Toon posts:

File system voor mobiel gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit het juiste plek is maar dit is wat ik wil:

Centrale server(linux).

Ik werk/woon/reis via verschillende pc's maar ik wil eigenlijk 1 centrale file systeem waar al mijn programma's en bestanden op staan.

Mijn client pc's gebruiken windows ME/2000/XP.

Wat is hier het beste file systeem voor?

NFS,samba,coda?

graag dan kijken naar makkelijke configuratie en makkelijk support voor een extra drive in windows.

Verwijderd

Samba is een aardige voor de koppeling tussen windows en linux, maar je wilt samba niet openzetten naar de buiten wereld, dus dat word dan weer lastiger...

Is het de bedoeling dat je op je werk/reis even snel je bestanden synchroniseert of wil je gewoon bij je bestandjes op je servertje kunnen? Dan raad ik het uiterst speciale FTP-filesystem aan... Anders moet je eens opzoek gaan naar rsync over ssh op windows - is vast wel ergens te vinden

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, het ftp protocol sucks....

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het smb protocol sucks nog veel en veel harder, trust me.
(en eigenlijk sucks ftp helemaal niet zo erg volgens mij)

Verwijderd

Topicstarter
wel, windows support die niet zo geod om hem te mouten als een drive.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het feit dat windows het niet kan mounten, heeft weinig te maken met ftp zelf. En windows kan sowieso eigenlijk niet mounten (kon het dat maar). En volgens mij kan je met IE6 ftp al zo goed als lokaal benaderen.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op woensdag 19 december 2001 16:16 schreef worldpunch het volgende:
wel, windows support die niet zo geod om hem te mouten als een drive.
Er zijn zat progjes waarmee je dat wel kan, bijvoorbeeld:
http://www.southrivertech.com/products/webdrive/index.html
http://in.deerfield.com/

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

worldpunch : je wilt ook helemaal je linux systeem niet aan je windows systeem vasthangen - daarmee breng je de main-server in gevaar.

Vertel nou eerst es wat je nou precies wil met die 'virtuele drive' onder windows.

Wil je er heel vaak mee stoeien en bestanden heen en weer slingeren, naar het je uitkomt (wil je hem 'mounten' :9)

Of wil je bestanden van je mobile-workstation synchronizeren met die van je fileserver, zo dat alle bestanden op alle 'puters gelijk blijven?

Dat kan namelijk e.e.a. schelen in de oplossing die we voor je kunnen aandragen... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 17:29 schreef drSinister het volgende:

Of wil je bestanden van je mobile-workstation synchronizeren met die van je fileserver, zo dat alle bestanden op alle 'puters gelijk blijven?
Ja, ik wil dus altijd al mijn gegevens hebben op 1 centraal punt. Nu heb ik namelijk heel veel documenten/passwords/info die ik op 3 plekken moet veranderen.

Verwijderd

Kijk eens of je op die windows bakken cygwin kan installeren en of rsync daar op draait, samen met SSH - dan kan je in een flash de boel updaten tussen de ene machine en de andere
Pagina: 1