Toon posts:

[javascript]sleep till

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek iets wat zeg maar hetzelfde effect heeft als:

while(!statement){
}

alleen dan netter dus. Ik weet niet wat dit doet bij javascript, maar in andere progtalen betekend dit een vastlopend progje.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:23

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 19 december 2001 14:43 schreef SlowMo het volgende:
hmm dubbele post :(
Doel je op deze? [topic=355394/1/25]

Zo ja, dan vinnikdatraar.. klone-alert?
Zo nee, dan heb ik niks gezegd :o

Verwijderd

Topicstarter
nee doel ik nie op. Want daar wordt een stuk code uitgevoerd wanneer de tijd verlopen is. Ik wil dat ie wacht totdat er een event is opgetreden. Misschien dat dah ook met timeout kan maar dat weet ik niet.

edit:

oeps ik denk dat ik jou niet begrepen heb. Ik doelde op me eigen post. Heel stonden er 2 dezelfde threads (Kijk bij de slotjes) Ik paste er een aan met excuses maar toen werd de andere op slot gedaan (de goeie dus :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:23

Pelle

🚴‍♂️

Een while-loopje werkt gewoon hoor; er moet alleen wel iets getriggerd worden dat die while-loop weer stopzet waarna het progje of script weer verder gaat met het uitvoeren van statements.

Wat wil je precies dan? Gewoon een oneindig loopje?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

"Ik wil dat ie wacht totdat er een event is opgetreden."

Je kunt dan toch gewoon de code triggeren als die event optreedt??

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

in andere progtalen leid dat tot een vastlopend programma omdat je het niet een andere thread uitvoert..
Zover ik weet heeft JS geen threads (naja, je snapt wat ik bedoel) en zal het ook niet vastlopen, maar dat had je natuurlijk al gezien nadat je het had uitgeprobeerd..

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:24

crisp

Devver

Pixelated

Je kan mbv setInterval een functie om de zoveel miliseconden uit laten voeren. In die functie kan je dan eventueel je interval weer killen.
setTimeout is ook goed te gebruiken; het verschil is dat bij setTimeout de aangegeven functie na x miliseconden eenmalig wordt uitgevoerd. Als je echter aan het eind van die functie weer een setTimeout set op zichzelf, dan krijg je ongeveer hetzelfde effect als met setInterval.
Deze beide methoden zijn veel efficienter en cpu-vriendelijker dan een eeuwige while-loop...

Intentionally left blank

Verwijderd

pseudo code]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8