[XBOX] Keb me imported, maar nog een probleem

Pagina: 1
Acties:

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Zoals sommigen al weten heb ik onlangs een topic over dit onderwerp opengedaan. Ik maak er geen gewoonte van om oude topics een trap te geven, dus, bij deze:

Ik heb me kruisdoos! Woohooo!!! *vreugdedans*

Hehe, zoals jullie misschien weten, in het vorige topic was een van de bezorgdheden ofdat hij op "ons" stroomnet zou werken. Dit is dus het geval, ben ff naar kelder geweest en ff trafo gepakt (220->110/120/140 @ 100W) en die erop geramt. Is nu wel totaal illegale voeding (male-male is tegen de wet in ons land voor netspanning vanwege mogelijke schokken) maar hij werkt! Maareuh, nu zit ik met het NSTC probleem. Het spel dat er in zit (Munch's Oddysee, voor de ABE kenners zal dit spel bekend voorkomen ;)) kan ik best spelen (die controller OWNT trouwens, duurt 5 min voor je deftig kan spelen maar dan gaat het echt wel goed) maar dus in zwart-wit... :( ;(

Weet er iemand of dit aan de kabel, TV,... ligt? En bestaat er zoiets als een converter (NSTC->PAL)? Ik ga nu van 3 kabeltjes (Geel(video), Rood en Wit (Right/Left audio) naar een SCART connector, moet ik iets binnen de scart ofzo veranderen?

Pics komen later

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:56
Dit heeft met je kabeltjes te maken. Der is 1 of andere gast met zijn gamecube die ook dat ntsc probleem heeft opgelost. Vraag het hem, die moet je zo kunnen helpen.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Als je tv NTSC ondersteunt moet je ook nog een RGB kabel hebben anders krijg je zwart-wit beeld (wat jij hebt) die kabels zijn wel te koop bij elke spellenboer

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 14:58 schreef BlackMage het volgende:
Als je tv NTSC ondersteunt moet je ook nog een RGB kabel hebben anders krijg je zwart-wit beeld (wat jij hebt) die kabels zijn wel te koop bij elke spellenboer
RGB kabels voor een Xbox overal te koop?

Verwijderd

Neem een stekkertje dat van die 3 tulpjes een SCART uitgang maakt.. that should do the trick..

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Op woensdag 19 december 2001 15:06 schreef yhtomit het volgende:

[..]

De Xbox is nog niet eens uit dus wat denk je zelf? :)

Check de uitgang (tulp of scart?) en de RGB kabel in de winkel.
Een RGB kabel kan je op veel plekken kopen maar ik zie maar weinig fatsoenlijke kabels.
Op woensdag 19 december 2001 15:15 schreef WouteRF het volgende:
Neem een stekkertje dat van die 3 tulpjes een SCART uitgang maakt.. that should do the trick..
Bij de PS2 krijg je een platte brede connector naar tulp en je krijgt er een los scartboxje bij.

Die losse boxjes kan je los kopen, maar lijkt me heel sterk dat deze niet bij de Xbox zat.

offtopic:
Laat die Xbox zo snel mogelijk uitkomen! de prijzen moeten omlaag van de PS2 games.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Vaak kun je op je tv de ingang op ntsc zetten.

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 15:18 schreef KillerAce_NL het volgende:
Dit zit volgens mij alleen op de wat duurdere TV's en anders moet je mzzl hebben.

• Gman
Op woensdag 19 december 2001 15:18 schreef KillerAce_NL het volgende:
Bij de moderne tv's vast wel.
Bij de oude moet je mazzel hebben dat ze het aankunnen.

Misschien kan je het instellen op de console zelf? kan bij mijn sony camera ook en volgens mij bij mijn PS2 ook.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tja en anders koop je toch zon PSX kabel die ntsc naar pal omzet, die zijn er wel en kabel is kabel.

• BlackMage
Op woensdag 19 december 2001 15:22 schreef KillerAce_NL het volgende:
Tja en anders koop je toch zon PSX kabel die ntsc naar pal omzet, die zijn er wel en kabel is kabel.
Jep. Zoon kabel is altijd het zelfde. Met een beetje soldeer truukjes kan je een heel mooie RGB kabel voor je Xbox maken

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:31
Waar woon je precies. >:)
:P

• lvh
Op woensdag 19 december 2001 14:58 schreef BlackMage het volgende:
En hoe kan ik deze kabel herkennen?
Nu heb ik een 3wire kabel, een voor video, een voor left en een voor right sound.

• lvh
Op woensdag 19 december 2001 15:28 schreef Albinoraptor het volgende:
Waar woon je precies. >:)
:P
Wehehe, contacts he ;)
Die van mij is "toevallig uit de rekken gevallen" en daarnaa naar technikers gestuurd, die zeggen dat hij kapot is, en daarna stoot de secretaresse hem in een fedex pak met MIJN adres erop he >:)

• lvh
Op woensdag 19 december 2001 15:15 schreef WouteRF het volgende:
Dat heb ik en dat doet nix.

• lvh
Op woensdag 19 december 2001 15:26 schreef BlackMage het volgende:

[..]

Jep. Zoon kabel is altijd het zelfde. Met een beetje soldeer truukjes kan je een heel mooie RGB kabel voor je Xbox maken
Ik kan solderen, heb je daar toevallig een schema van ;)

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 15:17 schreef TP70 aka Georgio het volgende:

[..]

De Xbox is nog niet eens uit dus wat denk je zelf? :)
Was sarcastisch bedoeld slimmerik.....

• lvh
Op woensdag 19 december 2001 15:06 schreef yhtomit het volgende:

[..]

Neuh, maar een converter misschien wel (dus verlengstuk maar waar de bedrading vanbinnen anders is ofzo)?

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 15:58 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

Neuh, maar een converter misschien wel (dus verlengstuk maar waar de bedrading vanbinnen anders is ofzo)?
Het enige dat kan werken is een convertor die het composiete NTSC signaal omzet naar een composiet PAL signaal, een actief component dus....

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:31
Op woensdag 19 december 2001 15:39 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

Wehehe, contacts he ;)
Die van mij is "toevallig uit de rekken gevallen" en daarnaa naar technikers gestuurd, die zeggen dat hij kapot is, en daarna stoot de secretaresse hem in een fedex pak met MIJN adres erop he >:)
Nou weet ik het nog net :? :+

P.s. Hoeveel kost het nou, importeren??
Je hebt vast 2 controlers en 2 spellen. Hoeveel was je kwijt?

• lvh
Op woensdag 19 december 2001 16:29 schreef yhtomit het volgende:

[..]

Het enige dat kan werken is een convertor die het composiete NTSC signaal omzet naar een composiet PAL signaal, een actief component dus....
Nou, ff naar de winkel enzoon actief component kopen :P

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 13:47

Elroy

Zelda!!!

Deze kan je aansluiten op je antenne (voor beeld,geluid).

Afbeeldingslocatie: http://image.lik-sang.com/images//170/xbox-rfunit.jpg

http://www.lik-sang.com/catalog/product_info.php?category=83&products_id=1502

Specs Computer

• lvh
Op woensdag 19 december 2001 17:05 schreef elroy het volgende:
Deze kan je aansluiten op je antenne (voor beeld,geluid).

[afbeelding]

http://www.lik-sang.com/catalog/product_info.php?category=83&products_id=1502
Dat is het probleem niet, ik HEB een composite, maar mijn TV verwacht PAL maar de XBOX "spreekt" Amerikaanse NSTC. DUs, ik heb een NSTC2PAL ding nodig, zo'n actief beest zoals ibomyt ofzowiets zei ;)

• lvh
Op woensdag 19 december 2001 16:41 schreef Albinoraptor het volgende:

[..]

Nou weet ik het nog net :? :+

P.s. Hoeveel kost het nou, importeren??
Je hebt vast 2 controlers en 2 spellen. Hoeveel was je kwijt?
Hmm, heb 1 spel en een controller. Was trouwens enkel de bedoeling dat ik testte of hij wel 100% werkt.

En IK heb geen kloot betaalt, gast is een oude vriend van pa ;)

• BlackMage
mazzelnaaier

• lvh
Op woensdag 19 december 2001 17:17 schreef BlackMage het volgende:
mazzelnaaier
Jaja allemaal goed en wel maar nu ontopic :P

Als je wil postik foto's

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Op woensdag 19 december 2001 17:10 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

Dat is het probleem niet, ik HEB een composite, maar mijn TV verwacht PAL maar de XBOX "spreekt" Amerikaanse NSTC. DUs, ik heb een NSTC2PAL ding nodig, zo'n actief beest zoals ibomyt ofzowiets zei ;)
Kijk eens wat ik voor jouw gevonden heb :

Afbeeldingslocatie: http://www.threedoubleyou.com/newconvntscpalx.gif

http://www.threedoubleyou.com/converters.htm

Specs Computer

• White Dust
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

éhm, koop een kleuren TV :+ :P

• lvh
Op woensdag 19 december 2001 17:28 schreef Soccubus het volgende:
éhm, koop een kleuren TV :+ :P
Haha...NOT funny

• lvh
Op woensdag 19 december 2001 17:24 schreef elroy het volgende:

[..]

Kijk eens wat ik voor jouw gevonden heb :

[afbeelding]

http://www.threedoubleyou.com/converters.htm
W00-000T! TY!

• White Dust

White Dust

Op woensdag 19 december 2001 17:30 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

Haha...NOT funny
Ook niet als funny bedoeld, meer sarcasme, wie koopt er nou een kruisdoos!!!!

• lvh
Op woensdag 19 december 2001 17:37 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Ook niet als funny bedoeld, meer sarcasme, wie koopt er nou een kruisdoos!!!!
Zwaar offtopic. Als je nou zou LEZEN zou je zien dat ik hem niet gekocht hem maar "gekregen".

En wat heb jij ingodsnaam tegen de Xbox? Waarschijnlijk heb je er nog niet eens een in het echt gezien, laat staan erop gespeeld. Ik heb dit wel gedaan, ook met de PS2, en IK vind de Xbox beter. Als jij dit niet vind ga dan ergens anders zagen, maar ik vraag hier gewoon iets over een kabel en dan ga jij weer leuk ff offtopic posten :Z

• lvh
*schop*

Sorry, zou lieft tegen morgen antwoord hebben morgen is die winkel open en vrijdag niet (zaterdag/zondag ook ni)

• White Dust

White Dust

Op woensdag 19 december 2001 18:12 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

Zwaar offtopic. Als je nou zou LEZEN zou je zien dat ik hem niet gekocht hem maar "gekregen".

En wat heb jij ingodsnaam tegen de Xbox? Waarschijnlijk heb je er nog niet eens een in het echt gezien, laat staan erop gespeeld. Ik heb dit wel gedaan, ook met de PS2, en IK vind de Xbox beter. Als jij dit niet vind ga dan ergens anders zagen, maar ik vraag hier gewoon iets over een kabel en dan ga jij weer leuk ff offtopic posten :Z
Goed, ik heb weinig tegen de X, alleen dat ik veel agressie tegen de ontwikkelaar heb (bestaat in de X ook de Blue Screens of Death :? ), en kalm aan een beetje, wat mijn mening is, is mijn mening en wat jouw mening is, is jouw mening ;)

Oh, en je vraagt niets over de kabel maar over een probleem met de kleuren :)

PS ik heb de topic even gelezen, maar kan nergens vinden dat je hem hebt gekregen :? kun je even zeggen (éh, typen) waar dat staat ;)

• lvh
Op woensdag 19 december 2001 15:39 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

Wehehe, contacts he ;)
Op woensdag 19 december 2001 17:11 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

Hmm, heb 1 spel en een controller. Was trouwens enkel de bedoeling dat ik testte of hij wel 100% werkt.

En IK heb geen kloot betaalt, gast is een oude vriend van pa ;)
Vooral die eerste, naja kom je bent blind als je daar niet iets in ziet ;)
Die tweede is vooral over het feit dat ik de prijs niet weet, maar die gast is een oude vriend van me pa bij MS, zie eerste verhaal ;)

• lvh
Zow, mag ik dan vriendelijk verzoeken aan IEDEREEN om nix meer te posten wat niet related is tot mijn vraag? Danku ;)

• White Dust

White Dust

Op woensdag 19 december 2001 19:39 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Zow, mag ik dan vriendelijk verzoeken aan IEDEREEN om nix meer te posten wat niet related is tot mijn vraag? Danku ;)
Dat mag :P (nog één keertje om het af te leren :P )

Verwijderd

Ik heb je antwoord gegeven jonge..

• lvh
Op woensdag 19 december 2001 19:45 schreef WouteRF het volgende:
Ik heb je antwoord gegeven jonge..
Owja, bedankt :P
Maareuh die gast met zijn geemkjoeb, heeft hij gewoon een oude cable gemod ofwat?

• lvh
Hmm, ben je echt ZEKER dat je zo'n actief ding nodig hebt? Ff verhaal:

2 neven van mij hebben een chipped Playstation, en ze hadden dus een NSTC game. Dus: exact hetzelfde als ik: perfect speelbaar, geluid goed enzo, maar alleen: zwart wit. Dat zoog dus echt zwaar, maar in de winkel waar ze hun PSX hebben laten verbouwen konden ze ook hun kabel laten verbouwen. Ff afgeven, gast ging met kabel knoeien, half uurtje later kon je hem komen ophalen. NSTC werkt perfecto, PAL ook. Ik heb zelf zo'n kabel niet, maar zoek dus nu het schema...

Kent iemand dit? En wies die gast met de Geemkjoeb en hoe heeft hij dat geflikt?

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 22:16 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

2 neven van mij hebben een chipped Playstation, en ze hadden dus een NSTC game. Dus: exact hetzelfde als ik: perfect speelbaar, geluid goed enzo, maar alleen: zwart wit. Dat zoog dus echt zwaar, maar in de winkel waar ze hun PSX hebben laten verbouwen konden ze ook hun kabel laten verbouwen. Ff afgeven, gast ging met kabel knoeien, half uurtje later kon je hem komen ophalen. NSTC werkt perfecto, PAL ook. Ik heb zelf zo'n kabel niet, maar zoek dus nu het schema...

Kent iemand dit? En wies die gast met de Geemkjoeb en hoe heeft hij dat geflikt?
Dat was waarschijnlijk al een soort rgb kabel, er valt aan kabel met 1 draadje voor het beeld niet veel te knoeien denk ik ....

Die gozer met die gamecube zal wel een duurdere tv hebben ...

• lvh
Op woensdag 19 december 2001 22:20 schreef yhtomit het volgende:

[..]

Dat was waarschijnlijk al een soort rgb kabel, er valt aan kabel met 1 draadje voor het beeld niet veel te knoeien denk ik ....

Die gozer met die gamecube zal wel een duurdere tv hebben ...
1. Nope, PSX gewoon standaard ding naar 3 tulpies (videocomposite, audio)

2. Kan

• lvh
En, die post van die converter, denk je dat je dat bij een elektroboer niet cheaper kan krijgen? Ik vind 3000+ bef een beetje veel voor zo'n stom ding :P

Verwijderd

voor 50,- ken je ze al halen dacht ik.. alleen die willen wel eens smelten volgens mij na langdurig gebruik (en dat zal gebeuren met Halo :P)

• Gman
Op woensdag 19 december 2001 19:10 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Goed, ik heb weinig tegen de X, alleen dat ik veel agressie tegen de ontwikkelaar heb (bestaat in de X ook de Blue Screens of Death :?
Jep!
Afbeeldingslocatie: http://www.nmy.dds.nl/got/spelcomputter.gif

:D

BDW: Nu weet ik hoe R4C00N_SL4Y3R aan z'n posts komt

• White Dust

White Dust

Op woensdag 19 december 2001 22:53 schreef TP70 aka Georgio het volgende:

[..]

Jep!
[afbeelding]

:D
Wahoooo, dat bedoel ik nou, goeie pic :D :D :D :D :D

• Hyperbird
  • Niet online
Mischien dat het werkt... heb je een video die ntsc aan kan (staat hier beneden ook, was geen dure ofzo), dan sluit je em daar op aan en kan die het mischien als pal doorsturen.

Je weet het nooit :Y)

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 23:22 schreef Hyperbird het volgende:
Mischien dat het werkt... heb je een video die ntsc aan kan (staat hier beneden ook, was geen dure ofzo), dan sluit je em daar op aan en kan die het mischien als pal doorsturen.

Je weet het nooit :Y)
Heb gelezen dat dat niet werkt ..... maar idd, je weet maar nooit!

Verwijderd

en hier zie je dus weer het zielige gedrag van Nederlanders die zich kennelijk niet kunnen aanpassen..

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 08:40 schreef WouteRF het volgende:
en hier zie je dus weer het zielige gedrag van Nederlanders die zich kennelijk niet kunnen aanpassen..
?? :?

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Op woensdag 19 december 2001 22:16 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

Ik ben die gast met die gamecube en ik heb ook een wat duurdere tv.

zie topic : [topic=353457/1/50]

Specs Computer

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 30-01 06:05
Er word hiet een hoop onzin verteld.. maar goed.

Meeste TV pakken wel een NTSC RGB signaal, maar geen composite NTSC signaal. Die gele tulp is een composite NTSC signaal.

Er zijn 2 oplossingen. De beste kwaliteit kan je behalen door RGB scart, hiervoor moet je dus een kabel hebben die hier in NL nog niet de koop is. Dus je moet hem zelf maken, als dat kan. Ik weet niet wat voor aansluiting er op je x-box zit, maar je kan misschien je bestaande kabel daarvoor gebruiken. Zoek ff op internet naar schematjes voor de x-box->rgb scart.

De 2e oplossing is om het composite NTSC signaal om te zetten naar een PAL signaal. Hiervoor moet je dus een converter kopen. Ik heb er nog wel een voor de PS, en die zou je kunnen ombouwen voor de x-box.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Een vriend van me heeft ook een Xbox uit de states, je hebt een aansluiting met 3 tulpies, hij is naar de elektronicaboer gegaan en heeft daar een soort verleng ding gekocht naar een scart kabel.. werkt perfect..

• lvh
Op donderdag 20 december 2001 12:18 schreef WouteRF het volgende:
Een vriend van me heeft ook een Xbox uit de states, je hebt een aansluiting met 3 tulpies, hij is naar de elektronicaboer gegaan en heeft daar een soort verleng ding gekocht naar een scart kabel.. werkt perfect..
Verleng ding? Dat heb ik ook en werkt niet ;(

• lvh
Op donderdag 20 december 2001 10:19 schreef Chilly_Willy het volgende:
Er word hiet een hoop onzin verteld.. maar goed.

Meeste TV pakken wel een NTSC RGB signaal, maar geen composite NTSC signaal. Die gele tulp is een composite NTSC signaal.

Er zijn 2 oplossingen. De beste kwaliteit kan je behalen door RGB scart, hiervoor moet je dus een kabel hebben die hier in NL nog niet de koop is. Dus je moet hem zelf maken, als dat kan. Ik weet niet wat voor aansluiting er op je x-box zit, maar je kan misschien je bestaande kabel daarvoor gebruiken. Zoek ff op internet naar schematjes voor de x-box->rgb scart.

De 2e oplossing is om het composite NTSC signaal om te zetten naar een PAL signaal. Hiervoor moet je dus een converter kopen. Ik heb er nog wel een voor de PS, en die zou je kunnen ombouwen voor de x-box.
Dus, ik heb volgens jou een Composite->RGB nodig en een RGB -> Scart? Dat zal de electroboer wel hebben :P

Verwijderd

Vreemd dat je die importeerd, ze staan gewoon te koop bij de Dixtone |:(

En dan heb je direct een Nederlandse versie. *D

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:46

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op donderdag 20 december 2001 13:43 schreef tweakerrrr het volgende:

Excuse me?!? :?

bedoel je nu dat de X-BOX nu al in Nederland te koop is??
En wat kost dat grapje daarzo?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• lvh
Op donderdag 20 december 2001 13:43 schreef tweakerrrr het volgende:

Ik woon niet in nederland, en dit heeft geen kloot te maken met mijn probleem.

Verwijderd

Nee man, je kanz e nu BESTELLEN bij dixons/dixtone/electriccity etc.. dan heb je er gegarandeerd 1 op 14 maart..

Verwijderd

Sorry R4C00N_SL4Y3R ik wilde je niet boos maken. Maar je probleem is toch al opgelost met een nieuw kabeltje?

Enne WouteRF ik heb zelf op zo'n XBOX gespeeld bij de Dixtone tot de power-supply defect ging. Ik was in de veronderstelling dat ze die dingen ook verkochten want ze hadden een grote stapel dozen staan.

Verwijderd

die verkopen ze niet.. het is een onderdeel van de Xbox Xperience

Power Supply he? Dus waarschijnlijk de stroom transfo.. die dingenw orden ontiegelijk heet en smelten zelfs soms door..
Pagina: 1