Toon posts:

hoe laat ik een amd xp 1800+ zo mooi mogelijk lope

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een xp1800+ processor in mijn pc gefriemeld.
af en toe heb ik het gevoel dat tie niet lekker loopt!
Wat kan ik eraan doen om hem zo soepel mogelijk te laten lopen? Ik heb 256mb intern geheugen maakt dat nog wat uit?!

hoe kan ik testen hoe goed mijn systeem is?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
via chipset? => 4-1 drivers instaleren.

testen? sisoft sandra of 3dmark, kortom benchen.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 09:39

4POX

Everybody is wired

Drupje olie :)

AKA Rinkel weblog

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Een aantal dressuurlessen in de manege :Y)

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 15:15 schreef 4POX het volgende:
Drupje olie :)
hahahaha :D :D :D

Verwijderd

Topicstarter
en nu ff serieus ik mag dan wel een vrouw zijn maar kan andere dingen dan paard rijden en met een druppeltje smeermiddel aan de gang!
:P
Op woensdag 19 december 2001 15:18 schreef agent327 het volgende:
Een aantal dressuurlessen in de manege :Y)

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Op woensdag 19 december 2001 15:29 schreef friemelevrouwtje het volgende:
en nu ff serieus ik mag dan wel een vrouw zijn maar kan andere dingen dan paard rijden en met een druppeltje smeermiddel aan de gang!
[..]
Dit was niet bedoeld als flame tegen de vrouwlijke tweakerbevolking: goed getrainde dressuurpaarden lopen nou eenmaal heel elegant. (ik ben een man en rijd zelf ook paard
O-) )

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

[..]
die smeermiddel die jij bedoelt noemen ze glijmiddel :+
en over die paarden ... tsja ... vrouwen rijden nou eenmaal paard... kwee ook niet waarom :7 :+

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
serieus :? vergelijk je vrouwelijke intuitie eens met Sisoft Sandra. Dan kun je de belangrijkste delen van je PC vergelijken met andere systemen.
Dan kun je in je volgende post een gerichtere vraag stellen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Kan erg fijn zijn en loopt ook soepeler! vooral bij het gemiddeld mannelijk voorspel maar heren we hebben het hier over computers! kus en gedraag jullie!:P
Op woensdag 19 december 2001 15:34 schreef Sanders het volgende:

[..]

die smeermiddel die jij bedoelt noemen ze glijmiddel :+

• 4POX
  • Laatst online: 22-08 09:39

4POX

Everybody is wired

Op woensdag 19 december 2001 14:55 schreef friemelevrouwtje het volgende:
IK heb een xp1800+ processor in mijn pc gefriemeld.
af en toe heb ik het gevoel dat tie niet lekker loopt!
Wat kan ik eraan doen om hem zo soepel mogelijk te laten lopen? Ik heb 256mb intern geheugen maakt dat nog wat uit?!

hoe kan ik testen hoe goed mijn systeem is?
Als je echt wil testen hoe goed je machine is dan moet je een kale windows nemen.. En daar een paar benchmark programma's op laten draaien. Ik krijg het vermoeden dat je windows een complete jungle is..

Verder is het belangerijk om de juiste drivers te installen.. 256 is goed, 512 is beter, en 1024 is het best.. Maar dat hangt er helemaal van af wat je gaat doen.. (No offence.. Maar elke vrouw die ik ken gebruikt de pc voor patience). Verder is het belangerijk dat je de CPU goed koelt.. Ik geloof dat xp een beveiliging hebben dat ze trager worden als ze heter worden..

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 15:36 schreef friemelevrouwtje het volgende:
Kan erg fijn zijn en loopt ook soepeler! vooral bij het gemiddeld mannelijk voorspel maar heren we hebben het hier over computers! kus en gedraag jullie!:P
[..]
ahhh ik denk gelijk aan me vriendin... die doet soms ook zo ... :+ waar hadden we het eigenlijk over in dit topic :+

Verwijderd

Wees eens wat meer duidelijk. Wat voor een hardware, welk OS ect. Wat loopt er niet lekker.
Een omschrijving als " m'n PC loopt niet lekker wat kan dat zijn?" is een beetje vaag om serieuse ontwoorden te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Schat ik wilde weten hoe ik kon testen of mijn pc een beetje goed liep. Ik heb een amd xp1800+
en ik wil dat dus testen met bijvoorbeeld door die andere jongen genoemde sisoft sandra waar kan ik dat krijgen/"?! en is dat duur en hoe werkt et? is het al geschikt voor die nieuwe processor? :P
Op woensdag 19 december 2001 15:37 schreef Sanders het volgende:

[..]

ahhh ik denk gelijk aan me vriendin... die doet soms ook zo ... :+ waar hadden we het eigenlijk over in dit topic :+

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Op woensdag 19 december 2001 15:36 schreef 4POX het volgende:

[..]

Als je echt wil testen hoe goed je machine is dan moet je een kale windows nemen.. En daar een paar benchmark programma's op laten draaien. Ik krijg het vermoeden dat je windows een complete jungle is..

Verder is het belangerijk om de juiste drivers te installen.. 256 is goed, 512 is beter, en 1024 is het best.. Maar dat hangt er helemaal van af wat je gaat doen.. (No offence.. Maar elke vrouw die ik ken gebruikt de pc voor patience). Verder is het belangerijk dat je de CPU goed koelt.. Ik geloof dat xp een beveiliging hebben dat ze trager worden als ze heter worden..
Ben ik het niet helemaal mee eens: onder win98 kan je beter niet meer als 512 Mb intern hebben, anders wordt het een heel trage boel. W2k en winNT kunnen beide met veel meer geheugen overweg, evenals Linux :9 .

En mijn vriendin is programeuze. O+

[edit]
En Sandra is een van de weinige dames die je gratis kan down-loaden. :7

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 15:39 schreef friemelevrouwtje het volgende:
Schat ik wilde weten hoe ik kon testen of mijn pc een beetje goed liep. Ik heb een amd xp1800+
en ik wil dat dus testen met bijvoorbeeld door die andere jongen genoemde sisoft sandra waar kan ik dat krijgen/"?! en is dat duur en hoe werkt et? is het al geschikt voor die nieuwe processor? :P
[..]
niks in het leven is duur, alleen een vrouw :D

Verwijderd

en als je sisoft wil moet je me maar mailen :D

kan ik je een linkje geven ;)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Post anders de rest van je config is. :)

Verwijderd

boeiend of het legaal is, daar slaapt ze niet minder om hoor , als het maar werkt

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal iets duidelijker zijn dan
Amd xp 1800+ processor
256 mb ddr
msi moederbord met de nieuwste via chipset
Geforce II 64mb (videokaart)
Een Logitech muis optical cordless (voor snelheid erg belangrijk>?)
Internet via de kabel met een netwerkje met de buren
shit wat zit dr verder nog in zon ding help me verder es ff ?

koeling vind ik wel een beetje slecht in de bios kan ik zien hoe warm die wordt en hij wordt steeds ongeveer 67graden celcius? ? ? ? ? |:(
Op woensdag 19 december 2001 15:38 schreef rxseven het volgende:
Wees eens wat meer duidelijk. Wat voor een hardware, welk OS ect. Wat loopt er niet lekker.
Een omschrijving als " m'n PC loopt niet lekker wat kan dat zijn?" is een beetje vaag om serieuse ontwoorden te krijgen.

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 15:48 schreef friemelevrouwtje het volgende:
Ik zal iets duidelijker zijn dan
Amd xp 1800+ processor
256 mb ddr
msi moederbord met de nieuwste via chipset
Geforce II 64mb (videokaart)
Een Logitech muis optical cordless (voor snelheid erg belangrijk>?)
Internet via de kabel met een netwerkje met de buren
shit wat zit dr verder nog in zon ding help me verder es ff ?

koeling vind ik wel een beetje slecht in de bios kan ik zien hoe warm die wordt en hij wordt steeds ongeveer 67graden celcius? ? ? ? ? |:(
[..]
friemele vrouwtje kunnen we het niet ergens anders over hebben ipv peecees :9~ :9 , laat tie pc maar effe aan staan :+

Verwijderd

Topicstarter
zal dr wel aan liggen dat ik een vrouw ben maar hoe mail ik je als ik je adres nie weet schat
Op woensdag 19 december 2001 15:41 schreef Sanders het volgende:
en als je sisoft wil moet je me maar mailen :D

kan ik je een linkje geven ;)

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 15:51 schreef friemelevrouwtje het volgende:
zal dr wel aan liggen dat ik een vrouw ben maar hoe mail ik je als ik je adres nie weet schat
[..]
ja schatje :) hiero marcosimons@gmx.net :7

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
Op woensdag 19 december 2001 15:51 schreef friemelevrouwtje het volgende:
[..]
:D is een heeele slimme opmerking!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Nu leg ik netjes uit wat ik heb voor configuratie en nu zijn de heren plotseling stil!
Help deze dame toch eens uit de brand.

O ik vergat er bij te zetten dat ik windows 98se gebruik als os en windows xp (dual boot)

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 15:50 schreef Sanders het volgende:

[..]

friemele vrouwtje kunnen we het niet ergens anders over hebben ipv peecees :9~ :9 , laat tie pc maar effe aan staan :+
Is dit het geile puber forum?

• Ramon
Op woensdag 19 december 2001 15:57 schreef friemelevrouwtje het volgende:
Nu leg ik netjes uit wat ik heb voor configuratie en nu zijn de heren plotseling stil!
Help deze dame toch eens uit de brand.

O ik vergat er bij te zetten dat ik windows 98se gebruik als os en windows xp (dual boot)
;)
Draai eerst maar eens Sisoft Sandra.

Daarna installeer je de laatste VIA 4-in-1 drivers van www.via.com.tw

dan nog een keer Sisoft Sandra, dan kan je zien of het heeft uitgemaakt.

Ook kan het geen kwaad om een nieuwe koeler en of koelpasta tussen CPU en koeler te stoppen, 67 graden is voor een Athlon XP _nogal_ heet.

Verwijderd

Topicstarter
thanks tampie dat je me als volwaardig mens antwoord en niet als stuk vlees behandeld!

IK ga echter niet zelf die processor veranderen ik kan dus tegen die knul die die pc in mekaar heeft gezegt zeggen dat hij te warm wordt? hij zegt dat tie rustig 80 graden mag worden dat is dus niet waar?!
Op woensdag 19 december 2001 15:59 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

;)
Draai eerst maar eens Sisoft Sandra.

Daarna installeer je de laatste VIA 4-in-1 drivers van www.via.com.tw

dan nog een keer Sisoft Sandra, dan kan je zien of het heeft uitgemaakt.

Ook kan het geen kwaad om een nieuwe koeler en of koelpasta tussen CPU en koeler te stoppen, 67 graden is voor een Athlon XP _nogal_ heet.

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 15:58 schreef Woutje2000 het volgende:

[..]

My idea exactly. Maar, wat doet ie nu voor jou gevoel 'niet lekker' ? Temperatuur is inderdaad wel erg aan de hoge kant ja, maar dat an sich mag niet het probleem zijn. Probeer Sisoft Sandra eens een tijd te laten draaien (kun je gratis downloaden op download.com)...

edit:

ben weer mooi te laat zie ik :(
80 graden _mag_ ie inderdaad worden ja (kun je vast op amd.com wel terugvinden, maar over het algemeen met een fatsoenlijke koeler kun je daar ruimschoots onder blijven)

Verwijderd

friemele vrouwtje hij staat er hoor ... effe mail checken ;)

• Ramon
Op woensdag 19 december 2001 16:01 schreef friemelevrouwtje het volgende:
thanks tampie dat je me als volwaardig mens antwoord en niet als stuk vlees behandeld!

IK ga echter niet zelf die processor veranderen ik kan dus tegen die knul die die pc in mekaar heeft gezegt zeggen dat hij te warm wordt? hij zegt dat tie rustig 80 graden mag worden dat is dus niet waar?!
[..]
officieel kan die idd zo rond de 80 graden aan, maar ik zou niet graag daar in de buurt zitten hoor....

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 15:58 schreef Woutje2000 het volgende:

[..]

woutje is dus een echte computernerd :+ die is nooit casanova geweest :7

Verwijderd

en ik ben degene die haar echt helpt ... kan'k er wat aan doen dat ik van lol hou :7 :+

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 16:03 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

officieel kan die idd zo rond de 80 graden aan, maar ik zou niet graag daar in de buurt zitten hoor....
Mijn Athlon 1800XP loopt met extra fans ook rond de 50 graden, dus 68 zonder extra koeling is niet extreem warm. Zijn trouwens meerder topics over. Zoek maar eens op warm+athlon XP

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 16:04 schreef Sanders het volgende:

[..]

Yeah Right...

Verwijderd

Topicstarter
lieve schat gaat het hier om computers? of over veroveren van dames?!
tis jammer voor de rest dat je dat hier doet maar ik zal je mailtje even checken bedankt lieverd
Op woensdag 19 december 2001 16:04 schreef Sanders het volgende:

[..]

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 16:06 schreef friemelevrouwtje het volgende:
lieve schat gaat het hier om computers? of over veroveren van dames?!
tis jammer voor de rest dat je dat hier doet maar ik zal je mailtje even checken bedankt lieverd
[..]
dat hoef ik niet te doen hoor , ben namelijk geen islam gerelateerd persoon, dat het normaal is om meer dan 1 meid te hebben. heb aan me vriendin wel genoeg hoor ;)

• Ramon
Op woensdag 19 december 2001 16:05 schreef Woutje2000 het volgende:

[..]

Mijn Athlon 1800XP loopt met extra fans ook rond de 50 graden, dus 68 zonder extra koeling is niet extreem warm. Zijn trouwens meerder topics over. Zoek maar eens op warm+athlon XP
ja maar er zijn ook zat die hun XP op 34 graden hebben. En als ie met dit weer 68 graden is istie in de zomer 75. en dat is toch wel kritiek.

Dus vraag die gast gewoon om een nieuwe _goede_ cooler derop te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
ach zo gaat dat he!
het spel van mannen en vrouwen
maar bedankt allemaal voor die mooie antwoorden!

super de luxe!
ik ga die vent ff een nieuwe fan laten plaatsen en eventueel even wat nieuw smeer middel ertussen doen! (dat helpt toch ook tegen de warmte?)
Op woensdag 19 december 2001 16:08 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

ja maar er zijn ook zat die hun XP op 34 graden hebben. En als ie met dit weer 68 graden is istie in de zomer 75. en dat is toch wel kritiek.

Verwijderd

[..]

Klopt, maar ik heb het idee dat dat nogal verschilt per Proc. Er zijn er zat die rond de 60 graden draaien. Maar idd een goede cooler zou wel eens kunnen helpen.

Verwijderd

Of misschien maakt je koeler niet voldoende contact (zit hij niet strak genoeg op de core, dus dat ie uit angst om de core te crushen de bevestigingslipjes verbogen heeft :? )

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56
Zolang de PC niet vastloopt zou ik me niet al te veel zorgen maken over die warmte...

Om prestaties te meten lijkt het me het handigst is om is 3D mark 2001 te downloaden http://www.madonion.com (shareware) doe daar de standaard benchmark is, ik heb zelf niet zoveel verstand van wat je PC als score zou moeten halen, maar ik denk zelf zo rond de 4000, in ieder geval niet lager dan 3500.

Suc6 :)

Verwijderd

Topicstarter
nu zou ik om even door te gaan een nieuw topic kunnen plaatsen! haha! Mijn vriendje (mijn pc) wordt veel te heet als ik met hem bezig ben wat kan ik daar aan doen! haha
ja jongens ik houd ook wel van een lolletje!

Maar goed dat hebben jullie al gezegd nieuw smeermiddel tussen de processor en koelerblok en een betere fan erop

hoe werkt het dan met meerdere fans?

Verwijderd

Topicstarter
zou je dat wel naar mij willen mailen die link?
ik ben nu op mijn werk
marmolen@home.nl
Op woensdag 19 december 2001 16:13 schreef llevering het volgende:
Zolang de PC niet vastloopt zou ik me niet al te veel zorgen maken over die warmte...

Om prestaties te meten lijkt het me het handigst is om is 3D mark 2001 te downloaden http://www.madonion.com (shareware) doe daar de standaard benchmark is, ik heb zelf niet zoveel verstand van wat je PC als score zou moeten halen, maar ik denk zelf zo rond de 4000, in ieder geval niet lager dan 3500.

Suc6 :)

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 16:13 schreef friemelevrouwtje het volgende:
nu zou ik om even door te gaan een nieuw topic kunnen plaatsen! haha! Mijn vriendje (mijn pc) wordt veel te heet als ik met hem bezig ben wat kan ik daar aan doen! haha
ja jongens ik houd ook wel van een lolletje!

Maar goed dat hebben jullie al gezegd nieuw smeermiddel tussen de processor en koelerblok en een betere fan erop

Casefans plaatsen, maar daar is weer een ander forum voor [overclocking and casemodding]

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56
Nou er komt zo een mailtje aan als het goed is :)

En als de computer gaat herstarten of vastloopt tijdens het draaien van dit programma dan wordt het ding te heet, maar nogmaals zolang het ding stabiel draait zou ik me geen zorgen maken.

• HielkeJ
  • Niet online
[..]
en in je profiel
Geslacht: Man
Beroep: huismoedertje
hoe zit dat?

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 16:15 schreef friemelevrouwtje het volgende:

zou je dat wel naar mij willen mailen die link?
ik ben nu op mijn werk
marmolen@home.nl
[..]
Ik heb er nog 1:

Beroep: Huismoedertje :?

Verwijderd

Je kunt natuurlijk een 24 uurs test doen met SisaSoft,
Maar het blijft een kwestie van trial and error met tuning/ OC'en totdat het allemaal mooi loopt.

Het is dus een kwestie van de handleiding van je moederboard goed door te lezen, begin met standaard waarden, en breidt later uit naar andere (snellere) waarden.

Als je een beetje met al die instellingen gespeeld heb, dan ga je even lekker voor je internet search engine zitten, en op allerlei keywoorden zoeken die met je MB of settings te maken hebben. Uiteraard zijn er ook vele sites met bergen aan info die je kunt uitpluizen. Het kan namelijk simpelweg een bios upgrade zijn, of een driver upgrade voor je video kaart (om maar wat te noemen).

groet, en veel plezier er mee.
TS

• Bulldog
  • Niet online
Dit topic is met veel respect verplaatst naar [forum=7] :).

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
mmm, friemelevrouwtje is dus irl misschien wel een hardwerkende kerel >:) Muahahaha :P

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Geef hem beentjes :)

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Vertel eens wat meer over het systeem, naast je processor...
Dan kunnen we je beter helpen..

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op woensdag 19 december 2001 16:01 schreef friemelevrouwtje het volgende:
:D

Maar goed, on topic.. In Windows XP zitten al 4-in-1 drivers ingebakken (4.33, zie de Windows XP FAQ) dus daar hoef je niet mee te rommelen.. In principe zou je pc dan al 'lekker moeten lopen' al zul je wat concreter moeten uitleggen wat je met 'lekker lopen' bedoelt.. Stottert er iets, duren bepaalde dingen te lang..

Met SiSoft Sandra kun je inderdaad wel testen, maar je zult vergelijkingsmateriaal nodig hebben en dat zit er in SiSoft Sandra dan weer niet, tenminste een referentie voor hoe jouw systeem zou moeten presteren.. Zoek dus iemand anders met hetzelfde systeem (dat wordt moeilijk, ik weet het) en draai bij hem/haar dezelfde tests..

Mocht je een specifiek probleem hebben dan hoor ik het wel, es kijken of we je dan kunnen helpen..

Wat voor koeler zit er op je processor trouwens? Het kan namelijk zijn dat ie niet goed gemonteerd is en daarom slecht koelt, 67 graden is aan de warme kant hoewel het geen kwaad kan..

[edit] typo [/edit]

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op woensdag 19 december 2001 16:13 schreef friemelevrouwtje het volgende:
nu zou ik om even door te gaan een nieuw topic kunnen plaatsen! haha! Mijn vriendje (mijn pc) wordt veel te heet als ik met hem bezig ben wat kan ik daar aan doen!
Afbeeldingslocatie: http://213.239.154.15/fokforum/i/s/shutup.gif

Hoe bedoel je, meerdere fans? Een betere koeler op je CPU zal al wel wat schelen.. Je kunt ook (als dat niet al het geval is) casefans plaatsen, ventilatoren in je kast die koele lucht aanzuigen (bijvoorbeeld voorin) en de warme lucht wegblazen (bijvoorbeeld achterin) en zo een luchtstroom door je pc creeren.. Je krijgt dan een lagere temperatuur in je kast en kan de koeler van je CPU dus met koudere lucht je CPU koelen.. Dit scheelt uiteraard flink in de temperatuur..

• Packardhell
  • Laatst online: 09:28
Blijkt het gewoon een man te zijn, is de aardigheid er meteen weer. Kan er echt niks doen, maar mocht het toch een man zijn heb ik toch LOL :P :+

Maar goed mocht je proc te heet worden gewoon een betere koeler er (eventueel koelprut) en zo wie zo één casefan.