HD detecteert 3 partities te weinig!

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:24
Ik heb een Maxtor 40,3G schijf, die gisteren ineens niet meer bootte. Ik ben toen vanalles aan't proberen geweest, inclusief de schijf in een andere PC proberen. Nadat ik dat laatste had gedaan bootte hij plotseling wel weer (in mijn eigen pc) maar herkende hij alleen de C: partitie waar alleen Windows op staat, de rest van m'n files kan ik dus nog steeds niet bij :(

Die windows partitie is 3G groot, en dat zegt de verkenner ook, maar als ik fdisk /mbr doe, zegt ie dat hij 8G groot is. Kan dat komen doordat ik hem in die andere PC heb gedaan die volgens mij max. 8G aankan? De andere partities herkende fdisk niet.

Moet ik nu met een disk editor aan de slag om mijn files terug te krijgen? Weet iemand waar ik raad en/of ik een disk editor kan vinden????

Het lullige is dat ik in de vakantie een LAN geef, en dan zou het toch wel een beetje leuk zijn als ik operationeel zou zijn...

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 12:53
Heb je partition magic ??
Het zou namelijk best eens kunnen zijn dat je andere partities hidden zijn, waardoor windows ze niet meer ziet.

Check anders eens met FDISK of de partities uberhaupt nog wel bestaan, zo niet, gewoon proberen te recoveren met Part.Magic, en anders gewoon nieuwe aanmaken.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

zelfde probleem hier, zelfde hd en 1 partitie onzichtbaar, hoe is het onzichtbaar worden mogelijk, draai xp, in hd managment is de schijf zichtbaar, hij ziet ook nog de titel en hoeveel er van bezet is, en hoeveel vrij, maar in explorer is hij niet aanwezig, de hd staat genoemd en tussen haakjes staat er achter (active) enig idee?

• .Frank
fdisk zegt dat ze niet meer bestaan (aleen C:/Windows dan),
en het lijkt me heel sterk dat ze gewoon hidden zijn, want ik heb echt niets gedaan wat daartoe kan leiden, en waarom zou dan de C:/ partitie opeens niet meer hidden zijn als ik hem in een andere PC stop, en waarom zou hij Uberhaupt niet meer booten als alle partities hidden zijn?

Daar komt bij dat ik Part. Magic niet heb. (Als ik het al had heb ik het nu ook niet meer)

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

• Delta2
Op woensdag 19 december 2001 14:43 schreef TheExecutor het volgende:
fdisk zegt dat ze niet meer bestaan (aleen C:/Windows dan),
en het lijkt me heel sterk dat ze gewoon hidden zijn, want ik heb echt niets gedaan wat daartoe kan leiden, en waarom zou dan de C:/ partitie opeens niet meer hidden zijn als ik hem in een andere PC stop, en waarom zou hij Uberhaupt niet meer booten als alle partities hidden zijn?

Daar komt bij dat ik Part. Magic niet heb. (Als ik het al had heb ik het nu ook niet meer)
Hardeschijf crashje van tevoren gehad ofzo ??
Want het klinkt alsof jou partities dus echt niet meer aanwezig zijn, en je primary partition beschadigd was/is :(

• .Frank
Nee, geen crach: ik deed de PC uit voor het eten, en toen ik 3 kwartier later weer boven kwam en hem aan deed, bootte hij niet meer...

Maar dat de partities niet meer bestaan kan best wel, want als fdisk niets meer detect en windows ook niet dan houd het op.

Maar kan ik daar met een disk manager nog wat aan doen of niet? :?

• Delta2
Ik geloof dat partition magic een recover functie had. Valt altijd te proberen, stel je maar eens voor, je maakt nieuwe partities terwijl je je oude nog had kunnen recoveren (uhhhh.... wie zou dat nu ooit eens gebeurd zijn :) , * Delta2 weet het antwoord al :'( )

Verwijderd

Welke windows?!?!

Disk Managment... Je weet wel...

• .Frank
Op woensdag 19 december 2001 14:59 schreef timotee het volgende:
Welke windows?!?!

Disk Managment... Je weet wel...
ME

Verwijderd

in windows XP zit een funtie disk managment, hiermee kun je partities beheren, maken en formateren, hier is dus in het overzicht nog wel alles zichtbaar, als ik echter een letter wil toekennen aan het "verloren gedeelte van mijn hd" dan is dat niet mogelijk, erg raar, gebeurde bij mij wel na een crash en opnieuw opstarten, maar kan dan partitie-gegevens wegzijn, of is dit weer een beveiliging van xp om toekomstige crashes te voorkomen :(

• .Frank
Dus ik moet òf Windows XP of een disk editor hebben.
Dat laatste is voor mij een stuk makkelijker aangezien ik nog maar een heeel klein beetje schijfruimte heb.

Waar kan ik een disk editor krijgen?

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 15:10 schreef TheExecutor het volgende:
Dus ik moet òf Windows XP of een disk editor hebben.
Dat laatste is voor mij een stuk makkelijker aangezien ik nog maar een heeel klein beetje schijfruimte heb.

Waar kan ik een disk editor krijgen?
Ja, sorg ff dat je aan Part. Maigc komt, dat is echt een geavanceerd programma en gemakkelijk te bedienen. Best chance. XP niet doen, dat heeft geen recovery-functie ofzo, je kunt er alleen mee prutsen in de hoop dat het werkt.

Verwijderd

Je bent niet de enige met dit soort problemen...

Ik ben na een windows vastloper 39GB van m'n 60GB IBM kwijt geraakt. (e,f,g,h)
Ik ben nu alleen nog m'n prim. dos part. (C) en m'n Extended dos part. (D)

Part, magic 7 ziet de ruimte wel als ongebruikte ruimte, maar ik kan er niks mee doen (niet recoveren of opnieuw indelen) Fdisk ziet in het begin wel de 60 GB maar als je het wil gaan verdelen ziet ie alleen de C en D (en dus ook alleen de ruimte die ze in beslag nemen)

Vandaag maar ff Ghostje maken en alles op m'n 60GB Barracuda IV zetten....

*zucht*

• .Frank
K, ik krijg morgen Part. Magic van een kennis (3DBlaster). Ik zal dan wel proberen om daarmee mijn data terug te krijgen...

*TheExecutor hoopt dat dat werkt*

Pagina: 1