Toon posts:

Probleem met Ultra100 TX2 controller en DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de loop van de vorige week heb ik bij een nieuw moederbord, processor, harde schijf en IDE controller kaart gekocht.

Huidige configuratie:
Asus A7V266 motherboard
Athlon XP 1600 processor
256 MB DDR RAM
40 gigabyte Maxtor hard drive (primary master op mijn onboard controller)
Aopen 16x DVD drive (secondary master op mijn onboard controller)
Iomega Zipdrive (secondary slave op mijn onboard controller)
30 gigabyte Maxtor hard drive (primary master op mijn Ultra100 TX2)
LG 8-speed CD-RW drive (secondary master op mijn Ultra100 TX2)

Nu heb ik het volgende probleem: zodra ik een DVD probeer te spelen, of vanaf die drive bestanden probeer te kopieëren hangt het systeem. Er komt geen error message, maaar de muis bevriest, het toetsenbord reageert niet, er gebeurt niets. Wanneer dit gebeurt begint wel de drive met opwarmen, maar dan bevriest het hele systeem ineens.
Ik heb de drive zowel op de Ultra100 TX2 IDE controller kaart als op de onboard controller van het moederbord geprobeerd, met steeds hetzelfde resultaat. Pas toen ik de Ultra100 TX2 verwijderde was het probleem verholpen.
Ik heb zowel het moederbord als de drive voorzien van de laatste bios en firmware. Ik heb het tevens geprobeerd met een andere drive, een Asus 8-speed DVD drive, maar kreeg het zelfde probleem.
Is dit een bekende compatibility-issue? Zouu het kunnen dat de Ultra100 TX2 geen goede ATAPI-ondersteuning biedt, en dat ik dus beter mijn harde schijven aan de Ultra100 TX2 kan hangen, en mijn CD-brander en DVD aan de onb-board controller?

• svanuden
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik heb het zelfde probleem gehad met die TX2 kaart en heb daarna gewoon de Aopen 12* DVD en de 16* plexwriter onbourd gegooit dit werkt wel... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik zal het meteen proberen als ik thuiskom.
Als het lukt laat ik het gelijk weten!

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 12:53
Bij mij willen die dingen ook al niet goed op die kaart lopen, kheb nu dus alle HD's op de ATA controllers, en m'n CD-ROM drives op de on-board IDE

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Topicstarter
Gelijk had je!

Het probleem is verholpen. Ik heb nu mijn schijven aan de Ultra100 TX2 hangen en mijn DVD, CD-RW and zipdisk aan de onboard controllers.