Ik heb over een week de nokia 6310 en daar zit ook bluetooth op, ik vraag me nu af waar ik bluetooth kaarten kan halen voor de pc (pci) en hoeveel de +/- kosten.
Waar haal je die? Ik heb um nog nergens gezien!
gewoon www.nokia.nl, en volgens mijn telefoondealer kan hij elk moment binnenkomen.
Ik w8 al maanden op dit pr8tige dingetje!!!!! Als hij er is koop ik um meteen!!!!
hij had gelijk uit moeten komen met de 8310, maar hij is er nog niet. Als je het mij vraagt, kan het nog wel een tijdje duren
Multimonitor is relax :P
Ik heb net nokia nog aan de phone gehad en hij komt volgende week in de shops (ik w8 al op sinds hij op de intersite site staat) 6310 rulezzz!!!!!!
Om ff ontopic te blijven: Ik heb alleen nog maar PCMCIA Bluetooth kaartjes gezien. Je zou eventueel eens PCMCIA slote op pci voor je kunnen kopen. Kweet allee niet wat dat kost.
ik heb een goeie link gevonden:
http://www.bluetooth-market.com/index2.htm
http://www.bluetooth-market.com/index2.htm
iemand al enig idee wat de 6310 gaat kosten zonder abo?
(ps. ik ga wel abo verlengen hoor, libtel 500 en de bonus wordt berekend over afgelopen 3 maanden dus dat zit wel snor. +- fl. 2000,- over afgelopen kwartaal)
(ps. ik ga wel abo verlengen hoor, libtel 500 en de bonus wordt berekend over afgelopen 3 maanden dus dat zit wel snor. +- fl. 2000,- over afgelopen kwartaal)
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Ik gok Fl 1029,- en € 466.94! Ik hoop eerlijk gezegd iets lager aangezien ik niet echt veel geld heb op het moment...
ik vind fl. 1000,- niet echt veel. Dat valt me alleszins tegen. Zodra Libertel hem kan leveren bestel ik hem. Koop al jaren GSM's rechtstreeks via libtel dat bevalt me goed. Niks ge-eikel. gewoon ff bellen en 2 dagen later heb je je telefoon in huis. En rekening wordt automatisch afgeschreven.
ps. begrijp me niet verkeerd fl. 1000,- is best een hoop geld maar ik was bang dat ie meer zou kosten. fl. 1500,- ofzow. Ik heb nu al dik jaar 8850 en die kostte ook zoiets. En vond kwa ontwikkeling de 6310 wel gelijke prijs hebben.
ps. begrijp me niet verkeerd fl. 1000,- is best een hoop geld maar ik was bang dat ie meer zou kosten. fl. 1500,- ofzow. Ik heb nu al dik jaar 8850 en die kostte ook zoiets. En vond kwa ontwikkeling de 6310 wel gelijke prijs hebben.
Bij Libertel zal hij vast rond de 1500 piek liggen aangezien Libertel en KPN errug duur zijn met mobiele telefoons. Neem nou een half jaar geleden toen wilde ik een Nokia 6210 kopen zonder Abo, bij Libertel was ie FL 1025 en bij KPN Fl 1150!!!!! Ik ben toen maar meteen weer naar de phonehouse gerend en um gekocht voor 729 piek!
Bij mijn lokale dealer kost ie 989,- en met m`n abbo 400.- korting. Lekkurrr. Als ie er is heb ik hem meteen!
Heb je het nu over de 6310?!?!? Zo jaOp woensdag 19 december 2001 18:32 schreef DjMaDMaX het volgende:
Bij mijn lokale dealer kost ie 989,- en met m`n abbo 400.- korting. Lekkurrr. Als ie er is heb ik hem meteen!
BETER!!!!!!!!!!!!!
maar wie weet nu met relatief grote zekerheid te vertellen wanneer de 6310 er ECHT is.
Week 1 januari? Want ik wel hem ook meteen hebben. En dan natuurlijk meteen ook een bluetooth kaartje voor in de laptop. Kun je eigenlijk via libtel al meteen GPRS-sen?
Week 1 januari? Want ik wel hem ook meteen hebben. En dan natuurlijk meteen ook een bluetooth kaartje voor in de laptop. Kun je eigenlijk via libtel al meteen GPRS-sen?
Verwijderd
wat is de meerwaarde ten opzichte van een 6510? Ik vind dat goud trouwens erg lelijk van de 6310
Ik will geen troll weg laten lopen.. Maar wat is de meerwaarde tenopzichte van de T68 behalve dat het een Nokia is? De prijs misschien? Battery-life?
Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon
Ok dan,Op donderdag 20 december 2001 11:20 schreef SuB het volgende:
wat is de meerwaarde ten opzichte van een 6510? Ik vind dat goud trouwens erg lelijk van de 6310
Verwijderd
mja 6510 voor mij dus. ik zie voor mij persoonlijk geen toepassing voor blue tooth en bovendien heb ik nu de 6210. Wil wel eens wat anders.
op de plaatjes ziet dat goud er inderdaad behoorlijk 'goud' uit en dat sucks inderdaad bigtime. Maarja ik wil nu eenmaal bluetooth en gprs en ik vind de 8310 mogelijk nog veel lelijker.
(okay smaken verschillen natuurlijk en begrijp me niet verkeerd ik heb zelf de 8850 dus ik vind hem niet lelijk om patserigheid maar vind het gewoon een playmobil telefoon)
(okay smaken verschillen natuurlijk en begrijp me niet verkeerd ik heb zelf de 8850 dus ik vind hem niet lelijk om patserigheid maar vind het gewoon een playmobil telefoon)
Jep de 6310, is niet zo duur (& ik krijg 400 korting i.v.m. nieuw abbonnementOp donderdag 20 december 2001 10:30 schreef Proggy het volgende:
[..]
Heb je het nu over de 6310?!?!? Zo ja
BETER!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
Dan moet je ff kijken op www.tdk.nl daar staat een USB bluetooth apparaat. Ik weet alleen niet hoeveel die kostOp woensdag 19 december 2001 15:20 schreef Proggy het volgende:
Leuk, alleen een beetje duur...
Nou Ericson suck bigtime!!! De 6310 is veel steviger en ook nog goedkoper ook en ik zou niet weten wat je met een kleurenscherm moet, KOST ZO VEEL STROOOOOOM..... Dat gprs is leuk als je via een notebook internet en zou ik nooit op me mobiele doen dus een kleurenscherm lijkt me nog niet nodig voordat UMTS er is.Op donderdag 20 december 2001 11:25 schreef XKB het volgende:
Ik will geen troll weg laten lopen.. Maar wat is de meerwaarde tenopzichte van de T68 behalve dat het een Nokia is? De prijs misschien? Battery-life?
En dan nog maar niet te spreken over de design
De 6310 is idd steviger. Maar zon kleurenscherm is helemaalOp donderdag 20 december 2001 19:42 schreef Proggy het volgende:
[..]
Nou Ericson suck bigtime!!! De 6310 is veel steviger en ook nog goedkoper ook en ik zou niet weten wat je met een kleurenscherm moet, KOST ZO VEEL STROOOOOOM..... Dat gprs is leuk als je via een notebook internet en zou ik nooit op me mobiele doen dus een kleurenscherm lijkt me nog niet nodig voordat UMTS er is.
koppel je ipaq via bluetooth aan je 6310 of t68 en je bent continue online met bijvoorbeeld MSN oid.
De Nokiastore (in Rotterdam) gaat de 6310 1e week van Januari leveren (ze hebben we al enkele kijk exemplaren) prijs zou volgens de verkoper ietsje lager dan de 8310 worden. (Wellicht in de 1 weken wat erboven)Op woensdag 19 december 2001 15:25 schreef intert0y het volgende:
iemand al enig idee wat de 6310 gaat kosten zonder abo?
Trouwens de 6510 (Veeel kleiner)Staat volgens de Nokia site ook op voor het 1e kwartaal 2002. Daar zou ik op w88.

ericsson site: 165-290 uur. En ik ben bang dat die 165 wat vaker voor zal komen dan die 290..Op donderdag 20 december 2001 19:57 schreef XKB het volgende:
standby tijd.. die is bij de T68 ongeveer 280 uur..
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Trouwens ikzelf twijfel nog tussen een T65 en een 8310. Wil hem volgende week gaan halen. eerst d8 ik aan een T68 (Te duur) of een 6310 maar vond hem toch te groot en om nu weer 3mndn te w88 op 6510. (of op die mega stoere 7650).
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Heb een T68 en hij gaat echt makkelijk een week mee...(moet ik niet teveel bellen, maar het klopt dus!)
Heb net ook GPRS met mijn Compaq 3870 aan de praat gekregen
en dat is echt super!!!
Ericsson Rules (normaal altijd nokia gehad: 6150, 3210, 8210 en heel effe de 6210 omdat 8210 kapot was
)
Gewoon T68 kopen dus!!!!! Bluetooth is trouwens super alleen een kaartje voor in je pc kost snel 150 euro, maar werkt wel als een trein
!
Heb net ook GPRS met mijn Compaq 3870 aan de praat gekregen
Ericsson Rules (normaal altijd nokia gehad: 6150, 3210, 8210 en heel effe de 6210 omdat 8210 kapot was
Gewoon T68 kopen dus!!!!! Bluetooth is trouwens super alleen een kaartje voor in je pc kost snel 150 euro, maar werkt wel als een trein
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
kewl! je hebt em binnen! Ik wil review!
Hoop dat ik mijn iPaq ook nog kan verkopen.. Ik wil ook naar de 3870
Hoop dat ik mijn iPaq ook nog kan verkopen.. Ik wil ook naar de 3870
Ik zie op de site van o.a. belcompany de 6310 er inmiddels bij staan. Ik wil hem gaan bestellen maar heeft iemand hem al en kan die mij vertellen welke kleur ik moeten nemen en ofdat dat goud echt lelijk goud is?
Werk zelf bij de Phonehouse en moet toch een ding vertellen over Nokia en Ericsson.
Het mag duidelijk zijn dat Nokia al tijden marktleider is. Hun toestellen zijn van goede kwaliteit (behalve 8210 en 8850, alleen maar problemen). Bovendien zijn het mooie toestellen. Ik heb zelf 1,5 jaar een 6150 gehad (was een topper en werkt nog steeds in handen van een vriend. Vervolgens heb ik een jaar een 6210 gehad. De verkoop van dit toestel is laat op gang gekomen, maar wie hem heeft zal er niet veel problemen mee hebben. Ik krijg bijna geen 6210 binnen voor reparatie, i.t.t 8210.
Toch vrees ik dat Nokia marktaandeel gaat verliezen aan SONY-ERICSSON (zijn samen gaan werken). Ericsson heeft drastisch het roer omgegooid wat betreft design. Samen met de goede kwaliteit (Die hebben ze bij ericsson zeker wel) zal ericsson denk ik meer gaan verkopen dan in het verleden. Nieuwe modellen: T39 T65 T66 T68 en nog enkele modellen die binnenkort komen.
Ik heb zelf nu een T39 met bluetooth (had geen geld voor T68) en op de wat kleinere toetsen na vind ik hem net zo goed als de 6210. Zelf vind ik het design van de 6310 lelijker dan die van de 6210, minpuntje voor nokia.
Om iedereen gelukkig te maken: HET ZIJN ALLEBEI TOPMERKEN!
(ga maar es naar bed, heb denk ik een beetje teveel port gedronken)
Het mag duidelijk zijn dat Nokia al tijden marktleider is. Hun toestellen zijn van goede kwaliteit (behalve 8210 en 8850, alleen maar problemen). Bovendien zijn het mooie toestellen. Ik heb zelf 1,5 jaar een 6150 gehad (was een topper en werkt nog steeds in handen van een vriend. Vervolgens heb ik een jaar een 6210 gehad. De verkoop van dit toestel is laat op gang gekomen, maar wie hem heeft zal er niet veel problemen mee hebben. Ik krijg bijna geen 6210 binnen voor reparatie, i.t.t 8210.
Toch vrees ik dat Nokia marktaandeel gaat verliezen aan SONY-ERICSSON (zijn samen gaan werken). Ericsson heeft drastisch het roer omgegooid wat betreft design. Samen met de goede kwaliteit (Die hebben ze bij ericsson zeker wel) zal ericsson denk ik meer gaan verkopen dan in het verleden. Nieuwe modellen: T39 T65 T66 T68 en nog enkele modellen die binnenkort komen.
Ik heb zelf nu een T39 met bluetooth (had geen geld voor T68) en op de wat kleinere toetsen na vind ik hem net zo goed als de 6210. Zelf vind ik het design van de 6310 lelijker dan die van de 6210, minpuntje voor nokia.
Om iedereen gelukkig te maken: HET ZIJN ALLEBEI TOPMERKEN!
(ga maar es naar bed, heb denk ik een beetje teveel port gedronken)
Ik heb gehoord ja, ik heb hem zelf ook nog nietOp donderdag 10 januari 2002 21:00 schreef intert0y het volgende:
Ik zie op de site van o.a. belcompany de 6310 er inmiddels bij staan. Ik wil hem gaan bestellen maar heeft iemand hem al en kan die mij vertellen welke kleur ik moeten nemen en ofdat dat goud echt lelijk goud is?
Heeft iemand nu de Nokia 6310 al gekocht. Wat ECHTE foto`s zouden geen kwaad kunnen trouwens..... (werk trouwens ook in telecom shop!)
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Verwijderd
Dat soort uitspraken vind ik persoonlijk enorm irritant. Ook als het gaat om een mobieltje wat ik ook geweldig vind.Op woensdag 19 december 2001 14:56 schreef DjMaDMaX het volgende:
6310 rulezzz!!!!!!
Verwijderd
Stom rund, je weet duidelijk niks van de T68 afOp donderdag 20 december 2001 19:42 schreef Proggy het volgende:
[..]
Nou Ericson suck bigtime!!! De 6310 is veel steviger en ook nog goedkoper ook en ik zou niet weten wat je met een kleurenscherm moet, KOST ZO VEEL STROOOOOOM..... Dat gprs is leuk als je via een notebook internet en zou ik nooit op me mobiele doen dus een kleurenscherm lijkt me nog niet nodig voordat UMTS er is.
"KOST ZO VEEL STROOOOOOM"
Bullshit, het batterij leven is juist uitstekend.
En over dat kleuren scherm, het maakt het gebruik van de telefoon een stuk prettiger. Eerst dacht ik ook dat het niet zo heel belangrijk was, maar iedere keer als ik nu eens een monochroom mobieltje gebruik merk ik het verschil dus *echt* wel.
Een groot verschil tussen de T68 en de 6310 is de size. De 6210 heb ik weg gedaan omdat hij simpelweg te lang was.
Nokia fanatics, I hate em
Libertel wil hem maar niet leveren want zit volgens eigen zeggen nog steeds in de testfase voor hun.Op woensdag 16 januari 2002 17:36 schreef vries335 het volgende:
Heeft iemand nu de Nokia 6310 al gekocht. Wat ECHTE foto`s zouden geen kwaad kunnen trouwens..... (werk trouwens ook in telecom shop!)
Aangezien ik altijd mijn toestellen rechtstreeks bij libtel aanschaf is het daarop wachten. Het enige waar ik over blijf twijfelen is de kleur. Ik weet gewoon niet welke kleur ik moet nemen.
Eén ding snap ik even niet van de mensen die een iPaq 3870 en een T68 halen. Waarom niet een T39? Die heeft ook bluetooth en behalve bellen heb je geen moer aan de telefoon verder. Daar heb je je iPaq voor! Inc kleurenscherm, wap, agenda noem maar op. Waarom dan toch de T68? Omdat ie hip is?
Hij is iets van 2x zo duur als de T39!
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Uhmz, volgens mij gaat het topic over de 6310 en niet over zo'n ericsson?
Verwijderd
Ik had een m505 met de T39, maar de combinatie m505 met T68 bevalt me toch echt wel beter.Op donderdag 17 januari 2002 09:41 schreef ErectionJackson het volgende:
van de mensen die een iPaq 3870 en een T68 halen. Waarom niet een T39? Hij is iets van 2x zo duur als de T39!
Het scherm is groter wat makkelijker is voor sms (maar dat kan inderdaad ook op de pda)
Er zit geen antenne op waardoor hij makkelijker in de broekzak zit dan de T39.
Er zit een extra optie knop op, dit gecombineerd met de andere interface en je hebt een veel fijnere bediening.
Een kleurenscherm maakt het gebruik van de telefoon veel plezieriger (iedere monochrome telefoon vind ik er ineens een stuk ouder uitzien).
Over een tijdje kan ik ook lekker gebruik maken van mms.
Internetten en email checken doe ik over het algemeen op mijn pda, maar soms heb ik die niet bij dus dan is het wel fijn als het ook op mijn telefoon kan.
Overigens was hij voor mij niet 2x zo duur. De T39 was 800 gld. de T68 was 1070 gld.
ik wacht ook op de 6310. Waarom Nokia? mijn carkit wil ik eigenlijk niet veranderen. Had eerst een 6110, daarna 7110 en verwacht dat de 6310 gewoon in dezelfde carkit past. Dus geen extra adapters, carkitjes, headsets etc... aanschaffen is voor mij de motivatie.
En natuurlijk alle nieuwe features
Weet iemand of je ook goed op een palm kan internetten met bluetooth? Bijvoorbleeld die sony 700 oid.
Verwijderd
Ja, past gewoon in de CARK-91.Op donderdag 17 januari 2002 14:15 schreef mughato het volgende:
ik wacht ook op de 6310. Waarom Nokia? mijn carkit wil ik eigenlijk niet veranderen. Had eerst een 6110, daarna 7110 en verwacht dat de 6310 gewoon in dezelfde carkit past. Dus geen extra adapters, carkitjes, headsets etc... aanschaffen is voor mij de motivatie.
4de week zegt nokia nu dat ie komt : [topic=377235/1/25]
Geldt ook voor de 6310, omdat ie zo duur is. Ik zei het als reactie op een aantal lui hierboven die met een t68 bezig warenOp donderdag 17 januari 2002 09:42 schreef intert0y het volgende:
Uhmz, volgens mij gaat het topic over de 6310 en niet over zo'n ericsson?
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Verwijderd
Volgens deze link: GSMpuntNL komt ie op 4 februari uit/leverbaar. Samen met de 5210 (De gooi en smijt versie van de 3330
)
Yep. Ik heb hem vanmiddag gekocht!
Eerste indruk is gewoon goed.
Eerste indruk is gewoon goed.
Nu even een serieuze vraag/opmerking.
Ik heb hier een 6310 met een ipaq 3870 en kom na lang kloten tot de conclusie dat je na 1x een bluetooth verbinding om een GPRS connectie op te bouwen je de telefoon helemaal uit moet schakelen voordat je dit nog een keer kunt doen.
Ook je IR poort verbinding werkt niet goed meer nadat je 1x een bluetooth verbinding hebt opgestart. Uit/Aan zetten van je toestel lost het weer op.
De 6210 had dit geintje als je de DLR-3 datakabel had gebruikt. dan moest ie ook weer uit/aan.
Persoonlijk vind ik dit knap lastig omdat je nu alsnog je telefoon uit je jaszak moet halen als je de 2e keer wilt inloggen met bluetooth op internet middels GPRS.
Dit probleem heb ik al getest op 2 verschillende 6310's
Iemand die dit probleem kan bevestigen? Ik heb overigens een kaal gestarte Ipaq 3870 gebruikt zonder updates dus heel misschien dat daar nog iets bij zit.
Het viel me ook op dat als je de bevestiging op je nokia wilt geven voor een bluetooth verbinding (niet inschakelen maar authorisatie) het toestel soms even een blank display laat zien en weer met het basis scherm komt.
Volgens mij mag er binnenkort een Softwareupdate worden uitgebracht.
Dit ter info en ik hoop wat meer ervaringen te lezen.
Ik heb hier een 6310 met een ipaq 3870 en kom na lang kloten tot de conclusie dat je na 1x een bluetooth verbinding om een GPRS connectie op te bouwen je de telefoon helemaal uit moet schakelen voordat je dit nog een keer kunt doen.
Ook je IR poort verbinding werkt niet goed meer nadat je 1x een bluetooth verbinding hebt opgestart. Uit/Aan zetten van je toestel lost het weer op.
De 6210 had dit geintje als je de DLR-3 datakabel had gebruikt. dan moest ie ook weer uit/aan.
Persoonlijk vind ik dit knap lastig omdat je nu alsnog je telefoon uit je jaszak moet halen als je de 2e keer wilt inloggen met bluetooth op internet middels GPRS.
Dit probleem heb ik al getest op 2 verschillende 6310's
Iemand die dit probleem kan bevestigen? Ik heb overigens een kaal gestarte Ipaq 3870 gebruikt zonder updates dus heel misschien dat daar nog iets bij zit.
Het viel me ook op dat als je de bevestiging op je nokia wilt geven voor een bluetooth verbinding (niet inschakelen maar authorisatie) het toestel soms even een blank display laat zien en weer met het basis scherm komt.
Volgens mij mag er binnenkort een Softwareupdate worden uitgebracht.
Dit ter info en ik hoop wat meer ervaringen te lezen.
Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom
Pagina: 1