Toon posts:

Veilige installatie Athlon XP's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee weken terug 2 AMD Athlon XP 1800+'en opgeblazen door een fout met de koelpasta. Ik heb ze nu vervangen gekregen.

Zoals begrijpelijk is wil ik niet nog een keer ze kwijtraken. Kan iemand mij zeggen wat DE veiligste manier is om ze te installeren?

Mijn koeler is een ALPHA PEP66T met een 60mm Delta HP erop.

De vorige procs zijn er aangegaan doordat de koelpasta niet goed geleidde.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
laat het door een professional doen ?

doe maar een heel klein druppeltje koelpasta op de core van de processor. dit is voldoende en wordt uitgesmeerd zodra de koeler op de core drukt.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Wat voor koelpasta gebruikte je dan ? Arctic Silver geleidt iig wel goed

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39
Op woensdag 19 december 2001 17:10 schreef ubermaestro het volgende:
Wat voor koelpasta gebruikte je dan ? Arctic Silver geleidt iig wel goed
er is iets beter dan artic silver en je hebt ook nog silver 2 maar leg eens uit want ik krijg binenkort ook een amd'tje ( tja wat in me sig staat is nu nog me sys)

Verwijderd

... misschien heb je te veel koelpasta gebruikt ??....

Verwijderd

Ik heb een 1600+ XP op MSI pro2 mobo en ik heb spiro cooler. Bij de cooler zat ook wat koelpasta, 'k heb dat erop gesmeerd en nu wordt hij 35°. En da's dan nog geen speciale koelpasta, maar 10% zilver...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nu achter wat er de eerste keer is gebeurt met m'n procs. Te weinig koelpasta.

Een vriend van mij heeft z'n XP nu met ietsje meer pasta gewoon draaien

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 13:08
Dit is misschien een domme vraag, maar 'moet'je nou coolpasta gebruiken met deze cpu's, of zijn er ook andere mogelijkheden?

Want toen ik mijn cooler op de cpu plaatste, moest ik alleen een soort plakpapiertje eraf halen, waarop de cooler rust.

En hij werkt al maanden.
Het is alleen geen AMD XP - nl de TB 1200-266

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Wat een onzin, je heb toch echt iets verkeerd gedaan, je zegt te weinig koelpasta, het moet juist weinig zijn, zo weinig dat je de letters op de core nog kan lezen. De koeler moet de core gewoon raken, dan is er niks aan de hand.

Koelpasta is altijd aan te raden maar het is zeker niet nodig. Ik heb een duron 700 en een athlon 1000 gehad en zonder koelpasta met een 25piek coolermaster werden ze max 50 graden. Dat spul is alleen bedoelt om de hele kleine putjes op de vullen.

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 21:38 schreef Bajo het volgende:
Dit is misschien een domme vraag, maar 'moet'je nou coolpasta gebruiken met deze cpu's, of zijn er ook andere mogelijkheden?

Want toen ik mijn cooler op de cpu plaatste, moest ik alleen een soort plakpapiertje eraf halen, waarop de cooler rust.

En hij werkt al maanden.
Het is alleen geen AMD XP - nl de TB 1200-266
Toen ik mijn cooler plaatste haalde ik ook alleen een plakpapieertje eraf...

Ik heb een xp 1700+

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

ik had eerst ook alleen het papiertje eraf gehaald en dus de standaard "kauwgum" gebruikt, alletwee m'n xp-tjes werden 76C. Heb daarna koelers ff schoongemaakt, alle standaard gum met wat thinner verwijderd en gewoon wat witte koelprut (echt heeeeeeeel weinig) op m'n cores gedaan,
draai nu idle 44C en belast 49C

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Bij ons op het bedrijf krijg je ze niet vergoed door eigen schuld hoor. Maar als je arctic silver coolpasta neemt en een klein beetje in het midden van de core doet is het goed. Stel ook je bios ff in op overhittingsbeveiliging. Smeer niet het hele spuitje op je cpu. word zo'n bende ( kom ze regelmatig tegen)

Suc6 met je 3e cpu. P.S. JE WEET WEL ZEKER DAT JE BORD XP COMPATIBLE IS ZONDER BIOS UPDATE?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

stuk gaan door te weinig koelpasta? ze moeten gewoon draaien zonder koelpasta, maar dan worden ze vrij warm (50 graden ofzo?) en kun je niet echt okee OC-en ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Primus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 14:29
Als je niet wilt OC'en dan kun je best zonder koelpasta, heb je wel de standaard warmtegeleidende 'kauwgum' nodig natuurlijk... heb ik op dit moment ook, een Athlon XP 1800+ die met }:O maximaal op 54 graden zit. Als ik ga overclocken in de toekomst dan komt die koelpasta nog wel...

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Dat andere "betere" goedje is de vernieuwde Silver, alleen heet t dan nie meer zo.
Of je moet naar Nanotherm kijken, maar ik heb geen idee waar dat in NL te krijgen is. Misschien staat 't wel in de pricewatch.
Nanotherm geleidt trouwens geen electriciteit. AS 1 & 2 doen dat wel. De vernieuwde AS ook niet.

XBO: Michaël#3318

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
[topic=356573/1/100] misschien :?
Pagina: 1