy het volgende:
Je hebt er toch een boekie bij gehad. Niet de voltage jumpers, maar een andere dus..
(stiekem denk ik dat je de verkeerde convertor hebt)
Verder staat er op het doosje onderaan in het geel: S370-133 Support 133MHz FSB & Coppermine CPU
Het kan zijn dat de de oudere S370-L hebt, en die ondersteund geen Celly2 of Coppermines.
Coïtus ergo sum
Ik heb een s370-D.Op donderdag 20 december 2001 10:38 schreef Chilly_Willy het volgende:
Ik heb er namelijk ook een (asus converter). Die is wat er op de witte stikker op mijn doosje staat: S370-DL
Verder staat er op het doosje onderaan in het geel: S370-133 Support 133MHz FSB & Coppermine CPU
Het kan zijn dat de de oudere S370-L hebt, en die ondersteund geen Celly2 of Coppermines.
Er staat in de handleiding helemaal niets over coppermines.
Haal een nieuwe converter. ASUS S370-133 (ook bekent als de DL) is een hele goeie. Of een MSI of Abit converter.
Coïtus ergo sum