Toon posts:

[ISDN] drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeerde met een vriend Baldur's Gate te spelen, multiplay.
Dit lukte niet, en zijn OS is win98. Hij heeft ook XP geinstalleerd, (dual-boot) maar die pakt zijnISDN adapter niet.
Hij heeft ook geen idee welke kaart het is, en kan het ook nergens terugvinden. Zijn er geen standaard drivers voor te krijgen? Ik heb echt geen verstand van ISDN, maar misschien heeft iemand een idee, hoe hij achter de juiste drivers kan komen.
De reden dat we geen BG konden spelen weet ik ook niet, zijn pc crashte steeds zodra hij probeerde te connecten.
Alvast bedankt voor de moeite.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Bekijk de ISDN kaart es goed. Er staat vast een nummer of chipnaam op de kaart. Vervolgens zoeken op

nummer+ISDN bij Google.com en tada...

DIT IS MIJN WEBSITE

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Nog een stukje uit de FAQ van [forum=10]

XP drivers?

Als je XP drivers voor nog-niet-werkende kaart(en) zoekt, onderneem dan éérst de volgende stappen voor je een thread opent:

- Probeer de Windows 2000 drivers. Die werken in 99% van de gevallen, omdat XP en Windows 2000 in principe qua kern weinig verschillen.

- Probeer één van de volgende sites
DriversHQ
Driverforum
Driverguide (gebruik hiervoor user/pass drivers/all)

- Probeer de site van de fabrikant. Misschien heeft die wel een how-to online staan

- Probeer te zoeken via Google met termen als "XP Teles ISDN"

- Gebruik, indien mogelijk, een standaarddriver. Vooral bij analoge modems en beeldschermen werkt dit in 90% van de gevallen.
Als XP beweert dat je drivers 'niet gecertificeerd' (niet getest door MS) zijn en daarom (eventueel) niet goed zullen werken, kun je ze toch gerust proberen. In 90% van de gevallen zal het gewoon werken.

- Weet je niet wat voor kaart je in je systeem hebt? Haal de kaart uit je computer en bekijk 'm es goed. Noteer alle nummers, kreten en namen die je kunt vinden en begin een zoektoch via Google.com.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor de tips, Ik hoop dat ie er achter kan komen door de nummers op de kaart te ontcijferen.
En de fabrikant naam.