http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
http://www.3dcafe.com/asp/tutorials/max/modelaudi/modelaudi.aspOp donderdag 20 december 2001 00:21 schreef Mibber het volgende:
over welke audi TT-tutorial heeft iedereen het toch?
maar dit heb ik geprobeerd,
maar kan iemand mij vertellen hoe ik mijn viewpoort configureer? en hoe groot de plaatjes moeten zijn? moeten deze gelijk zijn? etc.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Rechtermuisklik op naam van viewport => ConfigureOp donderdag 20 december 2001 09:27 schreef jooers het volgende:
[..]
maar kan iemand mij vertellen hoe ik mijn viewpoort configureer? en hoe groot de plaatjes moeten zijn? moeten deze gelijk zijn? etc.
Dacht ik..
Ik heb Max momenteel niet geïnstalleerd, anders keek ik ff.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
* front
* rear
* side
Zelf vind ik het makkelijk om alle lijnen die op de blueprint staan zwart te maken en alle vlakken paars. Dit kunt nog met paint voor mekaar krijgen
Vervolgens ga je door eerst in een viewport te klikken en daarna op ALT-B te drukken de background params aangeven. In dit venster staat een knop "Files". Daar klik je op om je bestand uit te zoeken.
Dat eenmaal gedaan ga je in het zelfde dialog in de groep Aspect Ratio aangeven dat grootte van de bitmap niet veranderd mag worden door Match Bitmap aan te stippen.
Daar rechts van staan nog 2 opties, namelijk Display Background en Lock Zoom/Pan. De eerste moge duidelijk zijn, die geeft aan of je je plaatje wel of niet wil zien, dus die vinken we ten alle tijde aan. De tweede is handig bij het in detail werken. Hij geeft aan of het plaatje met de viewport moet mee in- en uitzoomen, en of deze moet mee bewegen met het grid als je deze gaat verschuiven op de X of Y as. Deze laten we in eerste instantie aanstaan om goed de grote lijnen grof op te kunnen zetten.
Aangezien ik hier nog een boek over vol kan rammelen hoop ik dat ik je hier al even mee van dienst kan zijn en kun je mij altijd aanspreken mocht je problemen hebben met het modelleren van bepaalde delen. Maar opzich is het vrij simpel
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Ik heb al gekeken bij de viewport configuration en bij de totale preferences en bij de UI-preferences, maar kon bij alledrie niets vinden.
Super-irritant eigenlijk, iemand een oplossing op voorraad?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
mm, dat heb ik ook ja, het is net of dat picje op een heel grote afstand staat en meeschuift alsof het zeg maar bomen zijnOp donderdag 20 december 2001 22:02 schreef Oogst het volgende:
De methode die C44 hier beschrijft ken ik allang, maar om de één of andere reden werkt de lock zoom/pan-funtie bij mij niet. Als ik die aanzet beweegt het plaatje wel goed met de grid mee bij zoomen, maar beweegt vervolgens verkeert om mee bij panning. Oftewel: ik verschuif de grid en mijn model naar links en ondertussen gaat mijn plaatje naar rechts en dus uit beeld en dus klopt ie niet meer met de rest.
Ik heb al gekeken bij de viewport configuration en bij de totale preferences en bij de UI-preferences, maar kon bij alledrie niets vinden.
Super-irritant eigenlijk, iemand een oplossing op voorraad?
ok, bovenaanzicht:
1
2
3
4
5
6
7
8
| ------- <plaatje
\\\\\\\\ <'model'
.......................... <'grid lijn'
//////// <'model'
V
+ <camera |
1
2
3
4
5
6
7
8
| ------- <plaatje
\\\\\\\\\
.......................... <'grid lijn'
//////// <'model'
V
+ <camera |
sigh - nevermind...
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
ik zal ff een plaatje maken

daar plak je dus je textures op, werkt prima
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Verwijderd
in tutorials zie je vaak patches die precies tegen elkaar aangezet zijn, nu is mijn ervaring dat je met 3d-max enorm veel kunt verslepen, en je het elkaar wel kunt laten overlappen of erg dicht tegen elkaar kunt zetten, maar nooit pricies. Doe ik iets fout, of moet ik iets in de grid settings veranderen om dit wel zover te krijgen?
Je kan ook gebruik maken van de allign tool. Die heeft verschillende mogelijkheden. Die optie zit in 3ds max 4 rechts onderin. En in 5 heeft hij een eigen toolbar gekregen.
[ Voor 0% gewijzigd door HawVer op 25-10-2002 15:58 . Reden: Typo ]
http://hawvie.deviantart.com/
Edit: Dat bedoelde Atgast ook geloof ik...