Toon posts:

Waarom werkt http://searchgot.cjb.net/ zo slecht?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou?

Als ik een topic zoek dat niet meer in de lijst staat doe ik eerst proberen om 'show topics from the last 5 days' ofzow te doen, maar dat werkt dus gewoon niet. 2 dagen max. Dus dan maar http://searchgot.cjb.net /, maar ik kan daar 9 van de 10 keer sleutelwoorden opgeven, maar hij vindt maar zelden een topic terug. Zelfs eentje van nog geen dag oud.

Dat vind ik dus wel jammer. Ik post iets, wil een dag later zien wat de respons was, en ik kan m'n topic nergens meer opzoeken! :(

En dan is ie niet gedelete. Was nogal iets onschuldigs.

Ik weet nou onderhand wel dat heel het UBB en zo niet meer wordt aangepast, maar kan er dan in http://searchgot.cjb.net / wat verbeterd worden please ..

Verwijderd

Als het goed is, komt dat omdat de topic-lijst die doorzocht wordt door searchgot.cjb.net niet elke dag geupd8 wordt, maar 1 keer in de 2-4 dagen...

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Idd, de file waar die search doorheen worstelt is idd niet up2date. jammer maar zo is het nou eenmaal. En nee, daar gaan we ook niet meer aan kloten... PHP forum (crowd: ja ja, we weten het wel ;)) ik zei: het PHP FORUM (en val me niet in de rede >:)) is hard opweg om geschikt te zijn voor gebruik. Wanneer dat er is zal een zoekfunctie ongetwijfeld wel weer goed werken. (en dan weer gewoon waar het hoort, bij de bron)

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

hoe gaat dat strax met dat php forum,.....

wordt alles overgepompt ofsow?

• Hans
  • Niet online
Denk het niet, da's een redelijke kloteklus. Dan moeten alle UBB threads geparsed worden en in MySQL gestampt worden. Ik heb ooit iemand horen zeggen dat dit wel zou gebeuren maar ik denk dat dit plannetje inmiddels naar de prullenbak is verplaatst.

• Hans
  • Niet online
Ohja, maar ff on topic, Ik heb ook al diverse keren zitten worstelen met die searchgot.cjb.net sitio, maar ik moet toegeven dat de search code er achter niet echt intelligent is. Ik zocht laatst een topic over Sensation, maar die kon de search niet vinden, en als ik met het handje al die 3000 topics doorspitte vond ik hem wel. Ze worden dus OF niet goed geindexeerd, OF de search is wat brakjes..

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Denk het niet, da's een redelijke kloteklus. Dan moeten alle UBB threads geparsed worden en in MySQL gestampt worden. Ik heb ooit iemand horen zeggen dat dit wel zou gebeuren maar ik denk dat dit plannetje inmiddels naar de prullenbak is verplaatst.
Volgens mij wordt hiervoor een app geschreven.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Dat conversie tooltje is een jaar geleden zo'n beetje al voor het eerst geschreven. Dat was nl. ongeveer het eerste uitgangspunt voor een nieuw forum.

Alle threads en users overzetten werkt al gewoon. (topic posten, replien, editen, etc ook al trouwens :P)

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

ben errug benieuwd naar het nieuwe php-forum:P

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Is er nergens een (beta)versie online?
Zodat we hem alvast kunnen uitchecken :P

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:45
'k denk 't wel, maar waar??

Verwijderd

:) Hier spreekt de scripter achter het Searchgot.cjb.net gebeuren. De grap is dat het script exact zoekt op de ingegeven sleutelwoorden. Dus dat geeft vaak niet de gewenste resultaten.

En het klopt inderdaad dat die topiclists om de 2-4 dagen worden geupdate. Ik moet er nog iets voor maken dat dat elke nacht gebeurt ofzo.
Pagina: 1